Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Italský inženýring v praxi: takto se doplňuje kapalina ostřikovače v Alfě 4C
17.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Italská auta v minulosti proslula mimo jiné nedomyšlenostmi, jimiž zrovna neulehčovala život majitelů. A zdá se, že své slávy se jen tak vzdát nehodlají.
Škarohlídi řeknou, že pokud lze od některých aut očekávat technické nedokonalosti, budou to ta francouzská a italská. Jsou to předsudky, pochopitelně, však Ettore Bugatti byl Francouz narozený v Itálii a dělal ta technicky nejpropracovanější auta na světě. Přesto najdeme řadu případů, které podobným hlasům dávají zapravdu, alespoň ve smyslu jisté konstruktérské lehkovážnosti.
V minulosti jsme tu měli třeba ukázku toho, jak se v Renaultu Twingu dolévá kapalina ostřikovače. To je proces tak složitý a nešikovný, že nikdo rozumný nemůže očekávat, že jej nějaká křehká slečna - typický uživatel takového auta - bude kdesi uprostřed zimy podstupovat na čerpací stanici. Nebo jsme probírali hned několik specifik Lamborghini Murciélago, které též nelze přidat do šuplíku „uživatelsky přívětivé”. Obojí však bledne vedle popisu procesu, který je nutné podstoupit pro doplnění kapaliny ostřikovače v Alfě Romeo 4C.
Toto auto jsme v minulosti testovali a i v naší recenzi jsme zmiňovali, že přední kapota vozu není tak úplně kapotou. Není možné ji běžným způsobem odjistit a otevřít, je přišroubovaná a otevírá se pouze při vybraných servisních zásazích v autorizovaných opravnách. Tehdy jsme to zmiňovali hlavně kvůli tomu, že tak Italové zabili jedinou možnost, jak vozu nadělit alespoň nějaký větší zavazadlový prostor, ovšem nenapadlo nás, že neotevírání kapoty poněkud komplikuje doplňování některých provozních kapalin.
Jistě, autoři mohli umístit hrdlo pro doplňování klidně do některého z dostupných míst, jenže... neudělali to. A proces, který je třeba podstoupit pro pouhou kontrolu či doplnění kapaliny ostřikovače, je neuvěřitelně komplikovaný.
Abyste mohli množství kapaliny zkontrolovat nebo ji dolít, musíte zvednout přední stěrač. Pod ním naleznete mřížku se čtyřmi šrouby, které je třeba vyšroubovat s pomocí dodávaného palubního nářadí a mřížku tak odstranit. Pod ní najdete jakousi záklopku, kterou vytáhnete a můžete s pomocí prstu a hadičky zkontrolovat množství kapaliny v rezervoáru. Pokud jej shledáte nedostatečným, je třeba z dodávaného příslušenství sestrojit ze tří kusů jakousi hubici, díky níž kapalinu dolijete bez jediné kapky, která by přišla nazmar. Pak už vás jen čeká montáž všeho zmíněného, která je logicky opačným postupem demontáže.
Ne, toto není vtip, níže si celý proces můžete projít i v ilustrované podobě. Nad takovými řešeními vážně zůstává rozum stát - něco takového snad ani nemůže vzniknout náhodou, to musí někdo takto složité dělat cíleně. Ostatně americký dealer, který za přiloženým popisem stojí, k celé věci s nadsázkou říká: „Ano, i dolévání kapaliny ostřikovače je u Alfy zdokonalené.” Ano, to je přesně to slovo...
Krok 1: Identifikujte šrouby pod stěračem čelního skla


Krok 2: S pomocí dodávaného šroubováku je vyšroubujte
Krok 3: Odstraňte mřížku pod stěračem a záklopku otvoru pro doplňování
Krok 4: Ověřte množství ostřikovače v rezervoáru
Krok 5: Sestavte dodávanou hubici pro doplňování ze tří částí
Krok 6: Zasuňte hadici do otvoru a doplňte potřebné množství


Když budete chtít jen zjistit, kolik ještě máte ve 4C kapaliny v ostřikovači, připravte si tak 10 až 20 minut času...
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič si zkoušel hrát na Jamese Bonda trikem se značkou, místo potlesku sklidil pokutu, trestné body a nominaci v anketě Fušer roku
před 4 hodinami
Číňané hodili na své nové auto vzrostlý strom a zkusili s ním dál jezdit. Podívejte se, jak dopadli
včera
Unikl celý katalog laků pro nové BMW řady 3, je to pozoruhodná směsice klasických hitů i moderních výstřelků
5.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Manzi: „Nechtěl jsem odejít bez titulu mistra světa“ 10:00
- Triumph Tiger Sport 800 Tour: s cestovatelskou výbavou 09:22
- Toprak Razgatlioglu: „Pokud mi bude chybět mistrovství světa superbiků, vrátím se.“ včera 20:17
- Nováček na superbiku Mattia Rato (20) byl ohromen 6.12.2025
- Věci se vyvinuly úplně jinak: Bláznivá sezóna MotoGP 2025 6.12.2025
Nejnovější články
Data z Evropy konečně ukazují, jaká auta si tu první majitelé nechávají nejdéle. A kterých se co nejrychleji zbavují
před hodinou
Systém na výrobu elektřiny přímo „ze silnice” s pomocí brzdících kamionů je žhavý kandidát na cenu Leštěný prd roku
před 3 hodinami
Řidič si zkoušel hrát na Jamese Bonda trikem se značkou, místo potlesku sklidil pokutu, trestné body a nominaci v anketě Fušer roku
před 4 hodinami
Hamiltonův snový projekt vlastního supersportu s V12 a manuálem byl prý zrušen, neskončí i samotný pilot?
před 5 hodinami
Už se provalilo, že první elektrický Rolls-Royce je propadák, ne hit. Prodeje i ceny dál padají, slevy jsou do milionů
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 12.08. 17:00 - Truck Daškam
- SUV / Terénní vůz se sv. výškou 200mm+ k prodeji 12.08. 16:46 - Snowman000
- IT poradna 12.08. 16:31 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.08. 13:47 - petr_riha
- Politický koutek 12.08. 12:18 - Brus
- BMW Divize 12.07. 14:30 - pavproch
- Onboard videa 12.07. 13:57 - brnenska.odchytova
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 12.06. 20:41 - mattonecz
