Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je osobní tank s motorem W12, dobře prý poslouží i zločincům
11.9.2022 | Petr Miler
Od prodávajícího je to pochopitelně míněno s nadsázkou, ale i tak to nakonec může dopadnout. A ať už si ale auto koupí kdokoli, udělá dobrý obchod - přes nijak ukrutné stáří ani nájezd ztratila tahle audina s bezpečnostní certifikaci VR7 přes 93 procent své původní ceny.
Máme nepochybně velké štěstí, že nežijeme v místech, kde bychom se museli obávat o vlastní život, kdykoli vyjdeme na ulici. Česká republika je obecně bezpečnou zemí, Evropa je obecně bezpečným kontinentem, toto privilegium málokdo doceňuje. Přesto i tady existují lidé, kteří se o své zdraví či dokonce život musí obávat více než jiní.
Paradoxem je, že jde obvykle o jedince z dvou zcela opačných konců společnosti. Jedno budou velmi úspěšní a bohatí lidé, kteří mají nepřátele už proto. A druzí lidé pohybující se za hranicí zákona, kde též není bezpečno pro nikoho - ať už kvůli (podobně) nekalé konkurenci, tak kvůli zájmu bezpečnostních složek, které nemusí ve vyhrocených situacích váhat tasit.
Přesně někomu z těchto vod otevřeně nabízí firma prodávající vskutku výjimečné Audi na fotkách níže. Její vysmátý obchodník na jednu stranu říká, že auto přes dekádu používal generální ředitel jedné španělské banky, a auto tedy může dál sloužit někomu z těchto vod. Stejně tak jej ale může ocenit někdo, kdo nemá nejlepší vztahy s „policía nacional”. A upřímně, může to tak dopadnout, pro bohaté byznysmeny už tahle nabídka není.
Ať už se ale vozu zmocní kdokoli, jistě ocení luxus vrcholného Audi A8 6,0 W12 v kombinaci s pancéřováním dle normy VR7. Verze Security poslala hmotnost vozu na masivních 3 250 kg, zrovna to je ale to poslední, co vás s 450 koňmi šestilitrového dvanáctiválce pod kapotou bude trápit. Výměnou za asi tunu „neživé váhy” navíc dostanete nejen vnější opláštění schopné odolat téměř všem ručním zbraním, ale i spodní ochranu proti výbuchu granátu nebo kola s pneumatikami, které nejde prostřelit.
Tento vůz přišel jako nový na až brutálních 580 000 Eur (14,4 milionu Kč) v plné polní, pan bankéř si nechal instalovat na zadní sedadla dokonce i palubní fax, dnes trochu legrační věc. Ale v roce 2006, kdy tohle auto přišlo na svět, se s ním dalo pracovat ještě dobře. Kdo by ovšem čekal, že půjde nadále o extra drahé zboží, mýlil by se, aktuální cena auta bůhvíjak vysoká není. Se 100 tisíci km na tachometru stojí v prý technicky perfektním servisu rovných 40 00 Eur, tedy asi 992 tisíc Kč). Z původní ceny zmizlo 93 procent.
Proč, když je auto tak skvělé (třebaže je vidět, že jezdilo, dodejme)? Protože zákazníků o něj bude jedním slovem minimum. Jak jsme již zmínili, bohatý člověk si koupí znovu nové za 14 milionů, Jenda Benda ze sousedství obrněnou A8 neocení asi a zbude vám v ruce pár potenciálních kupců. Třeba oni nepříliš úspěšní desperáti, kteří na auto za víc než milion nemají. Navíc jsou tu šílené provozní náklady. Třeba jedna nová neprůstřelná pneu přijde na 2 300 Eur (asi 57 tisíc Kč), takže jen jedna sada pneumatik přijde na skoro čtvrtinu ceny vozu. A bez odolného obutí je vám všechno to zbylé obrnění pomalu k ničemu...
Ale každá legrace něco stojí. Zástupce prodávajícího říká, že na autě není na první pohled vůbec znát, že jde ve skutečnosti o luxusní tank. Takže na vás mohou klidně pálit útočníci s AK-47 a vy si vesele jedete dál. Asi trochu blázen. Ostatně, asi jen někdo takový si tento vůz může pořídit, ale proč ne. Každému dle jeho gusta.
Audi A8 W12 s továrním pancéřováním je vskutku výjimečná věc, s faxem na palubě o to víc. Ani nevyjde moc draho na pořízení, provoz se ale jistě pořádně prodraží. Foto: Spartan Logística, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 5 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 6 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 7 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 9 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva