Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ikonický kombík s motorem V10 biturbo není zase taková pecka, jak si lidé myslí
11.12.2019 | Petr Prokopec
Vzít velký kombík, napěchovat do něj motor 5,0 V10 a přidat mu dvě turba zní jako recept na dokonalé auto. Právě takovou image toto Audi má, nostalgie ale někdy zakaluje úsudek.
Nostalgie je velkém nepřítelem zdravého rozumu. Pokud nám něco přiroste k srdci, odmítáme věřit tomu, že by cokoliv jiného mohlo být lepší. Platí to beze zbytku také v automobilovém sektoru, zvláště pak u aut, která jsme před mnoha lety milovali, ovšem jež v mezičase byla nahrazena novými generacemi. Ty jsou dle soudobých trendů mnohem agresivněji stylizované, přičemž pod kapotou sází především na downsizing. Řadě lidí přitom právě tyto důvody stačí k tomu, aby o modernu ani nezavadili pohledem a místo ní nadále vychvalovali „dinosaury“.
Skutečně ale nová auta svým protějškům nesahají ani po kotníky? To se rozhodl zjistit Mat Watson z britského Carwow. Před nedávnem vyzkoušel zcela novou generaci Audi RS6 Avant, a proto neodolal a nově naskočil za volant generace C6. Jde o to provedení über-kombíku, jež se pod kapotou pyšnilo pětilitrovým desetiválcem. Oproti výchozímu Lamborghini Gallardo však agregát dostal do vínku ještě dvojité přeplňování.
V řeči čísel to znamená, že výkon motoru vylétl na 580 koní, za nejnovější generací tedy jedenáct let starý model zaostává pouze o 20 ořů. Ještě blíže jsou si však oba vozy v rámci zavazadlového prostoru, který standardně pobere pokaždé 565 litrů. Pokud se však zadní sedadla sklopí, je na tom již novinka o trochu lépe (1 680 versus 1 660 l). Kde však opravdu boduje, to je prostor na zadních sedadlech, za čím stojí protažení rozvoru z 2 846 milimetrů na 2 929 mm.
Díky větším dimenzím i onomu agresivnějšímu designu nové Audi RS6 Avant vypadá skutečně jako pravověrný sporťák, jenž dokáže vyčuhovat z davu i mezi záplavou italských exotik, zatímco starší generace ovládá umění nenápadně zmizet pomalu i na liduprázdném parkovišti. Jen všudypřítomná loga, větší litá kola ukrývající se pod napumpovanými blatníky a dvojice mohutných - a především pravých - koncovek výfuku naznačují, že jde o cosi mimořádného.
Zda je vám bližší ten či onen směr, se musíte rozhodnout sami. V případě jízdních vlastností ale nejspíše není o čem mluvit, neboť desetiválcová jednotka boduje v podstatě jen zvukovým doprovodem. Sprint na stovku za 4,2 sekundy je sice omračující, zvláště u tak starého a navíc dvoutunového kombíku, ovšem novinka je ještě rychlejší. Kromě toho však dokáže být také úspornější, a to nejenom na papíře.
Právě mnohem větší šíře talentů nakonec dle Mata staví novinku nad někdejší sen mnoha otců rodin, který sice lze považovat za balistickou raketu s batohem na zádech, ovšem v tom dobrém i zlém ohledu. Kombinace objemného motoru a pohonu všech kol, který přitom nedokáže favorizovat zadní nápravu tak jako u nové verze, totiž stála za posunutím jednotky až před přední nápravu. Očekávat tedy můžete větší nedotáčivost.
Dalším a nakonec možná i nejpodstatnějším faktorem jsou provozní náklady. A nyní nemluvíme o spotřebě, která je vysoká v případě obou aut. Starší RS6 používá mnohem exotičtější techniku, která jednak není prověřená řadou modelů najíždějících i statisíce kilometrů. A jednak byla vyráběna v mnohem menších sériích. Pokud se vám tedy něco porouchá na onom úchvatném, dvakrát přeplňovaném desetiválci, může vás oprava snadno vyjít dráž než koupě jiného ojetého exempláře.
Suma sumárum lze říci, že Audi RS6 Avant generace C6 zůstává i dodnes velmi působivým a schopným vozem. Nicméně pouze nostalgici budou tvrdit, že je lepší než moderní provedení C8, které přesedlalo na čtyřlitrový osmiválec. Pokud vás tedy dosud odrazovaly řeči o downsizingu, můžete nyní s klidným svědomím hrábnout do kapsy. Chybu totiž opravdu neuděláte, jakkoliv budete muset sáhnout hlouběji než před 11 léty a smířit se s tím, že pod kapotou nemáte motor od Lamborghini.
![Ikonický kombík s motorem V10 biturbo není zase taková pecka, jak si lidé myslí - 1 - Audi RS6 Avant 2008 Mat Watson videoscreen 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Ikonický kombík s motorem V10 biturbo není zase taková pecka, jak si lidé myslí - 2 - Audi RS6 Avant 2008 Mat Watson videoscreen 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Ikonický kombík s motorem V10 biturbo není zase taková pecka, jak si lidé myslí - 3 - Audi RS6 Avant 2008 Mat Watson videoscreen 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Ikonický kombík s motorem V10 biturbo není zase taková pecka, jak si lidé myslí - 4 - Audi RS6 Avant 2008 Mat Watson videoscreen 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Ikonický kombík s motorem V10 biturbo není zase taková pecka, jak si lidé myslí - 5 - Audi RS6 Avant 2008 Mat Watson videoscreen 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Ikonický kombík s motorem V10 biturbo není zase taková pecka, jak si lidé myslí - 6 - Audi RS6 Avant 2008 Mat Watson videoscreen 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Ikonický kombík s motorem V10 biturbo není zase taková pecka, jak si lidé myslí - 7 - Audi RS6 Avant 2008 Mat Watson videoscreen 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Ikonický kombík s motorem V10 biturbo není zase taková pecka, jak si lidé myslí - 8 - Audi RS6 Avant 2008 Mat Watson videoscreen 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Ikonický kombík s motorem V10 biturbo není zase taková pecka, jak si lidé myslí - 9 - Audi RS6 Avant 2008 Mat Watson videoscreen 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Ikonický kombík s motorem V10 biturbo není zase taková pecka, jak si lidé myslí - 10 - Audi RS6 Avant 2008 Mat Watson videoscreen 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Ikonický kombík s motorem V10 biturbo není zase taková pecka, jak si lidé myslí - 11 - Audi RS6 Avant 2008 Mat Watson videoscreen 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Ikonický kombík s motorem V10 biturbo není zase taková pecka, jak si lidé myslí - 12 - Audi RS6 Avant 2008 Mat Watson videoscreen 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Mat Watson otestoval postarší Audi RS6 Avant a zjistil, že nostalgie často zakaluje zdravý úsudek
Zdroj: carwow@Youtube
Bleskovky
Stavbaři omylem vyhodili do vzduchu 110 let starý most, tomu se říká špatný den v práci
včeraNejvzácnější a nejpodivnější moderní Lambo se po letech konečně prodalo, i aukční rekord ale musel majitele zklamat
14.6.2024Na Ukrajině se při předvádění se srazili řidiči nových BMW M3 a M4, to se hned tak nevidí
12.6.2024
Nejnovější články
Němci vyzkoušeli jedno z nejspolehlivějších „normálních” moderních aut, tuto Toyotu lidé v bazarech zbytečně přehlíží
před 10 hodinamiPodívejte se, jak pořád jediný technik kompletně skládá motory V8 od AMG, je to pastva pro oči
před 11 hodinamiElektromobily ztrácí hodnotu tak brutálně, že už jsou jako ojetiny levnější než spalovací vozy, přesto netáhnou
včeraPorsche chce už příští rok skončit téměř se všemi spalovacími sporťáky. Nevěříme tomu, že to skutečně udělá
včeraTesly kvůli politice EU razantně zdraží, varuje sama Tesla. Může to tak být, ale může jít i o špinavý trik
včera
Živá témata na fóru
- Vozidlo do 200k 06.16. 21:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.16. 20:05 - řidičBOB
- BMW Divize 06.16. 19:16 - jerry
- Politický koutek 06.16. 13:10 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 06.14. 11:15 - pavproch
- Škoda Auto obecně 06.13. 20:46 - petr_riha
- Policejní kontroly a měření 06.13. 14:01 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.13. 10:29 - pavproch