Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Jeremy Clarkson řekl, proč z Grand Tour zmizely celebrity a nikdy se do ní nevrátí
11.2.2019 | Petr Prokopec
Po dva roky to byla standardní součást pořadu, která si užila tu více, tu méně slávy. Teď je po ní veta a sám Jeremy Clarkson odhalil, proč tomu tak je a nic se na tom nezmění.
Již tuto neděli 17. února se na televizní obrazovky vrátí britský Top Gear, který bude vůbec naposledy uvádět Matt LeBlanc alias legendární Joey ze seriálu Přátelé. Ten show opouští hlavně z rodinných důvodů, spolu s ním byl ale odejit i Rory Reid. Jako jediný zůstává Chris Harris a neměl by se měnit ani formát pořadu. Kromě seriózně i zábavně pojatých testů bychom se tedy znovu měli dočkat i celebrit, jež zasedají na kanape ve studiu i za volant dostupného, ale rychlého vozu, jímž byla naposledy Toyota GT 86.
V podobném duchu se odvíjela i The Grand Tour, tedy konkurenční show, kterou stvořil Jeremy Clarkson s Richardem Hammondem a Jamesem Mayem. Jelikož však tato trojice měla neustále za zády právníky BBC, musela přistoupit k menším úpravám. Namísto Stiga tak dorazil Američan, místo rozhovoru s celebritami tu pak byla jejich „vybíjená“. To byl segment, ve kterém Clarkson a spol. sice očekávali hvězdného hosta, tomu se však během cesty do zeleného stanu stala nějaká fatální nehoda.
Tato část americko-britské show byla sice zpočátku zábavná, nicméně velmi rychle se okoukala. Z toho důvodu došlo u druhé série ke změnám, zaveden byl segment zvaný Celebrity Face-Off. V jeho rámci dvojice známých lidí nejdříve soupeřila v Jaguaru F-Type na rallyovém okruhu o to, kdo bude rychlejší, pak si ještě aktéři přišli popovídat do stanu. Ovšem i tato část pořadu měla nakonec poměrně jepičí život, třetí série se již musí obejít bez celebrit.
Proč tomu tak je? Inu, důvod je prostý, jak ostatně vysvětlil Clarkson, který zavzpomínal na před-amazonské období. „Před mnoha lety to byla britská show, která byla vysílána primárně ve Velké Británii. Poté se ovšem stala mezinárodní a stále je velmi mezinárodní - daleko více nás totiž znají v Itálii nebo v Číně než v naší vlasti, což je podivné.“ Právě globální popularita ale nakonec Jezzu vedla k tomu, aby si s hvězdným segmentem hrál tak dlouho, až jej úplně vypustil.
„Najednou totiž nedávalo smysl, abychom přivítali Howarda z reklamy na Halifax, když v takové Uruguayi nemají ani ponětí, kdo to Howard je. Bylo tedy nelogické, abychom trvali na hostovi, a proto je tento segment minulostí - i když nevím, zda to přivítáte,“ dodal dále Clarkson. Přiznal, že toto rozhodnutí nakonec natáčení zjednodušilo, neboť se již nemusel rozptylovat hledáním celebrity, kterou by znal celý svět. A samotným interview vůbec.
„Moje myšlenky neustále narušoval fakt, že je třeba udělat interview. Když děláte talk show, není to problém, je to součást její náplně. Nicméně já byl kvůli tomu v jednom kole, neboť jsem se musel pokusit udělat Jamese zajímavého, což je vždycky záludné, a potom tu byl Hammond, který je zkrátka Hammond. Dále je tu publikum, se kterým je třeba komunikovat... a poté mi ještě zbývala naše vlastní talk show. Bylo toho zkrátka opravdu hodně.“
Celebrity jsou tedy definitivně mimo, ostatně v rámci čtvrté série se bude vůbec poprvé od roku 2002, kdy došlo ke znovuzrození Top Gearu, radikálně měnit formát, dle kterého celá trojice jede. Nedojde jen na zrušení hvězdných hostů, mimo jsou veškeré studiové segmenty a děj každé epizody se bude soustředit jen na epický výlet. Data Amazonu naznačila, že diváci v maximální možné míře touží právě po nich.
Clarkson, Hammond a May však tuto změnu jistě přivítají, i z toho důvodu, že se budou moci daleko více věnovat rodinám. Navíc samotné výlety budou ještě epičtější, neboť jak Jezza dodává, vždy je prý „jednodušší vrazit peníze a čas do filmů než do hostů“. Zdá se tedy, že během čtvrté série nás trojice skutečně ohromí. Jen si na to budeme muset počkat možná déle než rok.





Celebrity se v The Grand Tour příliš neohřáli, jejich vzájemné poměřování sil za volantem Jaguaru F-Type již nebylo v rámci třetí série obnoveno
Zdroj: Digital Spy
Bleskovky
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph Trident 800 2026: tříválcové potěšení 24.11.2025
- Ogura je sebekritický: „Musím se zlepšit ve všech oblastech“ 23.11.2025
- Marc a Alex slavili 23.11.2025
- Místo Schleizu bude v ESR North West 200 22.11.2025
- Velká japonská naděje Taiyo Furusato 22.11.2025
Nejnovější články
Majitel po 643 ujetých km s novým elektromobilem radši zahodil 400 tisíc Kč, než aby s ním dál musel jezdit
před 10 hodinami
Korejci zkouší ohromit Evropany neobvyklou novinkou, půjde po krku těm nejlepším Audi, BMW a Mercedesům
včera
Ani Porsche si s elektrickým Cayenne nechce moc špinit ruce, radši se chlubí předchůdcem s dnes nemyslitelnou technikou
včera
Další majitel poznal skrytou cenu elektromobility, za opravu ťukance mu servis naúčtovat přes 460 tisíc
včera
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
