Škoda Octavia Scout je nejlepší čtyřkolka

Škoda to zase vyhrála, Scout je nejlepší čtyřkolka, i když nemá ani „pořádný” pohon všech kol...
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

K mání je jediné Porsche 911, které přejede Sibiř, brutální SC Safari

14.7.2017 | Marek Bednář | 4 příspěvky

Soudě podle dnešní doby se 911 hodí leda do garáže nebo na silnici. Jenže nebylo tomu tak vždy a tahle specialita to úžasným způsobem připomíná.

Pro řadu lidí obdivujících Porsche 911 jsou jeho přestavby pro potřeby jízdy mimo silnici svatokrádeží. Jenže devětsetjedenáctky v 60. a 70. letech nebyly v rallye vůbec výjimečným úkazem, dokonce zvítězily v Rallye Monte Carlo v letech 1968, 1969 a 1970. A nezapomeňme, že dnes legendární model 959 odvozený právě od 911 vznikal původně pro soutěžení v rallyové skupině B. Dnes zůstávají 911 na asfaltu, alespoň ve špičkových závodních kategoriích, ještě v roce 1978 ale v rallye bodovala 911 SC nazvaná Safari.

Ve snaze uctít tuhle legendu nastoupil Erik Brandenburg v roce 2007 do moderní Transsibiřské rallye. Zvolil upravenou starou 911 s obrovskými pneumatikami a přídomkem Safari a v jednu chvíli s ní dokonce celkově vedl před továrními vozy Cayenne. Nakonec dojel devátý v celkovém pořadí, svou třídu ale vyhrál.

Ani po návratu ho láska k tomuhle autu neopustila a rozhodl se postavit tři další úplně stejná auta. Teď se díváte na jedno z nich, které je aktuálně na prodej v Belgii. Základem je šasí 911 SC z roku 1978, ovšem potřebně vyztužené, a 3,2litrový motor pochází z pozdější Carrery. Nabízí 230 koní, což není zas tak moc, ale kratší zpřevodování pomáhá akceleraci a ke 200 km/h byste se na takovýchto pneumatikách stejně přiblížit asi nechtěli.

Ony pneumatiky jsou offroadové kousky o šíři 215 mm a 85% bočnici, namontované na původních 16" kolech Fuchs. Vůz má pohon zadních kol, ale dostal mechanický samosvorný diferenciál, takže nouze o trakci by být neměla. Nemá posilovač řízení a v nízkých rychlostech je jednak kvůli tomu a jednak kvůli pneumatikám prý dost nemotorný. Když přidáte, všechno se zlepší.

Fotky nejsou černobílé, auto je - historizující pruhy a loga Martini jsou vyvedeny v černobílé. Samozřejmostí je úprava podběhů, aby se sem vešla větší kola, a byť nevidíme moc prostoru pro propužení, vůz prý zvládne dvacetimetrový skok ve vysoké rychlosti díky závodnímu odpružení Bilstein. Zespoda ho chrání pláty z nerezové oceli.

Tohle všechno může být vaše za 129 900 Eur, tedy asi 3,39 milionu korun. Vůz stojí v Belgii, což není zas tak daleko, za má sebou asi 142 tisíc kilometrů, takže vidělo asi dost lesních cest, ale to nemusí být na škodu. Ostatně i z fotek je patrné, že tento vůz nevznikl proto, aby byl uschován v klimatizované garáži, ale aby byl „týrán” na cestách i necestách, které očividně zvládá s obrovskou bravurou. Však jiné Porsche 911, které přejede Sibiř, abyste v prodeji pohledali...

K mání je jediné Porsche 911, které přejede Sibiř, brutální SC Safari - 1 - Porsche 911 SC 1978 Safari prodej lepsi 01K mání je jediné Porsche 911, které přejede Sibiř, brutální SC Safari - 2 - Porsche 911 SC 1978 Safari prodej lepsi 02K mání je jediné Porsche 911, které přejede Sibiř, brutální SC Safari - 3 - Porsche 911 SC 1978 Safari prodej lepsi 03K mání je jediné Porsche 911, které přejede Sibiř, brutální SC Safari - 4 - Porsche 911 SC 1978 Safari prodej lepsi 04K mání je jediné Porsche 911, které přejede Sibiř, brutální SC Safari - 5 - Porsche 911 SC 1978 Safari prodej lepsi 05K mání je jediné Porsche 911, které přejede Sibiř, brutální SC Safari - 6 - Porsche 911 SC 1978 Safari prodej lepsi 06K mání je jediné Porsche 911, které přejede Sibiř, brutální SC Safari - 7 - Porsche 911 SC 1978 Safari prodej lepsi 07
Nejen Cayenne se hodí pro řádění mimo asfalt. Tento stroj ho v některých ohledech zvládne i lépe než on...

Zdroj: James Edition

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 4 příspěvky

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše