Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kia hýří sebevědomím, své novinky srovnává s Lamborghini, Porsche a BMW
18.1.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dobře, srovnání s Lambem je míněno s nadsázkou, Porsche a BMW se ale Korejci staví se vší vážností. Jak asi mohl jejich vlastní test dopadnout?
Kie Stinger jen o chloupek utekl titul Severoamerického auta roku. Je to škoda, neboť pro korejský liftback by toto ocenění jistě znamenalo více než pro Hondu Accord. A sama automobilka by si jej zasloužila za odvahu, kterou v případě jeho jeho uvedení na trh projevila. Však se rozhlédněte kolem sebe a zkuste jmenovat jinou mainstreamovou značku, která v době plné downsizingu poslala na trh nový model objemným šestiválcem a pohonem zadních kol, navíc bez jakýchkoliv předchozích zkušeností na daném poli. Ušetříme vám hledání - žádná jiná neexistuje.
Pokud jste ovšem čekali, že Korejcům s neúspěchem ve zmíněné anketě spadne hřebínek, mýlili jste se, zamířil spíše opačným směrem. Jakkoliv totiž Stinger útočí spíše na pozice BMW řady 3, Korejci jej neváhali srovnat s větší a především dvakrát tak dražším BMW řady 6 Gran Coupe. Aby toho pak nebylo málo, přivezli na testovací dráhu AMCI také Porsche Panamera V6. Všechny tři vozy pak podrobili čtyřem disciplínám - akceleraci, zatáčení, slalomu a jízdě na okruhu.
Jestliže čekáte drtivé vítězství Porsche, druhé místo BMW a třetí příčku Kie, jste znovu vedle. Panamera zvítězila pouze ve dvou disciplínách, řada 6 pak vždy skončila na posledním místě. Stinger tak možná není jednoznačným vítězem, nicméně při dané ceně se jeví více než schopně. A to i za předpokladu, že test byl proveden pod taktovkou korejské značky, a mohlo tak dojít ke zkreslení.
Kia ovšem není patřičně hrdá jen na Stinger, ale také na novou generaci modelu Forte (u nás dříve Cerato, v Koreji K3), který od většího liftbacku přebírá řadu stylistických doplňků. Po mechanické stránce ale jde již o trochu méně schopný vůz, k mání je nanejvýš s dvoulitrovým čtyřválcem a pohonem předních kol. To automobilce nikterak nebránilo v tom, aby vůz poslala do souboje s ještě extrémnějším soupeřem, než jakým je BMW či Porsche.
Jak naznačuje již nadpis článku, volba padla na Lamborghini. Konkrétně pak na dvanáctiválcový Aventador, jenž se ovšem korejskému sedanu nemůže skoro v ničem rovnat. Disponuje totiž pouze dvojicí dveří, dvěma sedadly či malým zavazadelníkem. Nemá ani odkládací prostor na mobil, nemá infotainment s dotykovým displejem s špatně se z něj vystupuje.
Jak jste nejspíše již pochopili, druhý srovnávací test se odehrává v daleko humornějším duchu než ten první. I proto ostatně Kia v jeho závěru připouští, že Aventador je samozřejmě daleko rychlejší. Nicméně pokud byste od jeho koupě upustili, snadno si za ušetřené peníze můžete pořídit Forte a ještě malou vilu v Itálii. Rozhodnutí je tedy na vás, i když v tomto případě asi tušíme, kam směřují vaše sympatie...
Kia srovnala Stinger s BMW 6 Gran Coupe a Porsche Panamera, přičemž na chvostu pole rozhodně nezůstala
Nové Forte pak obstálo proti Lamborghini Aventador. I když tento test se již odehrál v mnohem humornějším duchu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Němci vybrali pohodlné ojetiny, které vás nezruinují koupí ani provozem. Je mezi nimi i Škoda Octavia
27.3.2024 - Firma, která předělává spalovací auta na elektrický pohon, je na hranici bankrotu, bez peněz zastavila činnost
27.3.2024 - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
28.3.2024 - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
28.3.2024 - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
28.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva