Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
I takhle může vypadat 16 let staré, běžně ježděné auto. Tipnete si, kolik má najeto?
14.3.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Stačí nebrat auto jako kus plechu, který bude sloužit do smrti bez jakékoli péče a může z něho být klidně šestnáct let výstavní kus. Tohle BMW je důkaz.
U ojetých aut lze podle specifického opotřebení různých částí celkem dobře odhadnout, kolik toho má za sebou, ať už prodávající tvrdí cokoli. Běžné používání s sebou přináší typické znaky provozu od slepnutí světel přes různými částmi opotřebené součásti interiéru až po vizuální stav viditelných technických prvků. Snadno se tak stane, že jste překvapeni tím, jak málo má mít vůz najeto, když třeba pedály vypadají, jako by se po nich léta prohánělo stádo slonů. Dnes vám ale ukážeme přesně opačný případ - budete překvapeni, jak moc má vůz najeto, i když na něm žádné podstatné opotřebení není znát.
Jde o BMW 520i Exclusive Edition generace E39, který nabízí k prodeji firma specializující se na dovoz zachovalých automobilů starších ročníků. Dá se říci, že většina jí nabízených aut je v nadstandardním stavu a má kýžený punc originality, tohle je ale vážně extrém.
Řeč je o autu z roku 2002, tedy 16 let starém voze. Když jsme jej poprvé spatřili, měli jsme jej za jedno z těch aut, co někdo „sušil” doma v garáži a najel s ním nanejvýš pár tisíc kilometrů za rok, toto ale není ten případ. Vcelku neobvyklá historie vozu má za následek překvapivě udržovaný stav, dle nějž byste šestnáctiletému sedanu v barvě Titansilber Metallic jistě nehádali 209 395 kilometrů. Přesně tolik ale má na auto tachometru.
Neříkáme, že je jako nové. Třeba některé části koženého čalounění, které tou dobou BMW používalo v řadě modelů, jsou docela náchylné na „pomačkání” a nesou známky používání, ale zdaleka ne tak intenzivního. Stroj jezdil ve službách diplomatů - nejprve ve Švýcarsku a poté v Německu, kde se jej chopil současný prodávající. Zaujal hlavně svojí skvělou kondicí s neuvěřitelně zachovalým béžovým interiérem. K autu je navíc doložitelná kompletní historie včetně ověřené servisní dokumentace.
Diplomaté si dopřávali provedení Exclusive Edition, to znamená vybavený interiér vyrobený ze třech druhů kůže, dvoubarevné dřevěné obložení (vč. volantu a ruční brzdy) doplněné černým klavírovým lakem a chromem. Hudbu interpretuje příplatkový audio systém. Vnitřní prostor je kompletně bez poškození a viditelných odřenin nebo známek opotřebení. I jinak choulostivé světlé koberečky vypadají, že by se z nich po vyčištění dalo i po těch letech jíst. Dlouhé používání tu bylo vyváženo pečlivým zacházením a podobně pečlivou údržbou.
Karoserie nenese známky koroze, lak se jeví ušetřený škrábanců a přední i zadní světla působí jako nová. Prodejce tvrdí, že na autě je stále první tovární vrstva laku. Stříbrný odstín nevyvolává zájem ostatních, jen ponechaná nálepka CD (Corps Diplomatique) na kufru připomíná, že tento automobil měl trochu nevšední osud.
Kvůli motoru si tento vůz asi nekoupíte, jde o relativně skromnou verzi 520i, u níž zadní nápravu pohání benzínový šestiválec o objemu 2,2 litru s výkonem 125 kW (170 koní) a nejvyšší rychlostí 226 km/h. Po dovozu auto podstoupilo menší servis, dočkalo se tedy i nové autobaterie, sady letních pneumatik, výměny těsnění olejové vany, výměnu motorového oleje s filtrem, výměnu chladicí kapaliny a nastavení geometrie.
Ukazujeme vám tohle auto spíše pro zajímavost, jak může vypadat 16 let starý vůz s více jak 200 tisíci km. Ale pokud byste měli zájem, je i k mání. Cena je stanovena na 31 000 PLN (188 000 Kč), což není až tak mnoho - najít dnes zachovalou pětku E39 je skoro zázrak bez ohledu na cenu...
BMW z diplomatických kruhů nevykazuje žádné známky opotřebení, těžko se mu věří tolik ujetých kilometrů
Zdroj: Klasyka Gatunku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva