Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Je pozoruhodným obrazem doby, za co nejčastěji mění svá auta majitelé Porsche
11.9.2019 | Petr Prokopec
Když si někdo koupí sporťák od Porsche, člověk by čekal, že jej krom jiného Porsche nejčastěji vymění za ještě ostřejší sportovní aut. Realita nemůže být odlišnější, náhradou je stylové SUV.
Asi bychom našli jen málo lidí, kteří alespoň jednou v životě nezatoužili po vlastnictví sportovního automobilu. Lze to pochopit, neboť výjimečnost a přitažlivé tvary povětšinou doplňuje nemalé stádo koní pod kapotou. Očekávat tak lze působivou dynamiku i fakt, že se za vámi ohlédne půl ulice. Nicméně ve chvíli, kdy dojde na koupi, již většina lidí hází zpátečku. Nikoliv jen kvůli tomu, že za vysoké výkony se platí vysoké ceny, ale také s ohledem na nízkou praktičnost a nemalé provozní náklady.
Jinými slovy, sportovní auta jsou auta pro radost, tu si však může nebo je ochotna dovolit stále menší část kupujících. Segment sportovních aut se tak konstantně zmenšuje, což ale není nic nového či překvapivého. Z čeho nám ovšem padla čelist až na zem, to je skutečnost, pro jaké auto se zákazníci nakonec na úkor sporťáků rozhodují. Kupodivu totiž nejde o jiný sporťák nebo třeba praktičtější alternativu téhož v podobě rychlého sedanu či čehokoli podobného.
Po čem tedy majitelé takových aut touží? Pokud se zaměříme na americký kontinent, pak lidé nejčastěji pouští své sporťáky k vodě, aby si mohli pořídit Jeep Wrangler. Co je nejpřekvapivější, platí to i o majitelích sportovních Porsche, která majitelé opouštějí ve prospěch Američana se zvýšeným podvozkem - přiznala to sama německá automobilka. „Poršáky” v tom ale nejsou samy, totéž platí pro majitele muscle cars jako Ford Mustang, Chevrolet Camaro či Dodge Challenger.
Jak se tedy ukazuje, dominance SUV začíná být patrná všude. Vlastně se tedy nelze divit Fordu či General Motors, že opouští tradiční karosářské styly a cílí jen na to, co si momentálně kupuje již více než 60 procent zákazníků. Minimálně v rámci Ameriky se navíc zdá, že daná móda hned tak nepřestane. Tlak na snižování emisí a spotřeby totiž není tak velký jako v Evropě nebo na čínském trhu a za vlády prezidenta Trumpa spíše poleví. Levné jsou pak i pohonné hmoty.
Zámořští motoristé se tedy nemusí bát provozních nákladů, místo toho si užívají to, s čím byla auta spojována kdysi a o čem si již mainstream může nechat zdát - tedy o svobodě. Zatímco se sporťákem se musíte držet hladkého asfaltu, s SUV alespoň trochu blízkým off-roadu lze dojet skoro kdykoli kamkoli, krom toho je samozřejmě o poznání levnější. A stylová záležitost je to též.
V Evropě je situace trochu jiná, přesun kupců sportovních k SUV je ale patrný i zde. Doba zkrátka velkým autům na zvýšených podvozcích přeje, ať se vám to líbí nebo ne. Už teď starý kontinent míří ke 40% podílu SUV na veškerých prodejích nových aut a pěkných pár let se na tom nemá nic změnit. Nedivte se tedy, až váš soused místo 911 přiveze jednoho dne SUV. A nemusí to nutně být Macan nebo Cayenne, jak ukazuje zkušenost z USA, kde bývají s podobnými trendy před Evropou o pár let napřed.
Jeep Wrangler...
...je nejčastější náhradou za sporťáky značky Porsche
Stejně tak ale nejvíce bere klienty tradičním muscle cars v podobě Fordu Mustang...
Zdroje: Autoblog, Muscle Cars and Trucks
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 10 hodinami - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 6 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
před 8 hodinami - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
před 9 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 10 hodinami - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 05.07. 21:47 - Spectral
- Volkswagen obecne 05.07. 21:13 - řidičBOB
- Politický koutek 05.07. 21:00 - řidičBOB
- BMW Divize 05.07. 20:10 - Vrooom
- Onboard videa 05.07. 20:00 - M.Z.
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.07. 17:38 - code
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.07. 12:40 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 05.07. 07:36 - Snowman000