Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Italský inženýring v praxi: takto se doplňuje kapalina ostřikovače v Alfě 4C
17.1.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Italská auta v minulosti proslula mimo jiné nedomyšlenostmi, jimiž zrovna neulehčovala život majitelů. A zdá se, že své slávy se jen tak vzdát nehodlají.
Škarohlídi řeknou, že pokud lze od některých aut očekávat technické nedokonalosti, budou to ta francouzská a italská. Jsou to předsudky, pochopitelně, však Ettore Bugatti byl Francouz narozený v Itálii a dělal ta technicky nejpropracovanější auta na světě. Přesto najdeme řadu případů, které podobným hlasům dávají zapravdu, alespoň ve smyslu jisté konstruktérské lehkovážnosti.
V minulosti jsme tu měli třeba ukázku toho, jak se v Renaultu Twingu dolévá kapalina ostřikovače. To je proces tak složitý a nešikovný, že nikdo rozumný nemůže očekávat, že jej nějaká křehká slečna - typický uživatel takového auta - bude kdesi uprostřed zimy podstupovat na čerpací stanici. Nebo jsme probírali hned několik specifik Lamborghini Murciélago, které též nelze přidat do šuplíku „uživatelsky přívětivé”. Obojí však bledne vedle popisu procesu, který je nutné podstoupit pro doplnění kapaliny ostřikovače v Alfě Romeo 4C.
Toto auto jsme v minulosti testovali a i v naší recenzi jsme zmiňovali, že přední kapota vozu není tak úplně kapotou. Není možné ji běžným způsobem odjistit a otevřít, je přišroubovaná a otevírá se pouze při vybraných servisních zásazích v autorizovaných opravnách. Tehdy jsme to zmiňovali hlavně kvůli tomu, že tak Italové zabili jedinou možnost, jak vozu nadělit alespoň nějaký větší zavazadlový prostor, ovšem nenapadlo nás, že neotevírání kapoty poněkud komplikuje doplňování některých provozních kapalin.
Jistě, autoři mohli umístit hrdlo pro doplňování klidně do některého z dostupných míst, jenže... neudělali to. A proces, který je třeba podstoupit pro pouhou kontrolu či doplnění kapaliny ostřikovače, je neuvěřitelně komplikovaný.
Abyste mohli množství kapaliny zkontrolovat nebo ji dolít, musíte zvednout přední stěrač. Pod ním naleznete mřížku se čtyřmi šrouby, které je třeba vyšroubovat s pomocí dodávaného palubního nářadí a mřížku tak odstranit. Pod ní najdete jakousi záklopku, kterou vytáhnete a můžete s pomocí prstu a hadičky zkontrolovat množství kapaliny v rezervoáru. Pokud jej shledáte nedostatečným, je třeba z dodávaného příslušenství sestrojit ze tří kusů jakousi hubici, díky níž kapalinu dolijete bez jediné kapky, která by přišla nazmar. Pak už vás jen čeká montáž všeho zmíněného, která je logicky opačným postupem demontáže.
Ne, toto není vtip, níže si celý proces můžete projít i v ilustrované podobě. Nad takovými řešeními vážně zůstává rozum stát - něco takového snad ani nemůže vzniknout náhodou, to musí někdo takto složité dělat cíleně. Ostatně americký dealer, který za přiloženým popisem stojí, k celé věci s nadsázkou říká: „Ano, i dolévání kapaliny ostřikovače je u Alfy zdokonalené.” Ano, to je přesně to slovo...
Krok 1: Identifikujte šrouby pod stěračem čelního skla
Krok 2: S pomocí dodávaného šroubováku je vyšroubujte
Krok 3: Odstraňte mřížku pod stěračem a záklopku otvoru pro doplňování
Krok 4: Ověřte množství ostřikovače v rezervoáru
Krok 5: Sestavte dodávanou hubici pro doplňování ze tří částí
Krok 6: Zasuňte hadici do otvoru a doplňte potřebné množství
Když budete chtít jen zjistit, kolik ještě máte ve 4C kapaliny v ostřikovači, připravte si tak 10 až 20 minut času...
Zdroj: Auto Evolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
před 8 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024 - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Le Mans 2024 včera 15:00
- Le Mans - pevná součást kalendáře Grand Prix včera 09:00
- Mash Scrambler 50: retro scrambler pro začátečníky včera 08:00
- Nová pravidla od roku 2027 7.5.2024
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje 7.5.2024
Nejnovější články
- Nový Duster se do detailu odhalil jako Renault, při jeho ceně to bude obrovský hit
před 6 hodinami - Američané ukázali nový podvodní dron. Dosud tajná zbraň nahání hrůzu nejen žralokům
před 7 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
před 8 hodinami - Land Rover asi zapomněl, kým je a jaký se píše rok. Představil nový 350koňový diesel a osmiválec nahrazující motor V6
před 9 hodinami - Tesla už má problémy i v Číně. Její prodeje se tam propadly skoro o pětinu, i když trh a soupeři rostou
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.09. 00:12 - mattonecz
- Škoda Roomster- vybíjení baterie pojistka 22 05.08. 20:52 - Pokac1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.08. 20:46 - řidičBOB
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.08. 20:39 - HondaMan
- BMW Divize 05.08. 16:11 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 05.08. 15:54 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.08. 15:08 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 05.08. 14:52 - řidičBOB