Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Image nového Mondea se dál hroutí, je o 279 kg těžší než Ford udává
19.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ video) Jako by nestačilo, že nové Mondeo je staré a špatné. Ford v údajích zřejmě zatajil celou rodinu.
Zřejmě jste nepřehlédli, že jsme z nového „globálního” Mondea nebyli při jeho prvním testu dvakrát nadšení. Na vině však nebyly, jak si mnozí mohli myslet, použité ovladače v interiéru. Šlo o to, že v našich očích nedosahuje ani měřítek nastolených kategorií, do které spadá a kterou sám kdysi do značné míry definoval. Dalo by se ještě pochopit, kdyby se Ford vydal cestou vyššího komfortu posádky, jenomže vinou nedostatečně sladěného podvozku ve finále pasažérům nenaděluje ani ten. Zvláště po tak dlouhé odmlce od prvního odhalení vůz vůbec nedisponuje kvalitami, jaké by na úspěšný boj s konkurencí byly potřeba.
Ford zkrátka představil nové auto, na němž je až příliš znát buď americký kořínek nebo „globální rozbředlost”. Od té doby, co jsem za volantem tohoto modrooválníka mohl strávit ony chvíle plné nepříjemných překvapení, mi vrtá hlavou, proč s ním ani silnější motor tolik nehýbal, vnitřně jsem se snažil analyzoval důvody, jak může na řidiče působit tak neohrabaně. Ale všechny otázky, zdá se, právě dostávají alespoň částečnou indicii k jejich vysvětlení.
Švédská redakce totiž postavila jedno takové Mondeo ve verzi kombi s motorem 2,0 TDCI a převodovkou Powershift na váhu a nestačila se divit. Podle údajů automobilky má takový vůz s výbavou Titanium vážit 1 601 kilogramů (provozní hmotnost), ale naši kolegové mu navážili se 70kilovým řidičem a plnou nádrží dokonce 1 880 kg. V překladu to znamená 279 kg nadměrečné hmotnosti, tedy o 17,4 procenta více, než se uvádí v technické specifikaci. Už to, že auto váží bezmála 1,9 tuny, je nepochybně problém, ale aspoň to vysvětluje jeho podezřele těžkopádné chování. Další problém spočívá v tom, že pokud využijete veškerou jeho užitečnou hmotnost (naložíte například rodinu s pořádnou salvou zavazadel na hory), překročíte maximální povolenou hmotnost, a to přesně o zmíněných 279 kilogramů.
Co víc, vůz pak selhává v losím testu, jehož prováděním jsou švédové proslavení, a také vám bude auto drhnout zadními pneumatikami o podběhy. Při vyhýbacím manévru čeledi jelenovitých se vůz údajně chová dobře ještě při 100 kilogramech nad limitem maximálního zatížení, což je však stále o 179 kilogramů méně než povoluje jeho technický průkaz. Tohle se týká i vozů jezdících v ČR. To znamená, že každý majitel posledního Mondea, zejména pokud patří mezi nadšené stěhováky (i když na ty bychom tipovali spíše polské kolegy), by si měl nechat svoje auto raději převážit, aby se vyhnul jistému riziku nestability.
Abychom ale nemluvili jen o fordím problému, k podobnému zjištění stejná redakce došla při testování Mercedesu C 220 BluTEC s karoserií kombi, které vážilo o 245 kilogramů víc, než říkají údaje výrobce. Švédské zastoupení tento problém uznalo a nyní se prý chystá na změnu metodiky vážení. Zrovna tam už ale podobná kouzla naznačovala dřívější kauza s malými palivovými nádržemi...



Ford o hmotnosti nového Mondea podle specifikací lže a ne zrovna o málo. Při potenciálně možném využití jeho užitečné hmotnosti se tak mohou začít dít posádce ne zrovna příjemné věci
Zdroj: Teknikens Värld
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
včeraZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Mercedes otočil jako nikdo. Ještě nedávno chtěl za 4 roky skončit se všemi spalováky, teď říká, že v nabídce udrží i dvanáctiválce
9.9.2025Evropané kupují stále nudnější auta, ukázala studie, fantazie si při výběru zjevně bere volno
9.9.2025VW už se za Audi asi stydí, na autosalonu v Mnichově ho uklidil do rohu v patře a novinky zamkl
10.9.2025Škoda má smůlu, Turci jí se svou vlastní novou Octavií začnou vypalovat německý rybník ještě tento měsíc
10.9.2025Ferrari laciným trikem potvrdilo, že má problémy s prodejem, ikonické jméno „zneužilo” pro podivný facelift strádajícího modelu
10.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva