Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je automobilový dům snů. Luxusní nemovitost má garáž na 100 aut, benzinku i servis
4.4.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Zapomeňte na všechny domy postavené kolem aut, které jste dosud viděli. Tohle je bývalý dům automobilového maniaka, který zároveň věděl, jak žít i bez aut.
Světy automobilů a realit jsou na první pohled úplně odlišné, hned na ten druhý se ale zase tak jinými nejeví. Auta je třeba někde nechávat, když s nimi zrovna nejezdíte a pokud se promění v obsesi, snadno zásadně ovlivní podobu domu, ve kterém chce jejich majitel přebývat. Jedno takové bydlení jsme tu měli včera - na první pohled šlo o obyčejný dům, který se ovšem uvnitř proměnil v luxusní garáž pro nejvýjimečnější vozy světa. A dnes tu máme další, snad ještě výjimečnější stavení.
I tentokrát se vydáme do slunné Kalifornie, konkrétně pak do Fairfieldu, kde byla na počátku tohoto milénia postavena Villa de Madre. Tato luxusní usedlost má znovu spojitost s automobily, a to skrze svého majitele i faktickou podobu.
Začneme-li u toho druhého, pak za pozornost stojí hlavně to, že se na pozemku krom hlavní budovy nachází i obrovská garáž, která jsou schopná pojmout přinejmenším stovku aut. Zajímavá navíc není jen prostorností, ale také svým vybavením. Vnitřek této haly byl totiž inspirován Amerikou 50. let minulého století. Máme tu tedy vestavěné benzinové pumpy, servisy či obchody, přičemž vše je plně funkční - je to takový malý automobilový ráj.
Fotodokumentace má v tomto případě lepší výpovědní hodnotu než slova, pročež vás místo dalšího popisu garáží necháme pokochat se snímky. Stavbu si objednal Willis Johnson, zakladatel společnosti Copart, jenž se věnuje automobilovým aukcím (zmiňovali jsme ji třeba v souvislosti s prodejem aut poškozených při loňských hurikánech). Nepřekvapí proto, že garážím byla věnována taková péče.
Johnson se svou rodinou panství obýval až do roku 2010, poté se ovšem kvůli byznysu přestěhoval do Tennessee. Villu de Madre na adrese 4286 Suisun Valley Road ve vzdálenosti 20 minut jízdy od Napa, pak nabídl k prodeji, a to za 22 milionů dolarů (cca 452 milionů korun). Žádný zájemce se ale nenašel.
Nabídka byla od té doby několikráte stažena a znovu obnovena, přičemž poslední cena činí 12,9 milionu dolarů (265 milionů korun). To je dle realitní společnosti pakatel, dnes by totiž výstavba podobného komplexu vyšla na rovných 20 mil. USD (411 mil. Kč). Kromě toho je třeba dodat, že v tomto případě jde o investici, která se vám může začít ihned vracet.
Důvodem je skutečnost, že většinu z 80akrového pozemku zabírají vinice. Ty mají ročně produkovat hrozny až na 150 tisíc lahví vína, odstartovat tedy můžete i svou vlastní značku. A nemusíte se omezovat pouze na „mléko starců“, na pozemku jsou totiž i olivovníky na výrobu olivového oleje. Aby toho pak nebylo málo, nechybí ani vlastní vodní pramen.
Samotná vila pak na 2 230 metrech čtverečních skrývá šest ložnic, osm koupelen, vnitřní bazén, vinný sklípek či výtah. Vše bylo inspirováno tradiční evropskou architekturou, nechybí proto množství sloupů a podloubí. V obývacím pokoji lze pak počítat s 12metrovými stropy, v kuchyni pro změnu se třemi troubami, čtyřmi mrazáky a spíží.
Zmínit pak ještě lze, že kromě dvou garáží, jedné stodoly na výrobu vína a hlavní budovy se na pozemku nachází ještě dům pro hosty se čtyřmi ložnicemi. Vše pak završují fontány či okrasné zahrady. Jde tedy o panství, kde vám rozhodně nic nebude chybět, snad kromě závodního okruhu. Jelikož se však jen ve Fairfieldu nachází tři, budete nakonec plně spokojeni. Teď už jen někde vzít oněch 265 milionů korun...
Villa de Madre je snem každého automobilového sběratele
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
včera - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB