Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Je pozoruhodným obrazem doby, za co nejčastěji mění svá auta majitelé Porsche
11.9.2019 | Petr Prokopec
Když si někdo koupí sporťák od Porsche, člověk by čekal, že jej krom jiného Porsche nejčastěji vymění za ještě ostřejší sportovní aut. Realita nemůže být odlišnější, náhradou je stylové SUV.
Asi bychom našli jen málo lidí, kteří alespoň jednou v životě nezatoužili po vlastnictví sportovního automobilu. Lze to pochopit, neboť výjimečnost a přitažlivé tvary povětšinou doplňuje nemalé stádo koní pod kapotou. Očekávat tak lze působivou dynamiku i fakt, že se za vámi ohlédne půl ulice. Nicméně ve chvíli, kdy dojde na koupi, již většina lidí hází zpátečku. Nikoliv jen kvůli tomu, že za vysoké výkony se platí vysoké ceny, ale také s ohledem na nízkou praktičnost a nemalé provozní náklady.
Jinými slovy, sportovní auta jsou auta pro radost, tu si však může nebo je ochotna dovolit stále menší část kupujících. Segment sportovních aut se tak konstantně zmenšuje, což ale není nic nového či překvapivého. Z čeho nám ovšem padla čelist až na zem, to je skutečnost, pro jaké auto se zákazníci nakonec na úkor sporťáků rozhodují. Kupodivu totiž nejde o jiný sporťák nebo třeba praktičtější alternativu téhož v podobě rychlého sedanu či čehokoli podobného.
Po čem tedy majitelé takových aut touží? Pokud se zaměříme na americký kontinent, pak lidé nejčastěji pouští své sporťáky k vodě, aby si mohli pořídit Jeep Wrangler. Co je nejpřekvapivější, platí to i o majitelích sportovních Porsche, která majitelé opouštějí ve prospěch Američana se zvýšeným podvozkem - přiznala to sama německá automobilka. „Poršáky” v tom ale nejsou samy, totéž platí pro majitele muscle cars jako Ford Mustang, Chevrolet Camaro či Dodge Challenger.
Jak se tedy ukazuje, dominance SUV začíná být patrná všude. Vlastně se tedy nelze divit Fordu či General Motors, že opouští tradiční karosářské styly a cílí jen na to, co si momentálně kupuje již více než 60 procent zákazníků. Minimálně v rámci Ameriky se navíc zdá, že daná móda hned tak nepřestane. Tlak na snižování emisí a spotřeby totiž není tak velký jako v Evropě nebo na čínském trhu a za vlády prezidenta Trumpa spíše poleví. Levné jsou pak i pohonné hmoty.
Zámořští motoristé se tedy nemusí bát provozních nákladů, místo toho si užívají to, s čím byla auta spojována kdysi a o čem si již mainstream může nechat zdát - tedy o svobodě. Zatímco se sporťákem se musíte držet hladkého asfaltu, s SUV alespoň trochu blízkým off-roadu lze dojet skoro kdykoli kamkoli, krom toho je samozřejmě o poznání levnější. A stylová záležitost je to též.
V Evropě je situace trochu jiná, přesun kupců sportovních k SUV je ale patrný i zde. Doba zkrátka velkým autům na zvýšených podvozcích přeje, ať se vám to líbí nebo ne. Už teď starý kontinent míří ke 40% podílu SUV na veškerých prodejích nových aut a pěkných pár let se na tom nemá nic změnit. Nedivte se tedy, až váš soused místo 911 přiveze jednoho dne SUV. A nemusí to nutně být Macan nebo Cayenne, jak ukazuje zkušenost z USA, kde bývají s podobnými trendy před Evropou o pár let napřed.


Jeep Wrangler...





...je nejčastější náhradou za sporťáky značky Porsche


Stejně tak ale nejvíce bere klienty tradičním muscle cars v podobě Fordu Mustang...
Zdroje: Autoblog, Muscle Cars and Trucks
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Mercedes se zpožděním začal prodávat nové CLA i se spalovacími motory. Tristní techniku z Číny doprovází ještě tristnější ceny
před hodinou
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 2 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.06. 08:06 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.06. 07:01 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
