Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jaká jsou až podezřele levná, vybavená SUV z Číny? Němci jedno z nich otestovali
21.9.2019 | Mirek Mazal
Moderní čínská SUV představují na první pohled atraktivní nabídku. Za cenu základní Škody Kodiaq obvykle nabízí stejně velký nebo i větší vůz s bohatou výbavou. Jak ale fungují?
V Evropě nepříliš známá firma Dongfeng Motor Corporation zastupuje padesátiletou tradici čínské výroby osobních i užitkových automobilů a autobusů. Státní podnik sídlící ve městě Wu-chan v provincii Chu-pej má pod svými křídly také dceřinou společnost DFSK (Dongfeng Sokon) vzniklou v roce 2003. Po šestnácti letech na trhu užitkových aut se firma rozhodla poslat do světa první SUV a kolegové z německého Auto Bildu dostali možnost se mu podívat na zoubek.
Sportovně užitkové DFSK Glory 580 je na rozdíl od mnoha jiných už k mání i v zemích Evropské unie a v Německu stojí ve vysoké výbavě zajímavých 22 947 Eur, tedy v přepočtu asi 594 tisíc Kč. Podobně velká Škoda Kodiaq by ve srovnatelné specifikaci vyšla nejméně o 200 tisíc dráže. Nízká cena není příliš znát na vzhledu solidně zpracovaného auta. Glory podle Němců ani vedle Tiguanu nepůsobí podřadně, byť jsou zvenčí vidět některé designové prvky známé od jiných značek.
Interiér také vítá posádku okoukanými díly. Volič automatu včetně přilehlých dílů Číňané vzali od BMW, nad ním automatu se zrcadlí Mercedes-Benz a středovou část plnou napodobenin zakončuje obrazovka infotainmentu opět z Mnichova. Své stopy by zde našla i Toyota, zejména u ovládání zpětných zrcátek.
Zpracování kabiny lze prý přesto vnímat jako povedené, byť Němci místy měli výtky ke spasování dílů. Vzdušný kokpit DFSK byl vyveden v umělém dřevě s napodobeninou kůže na vhodně tvarovaných sedačkách, které nabídly nejen dostatek prostoru, ale i variabilní nastavení. Druhá řada sezení je rozdělena v poměru 60:40 s pojízdným mechanismem usnadňujícím vstup na třetí řadu sedmimístného SUV, které skutečně dokáže pojmout sedm osob.
Bez potřeby rodinného autobusu (tedy v pětimístném uspořádání) nabízí auto dostatečně velký kufr, který je připraven ubytovat zavazadla o délce až 196 cm. Dvojité dno prozrazuje absenci pohonu všech kol, ale to je u čínských SUV spíše obvyklá než výjimečná vlastnost. Výhradně přední nápravu roztáčí přeplňovaný benzínový motor Euro-Sfg Turbo od Mitsubishi s výkonem 145 koní (107 kW), což je v tomto případě srovnatelné se základem Kodiaqu. O přenos výkonu na kola se stará též značková technika - automatická převodovka pro změnu od Hondy.
Agregát si ale s převodovým ústrojím nerozuměl, Němci vytýkají nevyrovnaný nástup výkonu a hlasitý projev čtyřválce. Ve spěchu automat řadil naprogramované stupně okolo 5 200 ot./min a ve 180kilometrové rychlosti autu docházel dech. Nedokonalé sladění motoru s převodovkou vysvětluje i 9,9litrovou spotřebu, která je vyšší než u srovnatelných aut evropské provenience. Nejlepší je prý přizpůsobit se technice a nechat auto klidně hltat kilometry. Sportovní či akční jízda nepřipadala v úvahu, i když ESP a brzdy měly vše pod kontrolou.
Navigační systém uprostřed palubní desky naznačil, že Dongfeng Sokon je teprve na začátku. Na displeji se objevily pouze čínské znaky, jelikož latinka se stále připravuje. Testovací řidiči uvítali komfortní funkce jako standardní panoramatickou střechu, elektricky nastavitelná sedadla či bezklíčový vstup. Špičkovou výbavu lze zjevně mít i v autě za bezkonkurenční cenu, konstatují Němci.
Joachim Staat z Auto Bildu za sebe popsal Glory 580 jako Dacii mezi velkými SUV dal mu známku 3-. Zájemce může mít spoustu auta za málo peněz, musí se ale smířit s jistými ústupky. DFSK je bezpečné a technicky v pořádku, je ale pomalé a v některých ohledech nedoladěné. Přesto má daleko k tragédii, kterou by leckterý Evropan od relativně levného čínského auta čekal.
















DFSK Glory 580 je lákavou nabídkou, v praxi je podle Němců něčím jako velkou Dacií - neurazí, ale nenadchne
Zdroj: Auto Bild
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
včera
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Posledním mistrem světa MotoE se stal Alessandro Zaccone 09:00
- Vítězem Sprintu v Algarve Alex Marquez včera 16:25
- PP pro Moreiru, 17. Salač včera 15:45
- Kelso slaví Pole Position včera 15:22
- Pole Position získal Bezzecchi včera 12:31
Nejnovější články
Někdo vydělal miliony tím, že si před 33 léty koupil docela tuctové auto za 340 tisíc a nikdy ho ani nevybalil
před 29 minutami
Tohle není jen krásná vzpomínka na původní Audi TT, ale do výroby nepuštěné monstrum schopné zesměšnit i kdejaké Ferrari
před hodinou
Nevídané: Renault rozprodává svou vlastní sbírku muzejních aut. Prý nepotřebuje peníze, jen místo
před 3 hodinami
Mercedes ani 4 měsíce po zastavení výroby nedokáže rozprodat své nechtěné elektromobily, nabízí na ně slevy už přes 1 milion Kč
před 4 hodinami
Britové dokonali obrat. Místo konce spalovacích motorů chystají nové, nečekají jejich zaříznutí ani za 10 let
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
