Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jaká jsou až podezřele levná, vybavená SUV z Číny? Němci jedno z nich otestovali
21.9.2019 | Mirek Mazal
Moderní čínská SUV představují na první pohled atraktivní nabídku. Za cenu základní Škody Kodiaq obvykle nabízí stejně velký nebo i větší vůz s bohatou výbavou. Jak ale fungují?
V Evropě nepříliš známá firma Dongfeng Motor Corporation zastupuje padesátiletou tradici čínské výroby osobních i užitkových automobilů a autobusů. Státní podnik sídlící ve městě Wu-chan v provincii Chu-pej má pod svými křídly také dceřinou společnost DFSK (Dongfeng Sokon) vzniklou v roce 2003. Po šestnácti letech na trhu užitkových aut se firma rozhodla poslat do světa první SUV a kolegové z německého Auto Bildu dostali možnost se mu podívat na zoubek.
Sportovně užitkové DFSK Glory 580 je na rozdíl od mnoha jiných už k mání i v zemích Evropské unie a v Německu stojí ve vysoké výbavě zajímavých 22 947 Eur, tedy v přepočtu asi 594 tisíc Kč. Podobně velká Škoda Kodiaq by ve srovnatelné specifikaci vyšla nejméně o 200 tisíc dráže. Nízká cena není příliš znát na vzhledu solidně zpracovaného auta. Glory podle Němců ani vedle Tiguanu nepůsobí podřadně, byť jsou zvenčí vidět některé designové prvky známé od jiných značek.
Interiér také vítá posádku okoukanými díly. Volič automatu včetně přilehlých dílů Číňané vzali od BMW, nad ním automatu se zrcadlí Mercedes-Benz a středovou část plnou napodobenin zakončuje obrazovka infotainmentu opět z Mnichova. Své stopy by zde našla i Toyota, zejména u ovládání zpětných zrcátek.
Zpracování kabiny lze prý přesto vnímat jako povedené, byť Němci místy měli výtky ke spasování dílů. Vzdušný kokpit DFSK byl vyveden v umělém dřevě s napodobeninou kůže na vhodně tvarovaných sedačkách, které nabídly nejen dostatek prostoru, ale i variabilní nastavení. Druhá řada sezení je rozdělena v poměru 60:40 s pojízdným mechanismem usnadňujícím vstup na třetí řadu sedmimístného SUV, které skutečně dokáže pojmout sedm osob.
Bez potřeby rodinného autobusu (tedy v pětimístném uspořádání) nabízí auto dostatečně velký kufr, který je připraven ubytovat zavazadla o délce až 196 cm. Dvojité dno prozrazuje absenci pohonu všech kol, ale to je u čínských SUV spíše obvyklá než výjimečná vlastnost. Výhradně přední nápravu roztáčí přeplňovaný benzínový motor Euro-Sfg Turbo od Mitsubishi s výkonem 145 koní (107 kW), což je v tomto případě srovnatelné se základem Kodiaqu. O přenos výkonu na kola se stará též značková technika - automatická převodovka pro změnu od Hondy.
Agregát si ale s převodovým ústrojím nerozuměl, Němci vytýkají nevyrovnaný nástup výkonu a hlasitý projev čtyřválce. Ve spěchu automat řadil naprogramované stupně okolo 5 200 ot./min a ve 180kilometrové rychlosti autu docházel dech. Nedokonalé sladění motoru s převodovkou vysvětluje i 9,9litrovou spotřebu, která je vyšší než u srovnatelných aut evropské provenience. Nejlepší je prý přizpůsobit se technice a nechat auto klidně hltat kilometry. Sportovní či akční jízda nepřipadala v úvahu, i když ESP a brzdy měly vše pod kontrolou.
Navigační systém uprostřed palubní desky naznačil, že Dongfeng Sokon je teprve na začátku. Na displeji se objevily pouze čínské znaky, jelikož latinka se stále připravuje. Testovací řidiči uvítali komfortní funkce jako standardní panoramatickou střechu, elektricky nastavitelná sedadla či bezklíčový vstup. Špičkovou výbavu lze zjevně mít i v autě za bezkonkurenční cenu, konstatují Němci.
Joachim Staat z Auto Bildu za sebe popsal Glory 580 jako Dacii mezi velkými SUV dal mu známku 3-. Zájemce může mít spoustu auta za málo peněz, musí se ale smířit s jistými ústupky. DFSK je bezpečné a technicky v pořádku, je ale pomalé a v některých ohledech nedoladěné. Přesto má daleko k tragédii, kterou by leckterý Evropan od relativně levného čínského auta čekal.
DFSK Glory 580 je lákavou nabídkou, v praxi je podle Němců něčím jako velkou Dacií - neurazí, ale nenadchne
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 10 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. 10:00
- MČR Flat Track: 20. dubna 2024 plochodrážní stadion ve Slaném včera 11:57
- Harley on Tour 2024: vyzkoušejte nové modely včera 10:45
- Pre Assen - na čele jsou Bulega, Montella a Mahendra včera 10:00
Nejnovější články
- Číňané po dlouhá léta od VW „opisovali“, nově mu mají pomoci znovu vyrábět lidové vozy
před 3 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 4 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 6 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 7 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva