Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jak snadno lze poslat moderní SUV až na střechu? Podívejte se
17.6.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
O moderních SUV vám kde kdo řekne, že se řídí jako normální auta a svou vysokou stavbu nedávají řidiči znát. Tohle video ukazuje, že pravda to tak úplně není.
Nejsou zase tak dávno časy, kdy SUV platila za libůstku hrstky vyznavačů off-roadového ježdění, na silnicích skoro nevídanou. Dnes je tomu docela jinak. SUV všech tříd zaplavují silnice, tempo růstu jejich prodejů je nesrovnatelné s jakýkoli jiným druhem aut a populární kompaktní modely se i v Evropě prodávají po statisících.
Tomu, jak rostla jejich popularita, se logicky přizpůsoboval i jejich charakter. V nabídkách automobilek dnes jen zřídka narazíte na vůz této třídy s jakkoli většími terénními ambicemi, protože kvůli ježdění mimo silnici si je nekupuje skoro nikdo. Prodává je vyšší pozice za volantem, snazší nastupování pro starší lidi a statut většího, prestižnějšího auta, bez ohledu na značku. Automobilky tedy vyvíjí tyto vozy primárně pro silniční provoz s cílem zajistit jim projev srovnatelný s jinými osobními vozy. A nedá se říci, že by neuspěly.
Už na přelomu této a minulé dekády se v prodeji objevily modely, které zdánlivě popíraly fyzikální zákony. Sjeďte si třeba s původním BMW X6 M a budete muset mít na zdi terč s nápisem SUV, abyste po jeho řízení jen suše nepolkli a uznale neřekli něco jako: „To přece není možné!” Automobilky pochopitelně nedopřály SUV projev stoprocentně srovnatelný s lehčími auty nižší stavby, přesto udiví, jak dvoutunová monstra s těžištěm vepře stojícího na posledním schůdku žebříku dokáží odolávat zejména odstředivým silám.
Znamená to však, že fyzikální zákony skutečně popřely? Ne a níže přiložené záběry jsou toho nejlepším důkazem. Vidíme na nich Mercedes-AMG GLE 63 Coupe, tedy o poznání modernější variaci na výše zmíněné BMW, které si někdo půjčil na svatbu ve francouzském Nantes. Zřejmě v rámci bujarého veselí se řidič rozhodl „dát s autem pár kruháčů” a pravděpodobně vypnul ESP, aby donutil jet auto trochu bokem. Ve skutečnosti jej ale donutil padnout na bok a pak i na střechu.
Chování řidiče nepochybně nebylo moudré, přesto udiví, jak snadno se Mercedes vzdal kontaktu se zemí. Kruhový objezd má je trochu zkosený, ale ne mnoho a řidič po něm ve chvíli neštěstí krouží tak rychlostí 30 km/h. Stačí to ale na nehodu, jejíž následky zřejmě nebudou mít daleko k totální škodě.
I moderní SUV jsou ve své podstatě stále těžká, neohrabaná auta s vysokým těžištěm, jejichž vnímání mění v prvé řadě nastavení podvozku a elektroniky. Pokud to druhé vypnete a to první přivedete do úzkých nepravděpodobnou kombinací okolností, snadno se stane toto - auto padne padne na bok, jako by do něj někdo cvrnknul prstem. O důvod víc, proč nechtít SUV? Podle nás ano, ale nepředpokládáme, že by se zájemci o ně něčím podobným nechali zviklat...











Až neuvěřitelně málo stačilo Mercedesu-AMG GLE 63 Coupe k tomu, aby se převrátil na bok a pak až na střechu
Zdroj: Reddit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 07:01 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
