Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Je obtížné uvěřit, kolik jsou lidé ochotni zaplatit za tuto hromadu šrotu
15.4.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Tento vůz není originální a už vůbec ne zachovalý - použít z něj nepůjde snad vůbec nic. Přesto se prodá alespoň za statisíce, takový je dnešní svět.
Už jste někdy měli pocit, že sběratelství aut pro jejich historickou hodnotu dosáhlo kritické hranice iracionality? Nejste sami, pokaždé se ale objeví něco, co nás přesvědčí, že tento moment ještě nenastal. A auto, které vám ukážeme dnes, je právě něčím takovým.
Tedy je, spíše bylo. Toto už není auto, to je hromada šrotu, ze které není možné použít pro jakýkoli znovu pojízdný vůz více než pár dílů, pokud vůbec nějaký. Kdysi se jednalo o „Busík” od Volkswagenu z roku 1962 s 23 okny, dodnes ceněnou věc, jenže naposledy jej někdo používal v roce 1974, když jej rozšířil, použil kola s širokými pneumatikami a korzoval s ním po Danville v americké Virignii. Poté byl vůz odstaven a rezl, až do dnešních dnů.
Co z něj zbylo po 43 letech, můžete vidět sami. Je pozoruhodně rozpadlý, prakticky nemá podlahu a i ze zbylých panelů karoserie nenajdeme jediný, který by byl alespoň trochu zdravý. Člověk by čekal, že ex-auto nalezené v podobném stavu někdo leda naloží na korbu skutečného automobilu a odveze jej do šrotu. Ne tak tento Busík.
Jeho majitel se jej rozhodl nabídnout k prodeji někomu, kdo jej zrestauruje. Prý je každý potřebný panel karoserie stále možné sehnat, to tady ale nebude stačit, potřeba bude snad jeden každý díl včetně jiného šasí. To jednak nebude zase tak jednoduché koupit a jednak - když už takové auto budete v podstatě stavět znovu, nepotřebujete k tomu tento šrot, nepoužijete z něj snad jediný díl.
Člověk by tedy čekal, že podobnou nabídku na eBayi, kde je tento relikt aktuálně dražen, přejdou prohlížející se smíchem, ale nikoli. Do konce aukce chybí ještě více než 4 dny a cena už se vyšplhala na více jak čtvrt milionu korun, ve chvíli vydání tohoto článku 253 960,27 Kč přesně. To jsou neuvěřitelné peníze za... nic, praví zdravý rozum. Jenže automobilové sběratelství postavené na historické hodnotě není racionální věc.
To jediné, co lidé vlastně kupují, je pozoruhodně zachovalá plaketka s VIN a původní dokumenty, obojí přežilo v pozoruhodně dobrém stavu. Když si totiž dnes postavíte z náhradních dílů dva „nové” Busíky, budete sice mít dvakrát stejné auto, ale když na jedno nalepíte původní plaketku s VIN a řeknete, že je to zrestaurovaný originál z roku 1962 přímo z Německa (což bude de facto pravda, i když ono restaurování představuje úplně novou stavbu), prodáte jej klidně za 5 milionů Kč, jak praví prodávající. Zatímco druhé, úplně stejně dobré auto neprodáte jako neoriginální stavbu možná ani za peníze, za které se prodá tento šrot - cena se snadno může vyšplhat ještě o stovky tisíc více.
Takový je svět automobilového sběratelství v roce 2017 - platí se za všechno původní a papírově jakkoli výjimečné, i když to reálně nic až tak mimořádného být nemusí. Někteří říkají, že je to bublina, která splaskne. A s ohledem na absenci rozumu za tím vším mohou mít pravdu...
Bezcenný šrot? Omyl, auto, za které už teď někdo v aukci nabízí více jak za zbrusu novou Fabii. A cena se může klidně vyšplhat i na dvojnásobek
Tohle je na něm ta nejcennější, vlastně jediná cenná věc
Zdroj: eBay
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024 - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
28.3.2024 - Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
28.3.2024 - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
28.3.2024
Živá témata na fóru
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:02 - Vrooom
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.