Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let hlavně garážoval
9.8.2020 | Mirek Mazal
I po skoro 20 letech existence má čím zaujmout, nakonec BMW už nikdy později nevyrobilo tak elegantní M5 s takovou technickou výbavou. Dodnes tak krásný kus se v prodeji už moc nevídá.
BMW M5 generace E39 zůstává roky příkladem promyšleného designu skrývajícího parádní techniku definovanou konzervativním přístupem k vývoji řidičsky zajímavého vozu. Elegantní tvary z minulého tisíciletí jsou nadčasové, na rozdíl od většiny novějších generací mnichovské pětky.
Nestárnoucí M5 E39 se nyní objevila v nabídce nizozemského Autoleitner ve vskutku výjimečném stavu. Leitner obchoduje hlavně s podobným zbožím, proto se stříbrný supersedan hodí do nabídky navzdory dnes už devatenácti svíčkám na narozeninovém dortu. Moc pěkný kus lakovaný odstínem 354 Titanium Silber najel pouze 87 tisíc kilometrů s pravidelným servisem i zjevně příkladnou péčí. A na jeho stavu je to znát.
Exteriér přežil v prvotřídní kondici, naleštěná karoserie je bez sebemenšího poškození stejně a doplňují ji nepoškrábané lité disky obuté do osmnáctipalcových pneumatik Michelin Pilot Sport 3 o rozměrech 245/40 a 275/35. Pohledem do motorového prostoru vyplněného čtyřlitrovým osmiválcem se skoro nechce věřit, že 400 koní (294 kW) někdy dostalo volnost, a to stádo dovede popohnat ručičku tachometru k hodnotě 293 km/h bez omezovače.
Jde jistě o jednu z nejzachovalejších M5 E39 na trhu, což jen podporuje pohled do kabiny. Stále svěží a neodřená černá kůže obklopuje celý interiér, místy přibylo hliníkové obložení - tohle je je celkově konzervativní specifikace. Dobře sladěný kokpit je vybaven například navigací, elektrickými sedadly, sklopnými a stmívacími zrcátky či elektricky ovládanými sedadly s pamětí, k plné výbavě ale dostupnému repertoáru ještě něco chybí.
Dosavadní majitel auto hlavně garážoval, pravidelný servis mu ale nechyběl. Navzdory relativně nízkému počtu ujetých kilometrů (ani ne 5 tisíc za rok...) má za sebou bohatou historii údržby - například za poslední čtyři roky byl vůz v servisu dvakrát přes přes najetí pouhých 1 500 km. Všechny zásahy automechaniků jsou zapsány v servisní knížce, která je podpořena i adekvátními fakturami.
Ta poslední, prodejní může být vystavena s konečnou částkou 44 500 Eur (1,17 milionu Kč), což není málo peněz. Na lepší exemplář M5 E39 ale na trhu narazíte jen zřídka a a nezapomeňte - je to poslední auto tohoto typu s manuálním řazením a V8 bez turba, pozdější iterace už měly buď turbo, jiný počet válců nebo automatickou převodovku jako neodmyslitelnou součást výbavy. V tomto kontextu můžeme jen připomenout, že jsme skoro přesně před 5 léty upozorňovali, že z tohoto auta bude ceněný sběratelský artikl. Tehdy šlo nejlepší kusy na trhu koupit za 500, 600, zřídkakdy 700 tisíc Kč. Dnes stojí srovnatelné vozy dvojnásobek a nelze čekat, že by kdykoli v budoucnu staly nechtěnými.


























TOto BMW M5 E39 je z roku 2001, přesto si díky svému stavu a umírněnému nájezdu drží cenu. Foto: Auto Leitner
Zdroj: Auto Leitner
Bleskovky
Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
před 10 hodinamiJízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.202592letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
11.10.2025
Nejčtenější články
Další automobilka zařízla hotový elektrický model těsně před jeho uvedením na trh, někteří konečně přichází k rozumu
14.9.2025Šéfdesignér Mercedesu znovu perlí, vysmívá se interiérům Audi a BMW pro jejich „prťavé” displeje, prý jsou jako z roku 1995
14.9.2025K mání je sotva jetý německý supersedan z časů výkonových válek, jeho unikátní specifikace dodnes bere dech
14.9.2025Japonci těší staromilce, do výroby vrací už 23 let nevyráběný legendární motor, dokonce ve vylepšené podobě
14.9.2025VW začal prodávat levný klon Škody Kodiaq, s cenou od 350 tisíc Kč to bude hit
14.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva