Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jako z muzea: takhle krásné BMW 5 dnes můžete mít za cenu Rapidu
24.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Toto BMW za svůj patnáctiletý život ujelo jen desetinu toho, co za sebou má většina ostatních v inzerci. Je to adept na krásný a komfortní „daily”.
BMW řady 5 E39 je dodnes mnohými vnímáno jako ideál auta na každý den. Je prostorné, komfortní, ve většině verzí dostatečně silné a poskládané tak dobře, že když se o ně staráte, najede klidně milion kilometrů. A dnes už se dá pořídit za velmi zajímavé ceny, ovšem čím levnější, tím víc opotřebované, pochopitelně.
Dnes tu máme pravý opak takových nabídek. Kus, který od roku 2001, kdy byl prvně registrován, najel jen 27 788 kilometrů. Je k mání v přepočtu za 366 tisíc korun, takže díváte-li se třeba po Škodě Rapid, s podpisem bychom chvíli počkali. Nic proti Rapidu, ale tohle BMW je víc a skutečně jako nové.
Exteriér nemá škrábance, interiér také nenese výrazné známky používání. Lak je kompletně původní, vůz nikdy nebyl havarován a je k němu kompletní servisní historie, která ukazuje na prohlídky v intervalech cca 1 - 3 tisíce kilometrů. S výjimkou té v cca 15 tisících, která přišla po 6 000 km. Celou dobu měl vůz jednoho majitele a jsou na něm ještě původní pneumatiky Pirelli P6000, které by si už jistě zasloužily výměnu.
Ve výbavě je tu v podstatě všechno, na co si člověk může vzpomenout. Kožené sedačky s elektrickým ovládáním, pamětí a vyhříváním, třízónová klimatizace, rádio s měničem CD, tempomat, navigace, zkrátka v podstatě všechno, co mohl člověk od vyšší střední třídy na přelomu tisíciletí očekávat. USB porty tu nečekejte a navigace bude chtít nové DVD s mapami, ale to je tak všechno, co lze interiéru vytknout.
K nevýhodám může patřit, že je řada 5 E39 bez M paketu designově celkem zastaralá, nicméně jde aspoň o faceliftované provedení, které dodnes působí svěže - to před faceliftem už moc ne. Nudná kombinaci stříbrné karoserie a černého interiéru může být pro někoho výhodou a automatická převodovka též.
Pod kapotou se nedějí zázraky, ale řadový šestiválec tu je. Verze 525i měla 2,5litrový R6 a 192 koních, což je na tak velké auto spíše rozumné minimum. Nepleťte si ale tento motor s jeho pozdější verzí - tento je dost starý na to, aby nemusel plnit Euro 80, ale zároveň dost moderní na to, aby fungoval hodně dlouho. S hmotností 1 575 kg to není žádná pojízdná obezita a dynamické parametry - stovka za 8,9 sekundy a maximální rychlost 238 km/h - stěží urazí.
Máte-li zájem, a vůbec bychom se tomu nedivili, auto je na prodej zde.
Tohle BMW 525i vypadá jako nové
Zdroj: Gielda Klasyków
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
včera - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejčtenější články
- Detaily německých prodejů ukazují zkázu elektrických VW. Diesely je překonávají 4krát, Passat TDI elektrického nástupce 14krát
11.4.2024 - Unikla podoba nové Škody Kodiaq RS, její pohon bude dál trochu z nouze ctnost
11.4.2024 - Paolo Pininfarina zemřel, zachránce slavné karosárny opustil svět předčasně podobně jako jeho bratr
11.4.2024 - O koupi elektromobilu uvažuje míň a míň lidí, říká studie, stále víc jich takové auto zarytě odmítá
11.4.2024 - Švédská reklama úsměvně ukazuje, jak správně řídit Ladu Niva, k jejím 47. narozeninám je to to pravé ořechové
11.4.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry