Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
James May si vyzkoušel Škodu Kodiaq RS, na oslavný verdikt to zatím moc nevypadá
9.10.2019 | Petr Prokopec
Vrchol nabídky české automobilky, tedy Škodu Kodiaq RS za 1,4 milionu korun, má nyní na půl roku půjčený web Drive Tribe i Jamesem Mayem. Už cena a diesel pod kapotou ale budí rozpaky.
Škoda Kodiaq RS měla vystoupat na mladoboleslavský trůn. Nikoliv jen proto, že jde o aktuálně nejdražší model automobilky, zároveň se měl stát tím nejschopnějším. Více než co jiného ale můžeme v tuto chvíli říci, že sportovně laděné SUV je spíše nejkontroverznějším vozem, jaký česká značka nabízí. Škodu přivál do sfér, které jsou již okupovány mnohem prestižnějšími výrobci, vedle nichž Kodiaq i přes bohatou standardní výbavu stále působí jako chudý příbuzný. A kvůli dieselu pod kapotou nedělá zrovna čest ani známému logu RS.
Na tyto oblasti bylo poukázáno v uplynulých měsících hned několikrát, zejména pak Brity. V jejich případě je třeba kritiku obzvláště pozorně poslouchat, neboť se jedná o velké milovníky Škody. Až dosud na mladoboleslavské vozy pěli pouze chvalozpěvy, které byly spojeny i se základním „medvědem“. RS jim však kvůli oné vysoké pořizovací ceně již nedovoluje zavírat oči nad věcmi, jichž by si u mnohem levnějších verzí ani nevšimli či by nad nimi pouze mávli rukou.
Teď si Kodiaq RS pro šestiměsíční test vybral Drive Tribe. Bude tedy zajímavé sledovat, jak si během této doby povede a především zda jej okomentují také zakladatelé této automobilové sociální platformy, tedy Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May. Poslední již měl možnost usednout za volant, neboť se s vozem nechal i zvěčnit, zatím se ale musíme spokojit s úvodním shrnutím dojmů jeho kolegů.
Také ti byli dosud ke Škodě Kodiaq velmi vstřícní, hned dva si jej totiž pořídili za své vlastní peníze jako rodinné auto. Nicméně v obou případech šlo o běžnější provedení, nikoliv o vrchol řady. Také Drive Tribe totiž považuje verzi RS za příliš drahou, zvláště poté, co byl ke standardu přihozen vyhřívaný volant, sada kamer, audio systém Canton, elektrické víko zavazadelníku či panoramatická střecha.
Cena se kvůli tomu vyšplhala na 49 130 liber (1,41 milionu korun), což skutečně již není cenové teritorium Škody. Ta navíc měla redakci Drive Tribe pár příplatkových prvků z původní objednávky zamítnout, jinak by Kodiaq RS zamířil přes hranici 50 tisíc GPB, což sama automobilka odmítla financovat. I to leccos nasvědčuje o tom, jak moc je cena Kodiaqu vysoká.
První soudy navíc hovoří o tom, že auto není zrovna tím typickým RS, které malou část praktičnosti mění za citelnou porci sportovnosti navíc - prvního u Kodiaqu RS ubývá, ale druhého nepřibývá. Máme tu tedy další náznak toho, že Škoda neměla logo RS v případě Kodiaqu párovat zrovna s tímto motorem. A pokud ano, měla z pohonné jednotky vydolovat více než 240 koní a 500 Nm točivého momentu, jež nabízí třeba VW Tiguan jako zcela regulérní model. Zatím jsou ale Britové pouze na počátku testu, během příštích šesti měsíců tak možná svůj názor i změní. Zatím to ale nevypadá, by Škoda mohla počítat s pozitivním verdiktem.
Drive Tribe má na půlroční test Škodu Kodiaq RS, zatím ale není příliš nadšený ani z vysoké ceny, ani z turbodieselu pod kapotou
Zdroj: Drive Tribe
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 3 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 5 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 6 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 7 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva