Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Je to smutné, ale kontrola kvality u Trabantu byla lepší než ta dnešní u Tesly
6.2.2018 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Čím více Tesel Model 3 se dostává k zákazníkům, tím častěji slýcháme o potížích s její kvalitou. Tento případ ukazuje, že na kontrolu se u Tesly prostě kašle.
O víkendu jsme vám ukázali, co objevil šéf firmy rozebírající auta, když se mu dostala do rukou Tesla Model 3. I dnes je to výjimečná příležitost podívat se na vůz pohledem někoho, kdo v životě prozkoumal konstrukci bezpočtu vozů všemožných značek i ér a dokáže jeho kvalitu zhodnotit právě touto optikou. A pokud takový člověk říká, že některé kvalitativní problémy neviděl nikdy, jiné od 70. let a další naposledy v 90. letech u Ki, je zjevné, že je něco v nepořádku. Zvláště když dodává, že některé nedostatky jsou i bezpečnostního rázu.
Pochopitelně, všudypřítomná skvadra příznivců Elona Muska se autory podobných poznámek okamžitě snaží zdiskreditovat, i kdyby se jim to ale náhodou povedlo, na skutečnosti stejně nic nezmění. Abychom zjistili, že Tesly obecně nejsou kvalitně postavená auta a o novém Modelu 3 to zatím platí dvojnásob, nepotřebujeme ani pohled někoho, kdo nemá nic společného s kalifornskou automobilkou. Stačí se ponořit do nitra diskuzí samotných „teslistů”, mezi kterými uˇnajdeme i dost majitelů Modelu 3. A narazit mezi nimi na člověka, který by dostal své auto bez vad, je skoro nemožné.
Mohli bychom začít vyjmenovávat desítky případů, v nichž na Modelu 3 nebylo něco tak, jak mělo, vezmeme ale jediný, který je obzvláště pikantní. Jde o člověka, který si na internetu říká ThaiTum a před pár dny si převzal svou Teslu Model 3 s výrobním číslem 3511. Hovoří o různých špatně spasovaných částech karoserie, nestejně zasazených předních světlech, pazvuku, který vydává okno spolujezdce při zavření dveří a dalších neduzích, jako nejhorší ale zmiňuje ten, který můžete vidět na obrázku níže. Jde o přední kapotu, která na jedné straně zařezává se zbytkem karoserie, na druhé ale vyčnívá výrazně nad konec předního nárazníku.
Je samo o sobě bizarní, že Tesla něco takového bez mrknutí oka předá zákazníkovi, však takový problém je opravdu vidět i z Marsu. Ještě pikantnější ale je, že se majitel pokusil věc nějak vyřešit sám a učinil jej jen velmi málo viditelným pouhým přenastavením dorazů na víku kufru. Jinými slovy - i když je Tesla denně bombardována připomínkami ke kvalitě Modelu 3, nikdo ve firmě od skončení výroby po předání vozu si nevšimne takového nedostatku. A pokud si jej všiml, nedokázal s ním provést ani to, co sám majitel několika pohyby dvou prstů.
I někteří věrní příznivci značky jsou z tohoto stavu rozčarováni (ne však sám majitel, ten říká, že není naštvaný, je rád, že auto má a jen se chtěl podělit o svou zkušenost...), a tak kontrolu kvality přirovnali k té, která svého času fungovala u východoněmeckého Trabantu. Dobové záběry z ní můžete vidět na videu níže. Je to komická věc, tragické ovšem je, že ani takovou dnes Tesla zjevně nedisponuje.
Však se podívejte, co lidé z Trabantu s auty dělají. Kontrolují přesně takové věci, které jsou pokažené i na probíraném Modelu 3 a když je vidí, tak je spraví. Ono víko kufru je nejspíše trochu ohnuté, což není nic, co by kontrola Trabantů nespravila kusem dřeva a kladivem. U Tesly toho zjevně není nikdo schopen.
Je to smutné a skoro až nechápeme, jak je to vůbec možné. A to Tesla pořád vyrábí oproti původnímu záměru jen hrstku aut, s níž si zaměstnanci mohou vyhrát ještě více než kdysi zaměstnanci Sachsenringu v Zwickau. Přesto k zákazníkům posílají takové šmejdy. Jak asi budou auta vypadat, až (pokud...) jich budou z výrobních linek sjíždět tisíce týdně?
Auto s takovýmto nedostatkem Tesla dodala zákazníkovi. A byl to jen nejviditelnější problém z mnoha
Zákazníkovi navíc stačilo párkrát otočit dorazy a problém skoro není vidět
U Trabantu řešili možná i větší nedostatky, ale řešili je. Tesla na to zjevně kašle
Zdroj: teslamotors/@Reddit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před hodinou - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 3 hodinami - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 4 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 6 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 11:47 - HondaMan
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23