Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak by si poskládal Koenigsegg Regera sám šéf automobilky? Podívejte se
29.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Christian von Koenigsegg evidentně nemůže zapomenout na svůj první automobil. Zároveň je ale velmi hrdý na své švédské kořeny.
S ohledem na mnohamilionovou cenu je zřejmé, že na celém světě jen těžko najdeme dva vozy Koenigseggu, které by se podobaly jako vejce vejci. Ostatně, dosavadní produkce značky čítá jen něco přes 100 exemplářů a o omezených aktuálních kapacitách jsme se zmiňovali nedávno. Ve výsledku je tak každé auto švédské značky naprostým unikátem, jenž do značné míry odráží osobnost svého majitele.
Jak by přitom vypadal vůz, který by sám pro sebe nechal vyrobit šéf automobilky Christian von Koenigsegg? Pokud bychom měli být co nejstručnější, pak rovnou jako inspiraci zmíníme jeden z nejdostupnějších roadsterů na světě, a to Mazdu MX-5. Je ovšem jasné, že taková odpověď je poněkud zavádějící, pročež zabředneme trochu více do detailů.
Šéf značky by sáhl po hybridním supersportu Regera, jehož 1 500 koní by zvenčí halila modrá uhlíková vlákna doplněná detaily z pravého zlata. Tento materiál by přitom nebyl použit pouze na linky na přední kapotě či bocích, ale také na kola z kovaného karbonu. Ta přitom nejsou jen fantazií, ale realitou, neboť zdobila jeden z vozů značky v Ženevě.
Von Koenigsegg dodává, že kombinace modro-žluté odkazuje na švédskou vlajku, neboť automobilka je na svou domovinu jaksepatří hrdá. Kabině stála pro změnu za vzor výše zmíněná Mazda MX-5, jenž byla prvním vozem, který si šéf značky pořídil spolu se svou tehdejší přítelkyní - a nyní manželkou a provozní ředitelkou - Halldorou.
Nejprodávanější sportovní vůz na světě von Koenigsegg pořídil v roce 1992, tedy dva roky před založením své vlastní společnosti. Mazda MX-5 se přitom stejně jako nyní v počítači vypracovaná specifikace Koenigseggu Regera chlubila hnědým koženým čalouněním, zvenčí ovšem bylo možné počítat s poněkud fádním černým lakem.
Tento odkaz má jen potvrdit, že Koenigsegg je rodinnou firmou. Kromě manželky zakladatele zde totiž v počáteční éře pracoval i jeho otec Jesko. Mimo to je ovšem automobilka otevřená všem lidem z celého světa, pracovat pro ni tedy klidně můžete i vy. Znamená to ovšem přesun do Švédska, ideálně do okolí města Ängelholm.
To jsme ale poněkud odbočili, proto rychle zpátky ke specifickému hybridnímu supersportu, který zvládá zrychlení z klidu na stovku za 2,8 sekundy a nejvyšší rychlost přes 402 km/h. Koenigsegg přitom vyrobí pouze 80 exemplářů, přičemž každý vyjde minimálně na 50 milionů korun, a to za předpokladu, že své fantazie udržíte na uzdě.
Pokud ale nemáte rozpočet napjatý jako tětivu indiánského luku, můžete nechat vozu vtisknout taktéž odkaz na svůj první automobil. Či třeba tříkolku, koloběžku či cokoliv jiného. Dopřát si můžete i ona zlatá kola, která jsou nově součástí příplatkové výbavy a u nichž je nejprve ručně aplikován drahocenný kov, než dojde k jeho překrytí čirým lakem.
Pokud by si Christian von Koenigsegg nechal vyrobit model Regera na míru, nesl by odkaz na jeho první vůz, a sice na Mazdu MX-5
Zdroj: Koenigsegg@Facebook
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
6.5.2024 - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
6.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nová pravidla od roku 2027 včera 17:19
- Petr Najman si ze Slováckého okruhu odváží dvě trofeje včera 09:45
- Zanáška si spravil chuť, ve Starém Městě si vyjel podium včera 09:21
- König v prvních závodech IDM nebodoval 6.5.2024
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side 6.5.2024
Nejnovější články
- Kdysi nejlevnější sportovně laděné auto v Česku se dá pořád koupit nejeté, teď už nestojí skoro nic
včera - Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
včera - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
včera - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
včera - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva