Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jediný model Audi je dodáván zákazníkům výlučně jako lehce ojetý. A oni si nestěžují
2.11.2018 | Petr Prokopec
Když si koupíte nové auto, dostanete jej obvykle jako nové, na tachometru má nanejvýš něco kolem 10 km z přesunů po fabrice a po kamionech. Audi R8 mívají najeto kolem 50 km, proč?
Audi R8 se dočkalo lehčí modernizace, jež má znovu rozproudit zájem o německý supersport. Napomoci k tomu má nejen agresivnější design, ale také vyšší výkon pod kapotou. Němci se ovšem paradoxně v oficiální tiskové zprávě zmiňují pouze o vizuálních modifikacích, co se změn techniky týče odkazují jen na příchod filtru pevných částic. Atmosférický desetiválec však ve skutečnosti prošel rozsáhlejšími úpravami.
Pohonná jednotka s objemem 5,2 l bude stejně jako doposud k dispozici ve dvou verzích, přičemž základ nově nabízí 570 koní a 550 Nm točivého momentu. To představuje nárůst o 30 koní a 10 Nm, za čímž stojí přepracovaná řídicí jednotka. Kupé s ním zvládá sprint na stovku za 3,4 sekundy, otevřený Spyder je o desetinu pomalejší. V obou případech však došlo o zlepšení vůči minulosti o 0,1 s.
Obdobně je na tom také provedení Plus, které se kromě nového softwaru dočkalo rovněž nových titanových „vnitřností“ motoru. Výkon se vyšplhal na 620 koní a točivý moment na 580 Nm. Zde kupé zrychluje na 100 km/h za 3,1 s akcelerací, Spyder je znovu o desetinu pomalejší. Všechny varianty jsou pak o 20 kilo těžší kvůli anti-emisním systémům, jež umožnily homologaci dle cyklu WLTP.
Kromě vyššího výkonu lze počítat také s přepracovanou čelní maskou, která se pyšní průduchy inspirovanými legendárním rallye speciálem Audi Sport Quattro z 80. let. Přepracovány byly také oba nárazníky, přičemž ten zadní lemují nové koncovky výfuku. Do standardu přibyla 19palcová kola, jež lze za příplatek nahradit dvacítkami.
Audi dále zapracovalo na systému elektronické stabilizační kontrole, stejně jako je možné osadit přední nápravu novým stabilizátorem z hliníku a karbonem zesíleného polymeru. Hmotnost díky tomu klesá o 2 kilogramy, zásah do ESC pro změnu redukuje brzdnou vzdálenost. Vrcholné provedení Performance tak potřebuje k zastavení ze stovky o 1,5 metru méně, z dvoustovky pak dokonce o 5 m. Dále je možné počítat pouze s novými odstíny karoserie a také odlišným čalouněním. Samotná architektura kabiny se nemění.
Tohle všechno už se pár dnů ví, spolu s představením inovovaného provedení se ale Němci pochlubili i něčím, o čem dosud nepromluvili. R8 si totiž díky omezené výrobě užívá výsady, která je ostatním, masověji vyráběným modelům Audi zapovězena. Aby si Němci byli jisti kvalitou, testují každý vyrobený exemplář před expedicí na veřejných silnicích.
Každý kus tedy ještě před předáním zákazníkovi najede v běžném provozu 40 kilometrů. Před kamínky či dalším možným poškozením jej chrání speciální fólie, jíž jsou potaženy prakticky veškeré venkovní panely. Zajímavé přitom je, že Audi nebere ohled na počasí, vozy tak z továrny v Neckarsulmu míří do provozu v létě i zimě, za teplých i mrazivých dní.
Smyslem je pochopitelně zjistit, zda na autě funguje všechno tak, protože ani ten nejdůkladnější statický test neodhalí to, co zkušební jízda. Pokud vše odpovídá standardům značky, dojde na sejmutí ochranné fólie a k nalepení nové, neboť automobilka dodává, že většina zákazníků si svůj exemplář objednává s ochranným filmem. Pokud něco v pořádku není, auto se vrací zpět na výrobní linku s cílem vychytat poslední mouchy.
Stejně tomu bude i u modernizovaného provedení, které zamíří do prodeje na počátku příštího roku. Každý z majitelů R8 tak vlastně dostává své auto lehce jeté a na jeho tachometru svítí něco okolo 50 km - obvykle se s vozem během jeho přesunu z továrny k zákazníkovi najede nanejvýš něco 10 km. Zákazníci si ale nestěžují naopak - díky oněm 40 km spíše dostanou to, co očekávají.














Audi R8 prošlo lehčí modernizací. Nicméně i nadále platí jak v případě kupé...



...tak Spyderu, že automobilka testuje každý vyrobený kus na veřejných silnicích, aby si byla jista kvalitou
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nejčtenější články
Další nový Moskvič si Češi mohou koupit už teď, je to zajímavé auto za slušné peníze
7.10.2025
Porsche si nedá pokoj. Svým sporťákům má vrátit spalovací motory způsobem, který nadšence tak akorát znovu vytočí
7.10.2025
Největší výletní loď světa je tohle monstrum vážící 251 tisíc tun. Už se blíží dokončení, i Titanic je vedle ní tintítko
7.10.2025
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.06. 20:16 - M.Z.
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
- Lampárna (stěžovatelna) 11.06. 12:52 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.06. 10:02 - řidičBOB
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.06. 09:48 - lylybrown
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
