Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
K mání je vzácný vrchol německého luxusu 90. let, má obří motor 7,2 V12
16.6.2019 | Petr Prokopec
V pouhých 112 exemplářích byl kdysi vyroben vůz, vedle nějž v některých ohledech blednou i současné supersedany. V Evropě je nyní na prodej jeden jediný, právě se na něj díváte.
Letos v září začne platit nová emisní norma Euro6d-TEMP, souběžně s ní pak dozná několika změn také měřící procedura WLTP. Výsledkem bude konec dalších, hlavně výkonných a sportovních vozů, na což se automobilky již nějakou dobu připravují. Kupříkladu Mercedes tak před pár měsíci přišel s finální 130kusovou edicí dvanáctiválcové třídy S, která je vůbec poslední svého druhu. S motorem V12 již třícípá hvězda jako taková nepočítá, ačkoliv samotná pohonná jednotka se minimálně pár let bude vyrábět pro potřeby Pagani.
Znamená to, že pokud toužíte po německé limuzíně osazené vrcholnou pohonnou jednotkou, bude třeba od nynějška již lovit hlavně na trhu s ojetinami. Zatím můžete stáhnout i po moderních autech s plejádou bezpečnostních systémů, které samy brzdí a vidí až za roh, zvolit lze ale i model, který pohybem pravé nohy spustí serenádu, které už pěkných pár let nejsou moderní vozy schopny.
V prodeji se totiž objevil velevzácný Mercedes-Benz S72 AMG, který nemá ponětí o tom, co je nahrazování zdvihového objemu turby. Vyroben byl v pouhých 112 kusech a žádný jiný exemplář v současnosti v Evropě neseženete. Tento kousek lze nazvat světoběžníkem, neboť vyroben byl v roce 1992 jako Mercedes 600SEL, následně zamířil k AMG do Affalterbachu (tehdy ještě nešlo o součást Mercedesu, jen spolupracující firmu), kde se dočkal především zvětšení objemu motoru na 7,2 litru. Souběžně s tím výkon vylétl na 525 koní a točivý moment na 740 Nm.
V podstatě jde o tutéž pohonnou jednotku, jakou dodnes používá Pagani Zonda. Zde je doplněna sportovním výfukem se dvěma hranatými koncovkami či rychloměrem cejchovaným až do 300 km/h. Kromě toho se vůz dočkal i nových nárazníků, bočních prahů, odlišné kombinace litých kol a pneumatik nebo jiných světlometů. Dovnitř se pro změnu nastěhovala sportovní sedadla AMG, se kterými dorazil také sportovní volant. Vše pak uzavírají dřevěné dekory a kožené čalounění.
V tomto stavu AMG používalo vůz jako demonstrační až do roku 1995, než jej prodalo jako ojetinu. Následně přepracovaný Mercedes zamířil do Japonska, odkud se však před sedmi lety vrátil zpět do své vlasti. V Affalterbachu prošel renovací, v roce 2017 pak dostal i nový bílý lak. V mezičase navíc bývalý majitel vůz ozdobil 20palcovými litými koly Rial Daytona, bílou mřížkou chladiče a kapotou motoru, která byla vyvedena ve stylu současného C63 AMG.
Vůz má najeto 159 980 km, což není úplně málo, ovšem jeho vzácnost tento fakt neznevažuje a nakonec - za 27 let to není zrovna vysoký nájezd. Jeho cena není známa, musíte se na ni zeptat prodávajícího, bez pár milionů nazbyt to ale určitě nedělejte. Odhadujeme, že prodávající by se mohl spokojit s cifrou okolo 3 milionů Kč, což je na skoro 30 let starý Mercedes třídy S opravdu tučná suma. Dočkáte se za ni ale vrcholu německého luxusu své doby s jedním z nejobjemnějších a nejvýjimečnějších motorů V12 vůbec.























Pokud toužíte po dvanáctiválcovém Mercedesu, nyní máte možnost pořídit jeden z nejvzácnějších kousků, a sice S72 AMG
Zdroj: Collection-Car
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Nový Renault Twingo je zklamání. Jinak hezký a prostorný vůz nabízí míň než 6 let stará Škoda
před hodinou
Honda zabila možná poslední šanci zachránit image nového Preludu, navíc sama sebe usvědčuje ze lži
před 2 hodinami
Další na odstřel: Ford má po letech ztrát a trápení bez náhrady ukončit výrobu svého klíčového elektromobilu
před 4 hodinami
Původně jen elektrický silák se začal prodávat i ve spalovací verzi. A najednou je z něj nejlevnější takhle silné a rychlé auto
včera
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
