Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je bývalý sporťák prince Charlese, některé speciality v něm mohl mít jen on
29.11.2019 | Petr Prokopec
Věčný čekatel na trůn dostal vůz k dispozici v roce 1994 a nechal si jej dlouhých 14 let. Zjevně mu tedy sedl a aby také ne, když si v něm později nechal vyměnit motor nebo instalovat schránku na cukr pro své koně.
Není žádným tajemstvím, že britská královská rodina preferuje vozy britských značek. Jakkoliv z dnešního úhlu pohledu z toho někomu může jít hlava kolem, neboť Bentley spadá pod VW Group, Rolls-Royce pod BMW, Jaguar pod Tata Motors a Aston Martin je ovládán především katarskou investiční skupinou. Fakticky tedy Britům žádná z jejich ikon nepatří, to však nic nemění na přístupu britských panovníků, stejně jako na skutečnosti, že dané automobilky všichni považujeme za britské.
Proč o tom ale hovoříme? Důvodem je prosincová aukce společnosti Bonhams, jejíž návštěva by měla být povinností pro každého, komu na stěně nevisí obraz českého prezidenta, ale právě britské královské rodiny. Do dražby totiž míří vůz, který po 14 let vlastnil princ Charles. Konkrétně jde o Aston Martin Virage Volante, který se dokonce dočkal řady unikátních prvků, z nichž některé budou běžným smrtelníkům cizí, ne-li zcela zapovězené.
Jedním z nich se stala instalace 6,3litrového osmiválce na místo původní 5,3litrové jednotky. Nový agregát produkoval 462 koní a 626 Nm točivého momentu, což roadsteru umožnilo sprint z klidu na stovku za 5,5 sekundy. Nejvyšší rychlost pak vzrostla na 280 km/h, v obou případech tak jde i dnes o slušné hodnoty. Aston Martin danou konverzi nabídl i jiným majitelům, nicméně pokaždé objemnější agregát doplnil vytaženými blatníky a lehce modifikovanou přídí i zádí. Princův exemplář se však jako jediný pyšnil standardní a tedy elegantnější karoserií.
Další specialitou na přání byla schránka v loketní opěrce na kostky cukru, jimiž princ krmil své koně. Obojí dosud zmíněné si do auta mohl dát kde kdo, věčný čekatel na trůn ale měl ve voze i policejní vysílačku. Jistě šlo o jeho bezpečí, mohl se z ní ale nakonec dozvědět i to,kde může onu nejvyšší rychlost odzkoušet bez obav ze ztráty řidičského průkazu. Vysílačka v mezičase z auta zmizela, neboť princovi už nějaký čas nepatří, zbylá výbava dle jeho gusta je ale pořád na palubě - mj. jde o bílé kožené čalounění doplněné zelenými koberci, dřevěnými dekory a zelenou plátěnou střechou Everflex. A v odstínu British Racing Green zůstává také karoserie.
Jak jsme již zmínili, vůz už dříve změnil majitele, nebo spíše uživatele. Princ Charles si jej nikdy neodkoupil, měl jej od automobilky zapůjčený a v roce 2008 jej vrátil. Výrobce ho do roku 2012 vystavoval ve svém ústředí v Gaydonu, poté ale dvoudveřový speciál zamířil k současnému majiteli, jenž jej odkoupil za 119 100 liber (při současném kurzu něco přes 3,5 milionu Kč).
Zatímco ovšem princ Charles si vozu osazeného pětistupňovým manuálem docela užíval, neboť s ním najezdil 33 960 mil (54 642 km), stávající vlastník si sedm let podnikl jen několik málo projížděk. Aktuálně má tedy roadster najeto 34 849 mil (56 072 km), což z něj dělá ještě lákavější zboží. Stejně jako skutečnost, že je v prvotřídním a provozuschopném stavu. Není tedy překvapivé, že minimální odhad prodejní ceny činí 225 tisíc liber (6,7 milionu korun). Pokud máte zájem, neměli byste 7. prosince chybět na aukci v Londýně.






























Aston Martin Virage Volante kdysi patřící princi Charlesi míří do dražby. Ten do něj dostal jako jediný silnější motor s původní karoserií, přihrádku na cukr pro koně nebo policejní vysílačku
Zdroj: Bonhams
Bleskovky
- Umělec dva roky za peníze vytvářel zácpu na pláži, jeho práci zničí první větší déšť
včera - Ve Švýcarsku našli opuštěné Porsche 911, to pravé překvapení ale čekalo v motoru
5.12.2019 - Řidič v plné rychlosti vyjel ze silnice a přeskočil asi 12 aut stojících poblíž
5.12.2019 - Řidič Porsche chtěl na semaforech ukázat záda sokovi, ukázal ale něco úplně jiného
4.12.2019 - Rodinu v rakouském údolí zasypala lavina v autě, přežila jen díky němu
3.12.2019
Nejdiskutovanější články
- 490 km/h Bugatti zaujme, armáda USA ale testuje sáně jezdící až 10 620 km/h
12.9.2019 (4) - Němci vyzkoušeli ojetou Dacii Logan kombi, zdánlivě lákavé nabídce radí se vyhnout
3.10.2019 (2) - Muž najel s Pagani Huayra za tři dny víc kilometrů než ostatní majitelé za rok dohromady
21.10.2019 (1) - Ani nová nejlevnější Dacia neunikne tlaku EU, bude ještě o něco komplikovanější
26.11.2019 (4) - Elektrické experimenty BMW definitivně končí, znamenají konec jedné éry
19.9.2019 (3) - Rusové ukázali nové interiéry svých vlaků, těm českým ujíždějí o parník
20.11.2019 (1) - Proč elektromobily dál mizerně fungují v zimním počasí? Část slabin nemá řešení
4.12.2019 (2) - Trump vzal Kalifornii právo určovat tvrdší emisní limity, pro svět aut to může být spása
20.9.2019 (1) - Policejní Tesla Model S totálně selhala při pronásledování podezřelého
27.9.2019 (4) - Pokus automobilky ulehčit život manažerům svéráznou výbavou skončil velkým fiaskem
19.10.2019 (1)

Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 22:08 - abgx1
- Politický koutek 19:27 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 19:25 - Stepan
- Rychlodotazy 17:00 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 15:52 - pavproch
- Onboard videa 14:30 - bojler
- Hon na piráty 14:18 - aikoN
- VZKAZY 14:10 - Stepan
- Elektromobily a vse kolem nich 13:49 - ctrl_j
- Řidiči, co to mají v ruce... 22:05 - řidičBOB
Autobazar
BMW 3 320 d xDrive
r.v. 2015
430 000,- KčBMW 3 318 i
r.v. 2016
450 000,- KčBMW 5 530 d xDrive
r.v. 2016
780 000,- KčBMW 5 520 d xDrive
r.v. 2017
660 000,- KčBMW 5 520 d xDrive
r.v. 2016
600 000,- KčBMW 5 520 d
r.v. 2017
920 000,- Kč