James May v další epizodě svého pořadu ukázal, proč má tak rád Čínu

Na Čínu většina lidí ze západu hledí skrz prsty a v nejlepším případě bere interakci s ní jako nutné zlo. Kapitán Šnek to má jinak, v Číně totiž nemilují tuning a to on vnímá stejně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

James May v další epizodě svého pořadu ukázal, proč má tak rád Čínu

3.6.2019 | Petr Prokopec

James May v další epizodě svého pořadu ukázal, proč má tak rád Čínu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na Čínu většina lidí ze západu hledí skrz prsty a v nejlepším případě bere interakci s ní jako nutné zlo. Kapitán Šnek to má jinak, v Číně totiž nemilují tuning a to on vnímá stejně.

Víte, která země je pro Jamese Maye tou zaslíbenou? Pokud tipujete starou dobrou Anglii či třeba Spojené státy nebo Japonsko, pak jste vedle jak ta jedle. Správnou odpovědí je Čína, a to z jednoho prostého důvodu - na největším trhu světa panují nejpřísnější pravidla, co se týče tuningu. Zapovězeny jsou dokonce i mnohé samolepky, porušení zákona se pak trestá opravdu nemilosrdně. Kromě zabavení vozu totiž můžete dostat i patřičně tučnou pokutu, a pokud jste navíc byli nachytáni při pouličních závodech, je pravděpodobné, že oblohu pár let uvidíte jen skrze mříže.

Něco takového je pastva pro Jamesovy uši, on sám je totiž rovněž velkým nepřítelem jakýchkoliv mimotovárních úprav. V tomto ohledu dokonce přiznal, že „jakékoliv auto modifikované nějakým soukromníkem je méně dobré než to, které bylo postaveno experty“. S tímto názorem jsou plně srozuměni i jeho kolegové Richard Hammond a Jeremy Clarkson, byť druhý zmíněný dodává, že existuje jedna výjimka, a tou jsou americké vozy. V jejich případě totiž úpravami něco zlepšit.

Zpět ale k Jamesovi, který se vytáhl s novým dílem svého internetového pořadu Unpimp my Ride, kde se věnuje navracení aut do původního stavu. Rozhodně však nečekejte epizody, které by se pojetím či rozpočtem blížily The Grand Tour. May se snaží vše udržet co nejvíce při zemi, pročež je nakonec podepsán pod veškerými profesemi, které s pořízením videa natočí - jen přitom užívá přezdívky. Zatímco tedy hudbu složil Mr. May, za osvětlením stojí James M, střihačem byl Snoop Jimmy Jim a moderátorem J Dawg.

V nové epizodě se přitom James zaměřil na BMW řady 4, tedy jeden z nejkrásnějších vozů, jaký byly v Mnichově za poslední dekádu stvořeny. Kupé s modrou metalízou Estoril Blue z továrny vyjelo ve specifikaci 420i, pod jeho kapotu se tak nastěhoval přeplňovaný benzinový dvoulitr. Tato pohonná jednotka není vyloženě slabá, původní majitel se ale nejspíše za svou volbu poněkud styděl. A proto raději záď ozdobil logem M4, zatímco vpředu se lamely mřížky chladiče barevné fólie dočkaly trikolóry divize M.

Právě na tyto dva prvky se James zaměřil, tentokráte tak s navracením vozu do původního stavu neměl zrovna velkou práci. Jsme přitom zvědavi, co přijde příště a hlavně, jak dlouho May u tohoto natáčení vydrží. Publikum se totiž sice nyní baví, navíc většina lidí dává i palec nahoru, ovšem je zjevné, že dlouho daný stav nevydrží. Pokud by to ale znamenalo, že James navýší rozpočet a hrábne i hlouběji pod kapotu, pak si vlastně přejeme, aby se jeho fanoušci přejedli Unpimp my Ride velmi rychle.


James May v další epizodě svého pořadu ukázal, proč má tak rád Čínu - 1 - James May BMW 420i 2019 videoscreen 01James May v další epizodě svého pořadu ukázal, proč má tak rád Čínu - 2 - James May BMW 420i 2019 videoscreen 02James May v další epizodě svého pořadu ukázal, proč má tak rád Čínu - 3 - James May BMW 420i 2019 videoscreen 03James May v další epizodě svého pořadu ukázal, proč má tak rád Čínu - 4 - James May BMW 420i 2019 videoscreen 04
James May vrátil zpět do původního stavu BMW 420i. Napříště by ale již mohl přeci jen trochu více přitvrdit a nikoliv jen zůstávat u log a nálepek

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše