Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kam až umí poslat ceny oblíbených aut příplatková výbava? Někdy se budete divit
22.7.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Auta v základním provedení nekupuje skoro nikdo, za ty je jen automobilky nabízí v reklamách. Jak to může skončit, když si nedáte pozor? Podívejte se, někdy je to vážně síla.
Reklamním materiálům automobilek tradičně dominují nejnižší ceny automobilů, za které si lze ten či onen vůz pořídit - ať už formou okamžité úhrady, nebo pravidelné měsíční splátky. Člověk tak snáze dojde k přesvědčení, že má na kontě dost prostředků, aby si hned zítra mohl vyrazit koupit nové auto. Je to pochopitelně marketingová hra pracující s variantou s nejslabším motorem a minimální výbavou. Tedy vozu, který si ve skutečnosti nezřídka nikdo nikdy nekoupí.
Je opravdu zcela výjimečné, aby po takové verzi nějaký zákazník zatoužil. Naprostá většina lidí při objednávce volí výkonnější motor a zatrhne alespoň pár příplatků, které cenu zvedají. Nic nového? Pravda, u každé automobilky ale nabírá tato hra trochu jiné podoby a zatímco u některých příplatky zvýší cenu maximálně o pár desítek procent, u jiných ji pošlou do úplně jiných sfér.
Jak moc? Zkusili jsme vzít pět oblíbených aut na českém trhu v různých segmentech trhu (je tu nejprodávanější auto v ČR, jeho korejský konkurent, etalon kompaktní třídy a levné i prémiové SUV) a pohrát si s jejich konfigurátory. Za základ jsme vzali vždy některou z obyčejných motorizací, ne nutně tu nejlevnější, ve výchozí dostupné výbavě. A pak přidali maximum dostupných výbavových prvků a někdy se vážně nestačili divit, jak moc vysoko dokáží základní cenu vyšponovat...
1. Škoda Octavia 1,4 TSI
Základní cena: 454 900 Kč
Cena v plné výbavě: 983 092 Kč
Navýšení: 116 % neboli 528 192 Kč
Oblíbená Škoda Octavia s motorem 1,4 TSI startuje na ceně 454 900 Kč. Ve srovnání s jinými vozy nižší střední třídy není bůhvíjak nízká, teprve příplatky ji ale pošlou opravdu vysoko. Nejvyšší stupeň výbavy L&K v bílé perleti se započítáním naprosto všech dostupných prvků výbavy včetně věcí, jako je prodloužená záruka, se může číslo poslat výše o 116 % na konečných 983 092 Kč. Nacvakat ideální vůz není jen tak, protože stránky Škody nabízí velmi propracované možnosti volby množství příplatků. I o hodně skromnější konfigurace tak navýší základní cenu o 100 nebo 200 tisíc korun jako nic.
2. Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDI
Základní cena: 519 990 Kč
Cena v plné výbavě: 631 169 Kč
Navýšení: 21 % neboli 111 179 Kč
Web českého zastoupení Hyundai nabízí na výběr i30 kombi, i30 N a i30 Fastback. Zvolíme poslední jmenovaný model s přeplňovanou 1,4litrovou jednotkou, protože se nejvíce blíží nabídce českého bestselleru, výše zmíněné Octavie. Korejský konfigurátor je stručný a strohý, možností příplatků je jen pár a věci jako dražší záruky chybí zcela. Nejcitelnější z příplatků je Paket Ultimate za 90 000 Kč, další drobnosti typu příplatková barva pošlou cenu 111 179 Kč výše. Hyundai na „vyděláme na příplatcích” zjevně nehraje, ať už to vnímáte pozitivně, nebo negativně.
3. Volkswagen Golf 1,5 TSI
Základní cena: 577 900 Kč
Cena v plné výbavě: 1 232 079 Kč
Navýšení: 113 % neboli 654 179 Kč
Němci jsou mistři v prodeji příplatkové výbavy, a tak není divu, že Volkswagen dokáže se základní cenou zamávat podobně jako dceřiná Škoda. Jako základ v tomto třetím příkladu posloužil dražší motor 1,5 TSI, další docela obyčejná volba, k níž přitom už konfigurátor dovoluje vybrat veškeré možné prvky výbavy. Výsledný R-Line v „plné polní” pořád nevypadá jako auto za jeden a čtvrt milionu korun, ale skutečně jím může být.
4. Dacia Duster 1,6 SCe
Základní cena: 259 900 Kč
Cena v plné výbavě: 358 800 Kč
Navýšení: 38 % neboli 98 900 Kč
Rumunský černý kůň trhu umí dnes se svou základní cenou také slušně pohnout pohledem procentní změny, absolutně ale rozdíl nedosáhne ani 100 tisíc korun. Pro lidi, kteří jdou po nejlevnějším zboží na trhu, může být ale i 98 900 Kč rozdílu nemalá částka. Stačí jedním klikem vybrat nejvyšší balíček výbavy a desetitisíce přibývají. Opět nelze konfigurovat jednotlivé prvky po jednom, což možnosti růstu ceny logicky omezuje.
5. BMW X3 sDrive 18d
Základní cena: 1 155 700 Kč
Cena v plné výbavě: 2 065 206 Kč
Navýšení: 79 % neboli 909 506 Kč
Jestli někdo umí na příplatcích poslat základní cenu do úplně jiných sfér, jsou to prémiové automobilky, zejména pak ty německé. Nová X3 od BMW je dnes velmi žádaným SUV, klidně i se slabším čtyřválcovým dieselem. Takové auto stojí přes 1,1 milionu Kč, to rozhodně není málo, přesto je možné jej ověsit spoustou drahých doplňků, které cenu pošlou skoro o milion korun výše. Relativně už to není tolik a u dražších verzí by to bylo procentně ještě méně, ale jinak skoro základní X3 s ceníkovou cenou přes 2 miliony korun je vážně něco...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Elektrický propadák Mercedesu dál „skóruje”, je druhým nejpomaleji prodávaným autem ze všech, sklady okupuje měsíce
před 3 hodinami - První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 5 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 6 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 7 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 9 hodinami