Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kia hýří sebevědomím, své novinky srovnává s Lamborghini, Porsche a BMW
18.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dobře, srovnání s Lambem je míněno s nadsázkou, Porsche a BMW se ale Korejci staví se vší vážností. Jak asi mohl jejich vlastní test dopadnout?
Kie Stinger jen o chloupek utekl titul Severoamerického auta roku. Je to škoda, neboť pro korejský liftback by toto ocenění jistě znamenalo více než pro Hondu Accord. A sama automobilka by si jej zasloužila za odvahu, kterou v případě jeho jeho uvedení na trh projevila. Však se rozhlédněte kolem sebe a zkuste jmenovat jinou mainstreamovou značku, která v době plné downsizingu poslala na trh nový model objemným šestiválcem a pohonem zadních kol, navíc bez jakýchkoliv předchozích zkušeností na daném poli. Ušetříme vám hledání - žádná jiná neexistuje.
Pokud jste ovšem čekali, že Korejcům s neúspěchem ve zmíněné anketě spadne hřebínek, mýlili jste se, zamířil spíše opačným směrem. Jakkoliv totiž Stinger útočí spíše na pozice BMW řady 3, Korejci jej neváhali srovnat s větší a především dvakrát tak dražším BMW řady 6 Gran Coupe. Aby toho pak nebylo málo, přivezli na testovací dráhu AMCI také Porsche Panamera V6. Všechny tři vozy pak podrobili čtyřem disciplínám - akceleraci, zatáčení, slalomu a jízdě na okruhu.
Jestliže čekáte drtivé vítězství Porsche, druhé místo BMW a třetí příčku Kie, jste znovu vedle. Panamera zvítězila pouze ve dvou disciplínách, řada 6 pak vždy skončila na posledním místě. Stinger tak možná není jednoznačným vítězem, nicméně při dané ceně se jeví více než schopně. A to i za předpokladu, že test byl proveden pod taktovkou korejské značky, a mohlo tak dojít ke zkreslení.
Kia ovšem není patřičně hrdá jen na Stinger, ale také na novou generaci modelu Forte (u nás dříve Cerato, v Koreji K3), který od většího liftbacku přebírá řadu stylistických doplňků. Po mechanické stránce ale jde již o trochu méně schopný vůz, k mání je nanejvýš s dvoulitrovým čtyřválcem a pohonem předních kol. To automobilce nikterak nebránilo v tom, aby vůz poslala do souboje s ještě extrémnějším soupeřem, než jakým je BMW či Porsche.
Jak naznačuje již nadpis článku, volba padla na Lamborghini. Konkrétně pak na dvanáctiválcový Aventador, jenž se ovšem korejskému sedanu nemůže skoro v ničem rovnat. Disponuje totiž pouze dvojicí dveří, dvěma sedadly či malým zavazadelníkem. Nemá ani odkládací prostor na mobil, nemá infotainment s dotykovým displejem s špatně se z něj vystupuje.
Jak jste nejspíše již pochopili, druhý srovnávací test se odehrává v daleko humornějším duchu než ten první. I proto ostatně Kia v jeho závěru připouští, že Aventador je samozřejmě daleko rychlejší. Nicméně pokud byste od jeho koupě upustili, snadno si za ušetřené peníze můžete pořídit Forte a ještě malou vilu v Itálii. Rozhodnutí je tedy na vás, i když v tomto případě asi tušíme, kam směřují vaše sympatie...





Kia srovnala Stinger s BMW 6 Gran Coupe a Porsche Panamera, přičemž na chvostu pole rozhodně nezůstala







Nové Forte pak obstálo proti Lamborghini Aventador. I když tento test se již odehrál v mnohem humornějším duchu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
- Kdy bude Bulega testovat Ducati MotoGP? 09:43
- Zbude jedno místo pro Salače? včera 15:04
- Update Noah Dettwiler včera 14:44
- Ducati Monster 2026: s dvouválcovým motorem V2 včera 08:00
- Aktuálně ze Sepangu 26.10.2025
Nejnovější články
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před minutou
Porsche je v obrovské krizi, přiznal končící šéf. „Chybí nám peníze ze dvou třetin klíčových trhů,” říká
před 3 hodinami
Kouzelný malý přívěs ve tvaru slzy nabídne jako jediný útočiště pro celou rodinu díky neobvyklému triku
před 4 hodinami
Prodeje elektromobilů v USA se s koncem dotací zhroutily o 60 procent, říká analýza. Tolik k udržitelnosti „elektrické revoluce”
před 6 hodinami
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
