Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je Bugatti z dob, kdy už značka patřila Volkswagenu. A není to Veyron
10.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
VW koupil značku Bugatti v roce 1998 a jako první model nabídl Veyron. Tohle Bugatti je z roku 2002 a není to Veyron. Je tak ještě vzácnější.
Historii Bugatti EB110 jsme kdysi již zmapovali, stejně jako období, během kterého značku vlastnil italský průmyslník Romano Artioli a během nějž se tento supersport vyráběl. Na rozdíl od předchozí i pozdější produkce nevznikl v Molsheimu, ale v úžasné nové továrně v Campogallianu u italské Modeny. Její stavba přitom bere dech dodnes, stejně jako oku i sluchu lahodí samotný vůz. Ten byl vyráběn v letech 1991 až 1995, přičemž značka smontovala pouhých 139 kusů.
Nyní se jedno Bugatti EB110 objevilo v prodeji, v kolonce „Datum výroby“ však překvapivě svítí rok 2002. Jde překlep? Nebo snad o podvod? Kupodivu nikoliv. Poté, co Artioli zkrachoval, se na Bugatti, továrnu i veškerý jeho další majetek vrhli různí soukromníci i společnosti. Samotná práva na značku Bugatti získal Volkswagen, řadu komponentů včetně celých šasí pak odkoupila německá firma Dauer.
Právě Dauer se přitom ve výrobě Bugatti EB110 rozhodl pokračovat, načež v květnu 2001 u příležitosti Velké ceny Monaka představil svou vlastní verzi. Její karoserie zůstala nezměněna, tedy až na dva detaily - v prvé řadě se totiž již vůz nemohl kvůli právům VW oficiálně jmenovat Bugatti, přestože logo firmy se nakonec na všechna vyrobená auta dostalo. Druhý detail je ovšem podstatnější, Dauer totiž přišel s rozsáhlým využitím karbonu a hliníku.
Výsledkem byla zásadní dieta, neboť zatímco originál se všemi náplněmi a řidičem vážil nemalých 1 880 kilogramů, verze od Daueru vykázala na ručkách vah o dvě stě kilo méně. S tím byl na druhé straně spojen vyšší výkon než v sérii. Dvanáctiválec o 3,5litrovém objemu totiž dostal nové komponenty, aby byla zredukována prodleva čtyř turbodmychadel IHI. Na všechna čtyři kola tak rázem mířilo 654 koní.
Dauer ovšem posléze ještě začal nabízet příplatkový výfuk Remus a modifikaci řídicí jednotky, pod pravou nohu jste tak mohli dostat ještě 60 koní navíc. V této variantě přitom EB110 zvládalo zrychlení z klidu na stovku za 3,3 sekundy, kilometr s pevným startem za 19 sekund a nejvyšší rychlost 370 km/h. Dauer ovšem dodává, že během testů na německé dálnici vůz zvládl jet dokonce 400 km/h.
Vůz teď nabízí londýnská firma Joe Macari Performance Cars a pořád dokáže vzít dech. I proto, že spojuje neobvyklou černou barvu karoserie s červeným koženým interiérem. Součástí nabídky jsou dva klíčky a veškeré dokumentace mapující i servisní historii. Ta přitom zahrnuje spíše „udržovací“ práce, neboť velkým bonusem vozu je jeho extrémně nízký nájezd - pouhých 1 050 kilometrů.
S ohledem na tato fakta by asi neměla překvapit cena, která je prakticky stejná jako u prvních exemplářů Bugatti Veyron, jenž se začaly vyrábět dva roky poté, co Dauer EB110 opustil výrobní linku. Prodejce totiž za tento vůz požaduje nemalých 950 liber (cca 25 850 000 Kč). Za výjimečnost se platilo vždy a tady je jí vážně spousta...

















Tohle Bugatti EB110 může být vaše. Vyrobil jej sice Dauer poté, co značka zkrachovala a pod křídly Volkswagenu vyvíjela Veyron, to by ale nemuselo vadit. Za takřka 26 milionů korun totiž dostanete více výkonu a méně kil, než jakými obdařovala své klienty fabrika Romana Artioliho
Zdroj: Joe Macari
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
včera
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Posledním mistrem světa MotoE se stal Alessandro Zaccone 09:00
- Vítězem Sprintu v Algarve Alex Marquez včera 16:25
- PP pro Moreiru, 17. Salač včera 15:45
- Kelso slaví Pole Position včera 15:22
- Pole Position získal Bezzecchi včera 12:31
Nejnovější články
Nevídané: Renault rozprodává svou vlastní sbírku muzejních aut. Prý nepotřebuje peníze, jen místo
před hodinou
Mercedes ani 4 měsíce po zastavení výroby nedokáže rozprodat své nechtěné elektromobily, nabízí na ně slevy už přes 1 milion Kč
před 2 hodinami
Britové dokonali obrat. Místo konce spalovacích motorů chystají nové, nečekají jejich zaříznutí ani za 10 let
před 4 hodinami
Nissan si prodal střechu nad hlavou. Ze sídla, které bylo symbolem jeho úspěchu, je symbol úpadku, kde je jen hostem
před 5 hodinami
Ford má po prodělání 275 miliard Kč bez náhrady ukončit výrobu svého klíčového elektromobilu
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.09. 09:13 - GeneHawkins
- Rychlodotazy 11.08. 23:43 - rutak11
- Má někdo zkušenost s nákupem ojetého auta z Německa přes malého dovozce? 11.08. 12:31 - jerry
- vyber motorky 11.08. 07:44 - řidičBOB
- Onboard videa 11.08. 07:43 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 11.07. 15:31 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.07. 06:36 - řidičBOB
- Nástroj k nákupu auta (STK,SPZ,VIN) 11.06. 16:27 - jreh
