Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jací lidé kupují nové Tesly Model S, X a 3? Rozdíly mezi nimi překvapí
19.1.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Průzkum provedený vlastníky vozů Tesla ukázal, že majitelé Modelů S jsou úplně jiní lidé než ti, kteří kupují Model X. Navzdory podobné ceně.
Jistě jste se setkali s názorem, že vozy značky Tesla jsou hračky pro bohaté. Vskutku, s cenami běžně se pohybujícími okolo 2,5 milionu korun i výše nejsou tato auta pro každého. Nyní se objevila studie webu Teslarati, která probíhala mezi současnými a budoucími vlastníky vozů Tesla i fanoušky a zkoumala právě to, o jaké lidi jde. Respondentů bylo pět stovek.
Výsledky v podstatě potvrzují první větu, což jistě není překvapivé. Zajímavější je, jak velké rozdíly mezi zákazníky Tesly existují. Mimo jiné vyšlo najevo, že průměrný roční příjem domácnosti, kde v garáži parkuje Model S, je 267 tisíc dolarů (6,76 milionu korun), ale v případě Modelu X to je skoro dvojnásobek - 503 tisíc dolarů (12,74 milionu korun).
Pochopitelně, v obou případech se jedná o velmi bohaté lidi - v rámci Spojených států (respondenti ale nutně nemuseli být jen Američané) jsou obě tato čísla velmi blízko 1 % nejbohatších domácností -, rozdíl v příjmech je přesto podstatný. Pro domácnost s příjmem necelých 7 milionů Kč ročně je koupě vozu za cenu okolo 3 milionů korun (samozřejmě, auto nemusí být kupováno „za hotové”, ale to teď nechme stranou) stále znatelným výdajem, pro tu s téměř dvojnásobným příjmem už citelně méně. Navíc je to průměr, mezi majiteli budou jistě i podstatně hůře situovaní lidé.
To naznačuje, že Model S přilákal zájem mnohem více fandů, kteří jsou ochotni dát za něj větší část ze svých disponibilních prostředků. Praktičtější Model X je už tolik netáhne oslovuje spíše ty, pro které je takové auto klidně i hračkou zaplňující zbylé volné místo v garáži. Pravda, obě auta nejsou stejně drahá, cenové rozdíly mezi nimi ale mají daleko k dvojnásobku.
Fakt, že koupě Tesly (ne, že bychom to netušili i bez tohoto průzkumu...) má dost co do činění s emocemi, naznačuje i fakt, že 94 % dotazovaných současných vlastníků vozu uvedlo, že vůz Tesla je nejdražší auto, které si kdy koupili. Víme také, že průměrná pořizovací cena Modelu S byla 97 tisíc dolarů (2,46 milionu korun), u Modelu X to bylo 125 tisíc dolarů (3,17 milionu korun).
V případě zatím neexistujícího Modelu 3 jsou čísla pochopitelně nižší. Průměrná cena, ve které si podle vlastních odhadů budoucí majitelé Model 3 naspecifikují, je 48 tisíc dolarů (1,22 milionu korun). Průměrný roční příjem domácnosti, která si rezervovala Model 3, je 160 tisíc dolarů (4,05 milionu korun). Bylo také zjištěno, že zájemci o Model 3 jsou fanoušky Tesly v průměru 5 let.
Mezi vlastníky i budoucími vlastníky vozu Tesla jsou s průměrným věkem 43 let také nejmladší. Průměrný věk vlastníků Modelů S a X vyšel shodně na 53 let. Celkově 97 % respondentů věřilo, že Tesla je na správné cestě, a 92 % současných vlastníků uvedlo, že si koupí Teslu i v budoucnosti. 56 % vlastníků vozu Tesla plánuje koupit si v příštích dvou či třech letech produkt SolarCity nebo Tesla Energy, ale to už odbočujeme.
Anketa se dotkla i spolehlivosti vozů Tesla a bylo zjištěno, že u Modelu X je o 20 % větší pravděpodobnost „jiné než rutinní údržby” - tj. česky opravy závady - než u Modelu S. Přesto 95 % majitelů Modelu X hodnotí svůj vůz jako spolehlivý a 89 % majitelů Modelů S a X hodnotí servis Tesly kladně.
Poznatků si z toho můžeme vzít několik. Jednak zejména z čísel spolehlivosti, z plánu 92 % lidí si znovu koupit Teslu a také z toho, že Tesla byla nejdražší auto 94 % respondentů, vidíme obrovskou loajalitu ke značce, tak velkou, o jaké si jakýkoliv jiný výrobce může nechat jen zdát.
Otázkou je, jestli někteří fanoušci právě kvůli tomu nezavírají oči před chybami svých aut nad únosnou míru. Je také třeba dodat, že nadšenec k autům nikdy nebude přistupovat racionálně, a jen stěží bude záležet, jestli objekt jeho lásky jezdí na benzín nebo elektřinu...


Výsledky ankety ukazují mj. to, že Model X volí o dost bohatší lidé než Model X






Majitelů Modelu S bylo mezi respondenty nejvíc, pochopitelně
Zdroj: Teslarati
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 13 minutami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 2 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 3 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
