Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
VW bůh ví proč láká na zářijové odhalení nového loga, které používá už od března
23.8.2019 | Petr Miler
Některé firmy jsou mistry umělých dramat při odhalování čehokoli a u automobilek už jsme si na to snad i zvykli. Co nyní provádí Volkswagen, je ale i nad naše chápaní.
Říká se tomu postupné odhalování a v posledních letech jde o marketingovou normu při uvádění skoro jakéhokoli produktu v jakémkoli oboru. Když bude v plánu třeba v červenci 2020 představit nový automobil, touto dobou se do ulic pošlou maskované prototypy, ze kterých bude výrobce postupně odstraňovat kamufláž. Souběžně vypustí pár zpráv do médií, tu se postará o nějaký únik informací či pohledů na jistý detail a nakonec přijde závěrečná gradace - fotka čepičky ventilku, záběr na LED v jednom ze světel, snímek šroubku držící zpětné zrcátko...
Dobře, trochu přeháníme, ale tak nějak to chodí a zdaleka ne jen v automobilovém průmyslu. Povšimněte si, jak třeba producenti 25. pokračování příběhů Jamese Bonda lákají už pár měsíců na film, který se do kin dostane skoro až za rok - tu záběr z natáčení, tu oficiální upoutávka, nedávno odhalení jména filmu No Time To Die vyvedeného fontem jak ze seriálu The Love Boat... Na konci je finální odhalení hotového produktu, o kterém kvůli tomu všemu ví mnohem více lidí, než kdyby došlo k jednorázové premiéře. Třeba proto, že chtějí vidět celé zpětné zrcátko, ne jen šroubek jej držící.
Automobilky jsou na toto experty a třeba česká Škoda patří ke světové špičce. Většinou už tyto snahy ignorujeme, neboť jsou únavné, nicneříkající a někdy i trochu trapné. To když například unikne záběr celého auta, ale výrobce dál ukazuje kryt světlometu. Chápat krok, kterého se včera dopustil Volkswagen, je ale přes všechny předchozí zkušenosti obtížné.
Wolfsburská automobilka vypustila do světa tiskovou zprávu, že na autosalonu ve Frankfurtu odhalí své nové logo. Neodhalila tedy nic, šlo jen o avízo. Spousta médií z celého světa to pak zmiňovala jako velkou věc a kráčela v tajemných stopách tiskového oddělení Volkswagenu, které naznačovaly, že logo bude skromnější, pouze dvoudimenzionální, lépe se bude vyjímat na digitálních platformách... Bylo to, jako kdyby před lidmi kráčel nahý císař a všichni se tvářili, že má krásné nové šaty.
Nemá, tenhle císař mezi logy je měsíce nahý a vůbec nechápeme, proč VW nyní dělá kolem odhalení takové tance. Kdyby nyní oficiálně logo představil s kvalitní grafikou, záběry na něj na autech, v showroomech, na webu apod., ještě bychom to pochopili, ale teď lákat? Na něco, co se stane za měsíc? Když v březnu už jsme ho viděli celé v docela slušné kvalitě a ještě před tím se objevilo na prototypech Golfu VIII? To zavání absurdním dramatem.
Kdyby navíc šlo o nějakou dramatickou změnu jedné z nejznámějších světových značek, budiž, to by byla velká věc. Ale VW v podstatě vzal plaketku se starým logem, majznul do ní kladivem, aby nebyla plastická, spodní W oddělil od kruhu kolem, mezi ním a V udělal možná menší mezeru a zřejmě trochu zúžil font. To je celé. Proč na budoucí odhalení takové věci lákat pět měsíců poté, co jsme ji viděli na dresech v klipu německé fotbalové asociace (DFB), kterou VW sponzoruje?
Z tiskové zprávy VW tedy budeme citovat jen tolik, že automobilka po oficiálním odhalení této svérázné novinky počítá s jejím rozmístěním po 10 000 dealerstvích ve 171 zemích světa, což bude vyžadovat použití okolo 70 000 znaků. To bude vskutku náročná logistická akce. Jinak jde ale o mnoho povyku pro nic...





Záběry z příprav propagačního klipu DFB už v březnu ukázaly nové logo VW






Vidět bylo také na prototypech nového Golfu, i když právě na maskovaných vozech bývá obvykle zakryté



Srovnání s dosavadním řešením odhaluje minimální změny




Nakonec i celý nový Golf s novým logem jsme viděli bez maskování. Na prototypech byla možná jen skromnější nálepka, vizuální dojem je ale stejný - totéž v bledě modré
Zdroj. Volkswagen
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
včera
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 20:16 - M.Z.
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
