Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8

Škoda Fabia a další vozy její cenové třídy mohou být fajn auta, prostor, komfort ani dynamiku sedanů vyšší střední třídy vám ale nenabídnou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8

16.1.2016 | Petr Miler | 32 příspěvků

Škoda Fabia a další vozy její cenové třídy mohou být fajn auta, prostor, komfort ani dynamiku sedanů vyšší střední třídy vám ale nenabídnou.

Nic proti Škodě Fabia, ve své kategorii je to prvotřídní auto. Po jejím příchodu na trh jsme ji označili za špičku třídy a nemáme pocit, že by se na tom do dnešního dne něco změnilo. A patrně nejsme sami, uvážíme-li, jak se ji loni dařilo prodejně a že ji britský What Car? čerstvě zvolil za auto roku 2016 své třídy. Zejména s motorem 1,2 TSI je opravdu dobrá, jenže... je to pořád Fabie. Mini s malými, nanejvýš čtyřválcovými motory a vším, co s tím souvisí.

Nedávno jsme vám ukázali luxus za cenu Octavie, zánovní BMW 745i E65. A když říkáme zánovní, myslíme opravdu zánovní, tohle auto nemělo najeto ani 5 tisíc km. Jeho cena nebyla vysloveně nízká, museli byste se za něj vzdát Octavie ve špičkové specifikaci, sedmičkové BMW s osmiválcem je ale stroj docela jiných kvalit. Zní to zajímavá alternativa, jenže co když nevybíráte auto za 700 tisíc, ale za polovinu a koukáte primárně po něčem jako je Škoda Fabia? Možná se budete divit, ale i tehdy se lze dívat po autech úplně jiných tříd a motorizací a přitom příliš neslevit ze svých představ. Zapomenout můžete na nejnovější modely, ne však na vysoké výkony, spoustu noblesy, komfortu, kilometráže blízké nule a z nich vyplývající stavy zánovních aut.

Na tuto myšlenku nás přivedl Mercedes E 420 generace W210, tedy druhé generace třídy E, který se objevil u jednoho německého dealera. Jeho design nikdy nepatřil mezi bůhvíjak krásné a dnes jsou na něm léta znát, jenže vůz to byl a je špičkový. Toto konkrétní auto z roku 1997 přitom najelo za svůj život pouhých 20 294 km - jen něco přes 1 000 km ročně. Jeho vizuální stav je na ta léta dokonalý a o kilometrech nelze mít větších pochyb i proto, že obuté má stále původní pneumatiky Pirelli P600.

Není to ale jinak žádný „stoják”, s autem se jezdilo. Je po prvním majiteli, který jej pravidelně servisoval a k vozu je řádně vedená servisní knížka. Pokud byste tedy neměli důvěru v... brzy 19 let staré pneumatiky, stačí vyměnit ty a jezdit. A že to bude jízda - motor verze E 420 je ještě 32ventilový osmiválec 4,2 tolik neseškrcený emisními normami a na kola posílá výkon až 213 kW (290 koní) a točivý moment 400 Nm. Stovka za 6,3 sekundy a maximální rychlost omezená na 250 km/h nemohou urazit nikoho soudného.

Výbava je solidní, sportovně-luxusní provedení Avantgarde se vším smysluplným, co tehdy šlo v autě této třídy mít, též nemůže urazit. Vypadá to jako slušný kočár, se kterým ještě pětkrát objedete svět a nic se mu nestane. Cena 12 900 Eur, navíc s možným odpočtem DPH (348 tisíc Kč), je cifra blízká té, za kterou pořídíte novou Fabii 1,2 TSI Style. Už ty tři litry objemu motoru a čtyři válce navíc jsou k nezaplacení... Kdybyste měli zájem, vůz je k mání zde.

Původně jsme vám chtěli „předhodit” jen tento vůz, u stejného dealera jsme ale narazili na nabídku o něco novějšího auta, které je svým stářím už srovnatelné se zmíněným BMW 7. Je též jako nové a přesto se pořád vejde do cenového rozsahu Fabie - byť podobně jako u onoho BMW do jeho horního konce. Je to o něco svěžeji vyhlížející, ale jinak se zmíněným Mercedesem velmi srovnatelné Audi S6 generace C5 z roku 2002.

Tento stroj je navzdory písmenu S v názvu též pořád hlavně komfortní limuzínou, ve srovnání se standardním Mercedesem třídy E té doby ale přece jen skýtá více sportovního šmrncu. Jeho opět 4,2litrový osmiválec je v tomto případě naladěn na ambicióznějších 250 kW (340 koní), které pohání všechna čtyři kola. Akcelerace na stovku za 5,7 sekundy je tak ještě zajímavější, maximální rychlost uhádnete i bez nápovědy.

Tento konkrétní kousek je vyvedený v tmavě šedé metalíze a navzdory 14 létům stáří ujel za svůj život 33 tisíc kilometrů. O stavu opět nepochybujte, tohle je zjevně zánovní auto a viditelně poškozený není nejen dealerem detailně nafocený volant, ale třeba také výrazné bočnice předních polokožených sedadel, které jsou jinak velmi hajsavé na každé neopatrné nastupování.

Výbavy je tu hromada, je to špička nabídky Audi A6 a první majitel nešetřil ani na příplatcích. Najdete tu i tedy třeba i navigaci, audiosystém Bose, všechna vyhřívaná sedadla nebo střešní okno - auto ne prý v nejvyšší možné výbavě a i když bazaristé v tomto směru občas trochu přehání, tady nabízející daleko od pravdy nebudeme.

Ve výsledku tu tedy máme dálničního polykače kilometrů připraveného jich pozřít tak půl milionu, který jich ale za život spolykal jen něco málo přes 30 tisíc. Je ve špičkové verzi, výbavě a ve stavu blízkém nového auta. Cena? 16 900 Eur, to už je víc. Ekvivalent asi 450 tisíc Kč je ale tím, za co dostanete špičkovou Fabii Combi 1,4 TDI - a to se nám nezdá jako úplně srovnatelná nabídka s parádní es-šestkou. Posuďte sami, v rozsáhlé galerii můžete oba vozy prozkoumat do detailu...


Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 1 - Mercedes E 420 1997 zanovni prodej 01Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 2 - Mercedes E 420 1997 zanovni prodej 02Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 3 - Mercedes E 420 1997 zanovni prodej 03Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 4 - Mercedes E 420 1997 zanovni prodej 04Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 5 - Mercedes E 420 1997 zanovni prodej 05Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 6 - Mercedes E 420 1997 zanovni prodej 06Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 7 - Mercedes E 420 1997 zanovni prodej 07Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 8 - Mercedes E 420 1997 zanovni prodej 08Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 9 - Mercedes E 420 1997 zanovni prodej 09Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 10 - Mercedes E 420 1997 zanovni prodej 10Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 11 - Mercedes E 420 1997 zanovni prodej 11Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 12 - Mercedes E 420 1997 zanovni prodej 12Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 13 - Mercedes E 420 1997 zanovni prodej 13Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 14 - Mercedes E 420 1997 zanovni prodej 14Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 15 - Mercedes E 420 1997 zanovni prodej 15Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 16 - Mercedes E 420 1997 zanovni prodej 16Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 17 - Mercedes E 420 1997 zanovni prodej 17Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 18 - Mercedes E 420 1997 zanovni prodej 18Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 19 - Mercedes E 420 1997 zanovni prodej 19Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 20 - Mercedes E 420 1997 zanovni prodej 20Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 21 - Mercedes E 420 1997 zanovni prodej 21Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 22 - Mercedes E 420 1997 zanovni prodej 22Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 23 - Mercedes E 420 1997 zanovni prodej 23Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 24 - Mercedes E 420 1997 zanovni prodej 24Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 25 - Mercedes E 420 1997 zanovni prodej 25Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 26 - Mercedes E 420 1997 zanovni prodej 26Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 27 - Mercedes E 420 1997 zanovni prodej 27Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 28 - Mercedes E 420 1997 zanovni prodej 28
S Mercedesem E 420 W210 pořád naděláte spoustu parády. Tento má najeto jen 20 tisíc km

Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 29 - Audi S6 2002 zanovni prodej 01Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 30 - Audi S6 2002 zanovni prodej 02Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 31 - Audi S6 2002 zanovni prodej 03Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 32 - Audi S6 2002 zanovni prodej 04Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 33 - Audi S6 2002 zanovni prodej 05Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 34 - Audi S6 2002 zanovni prodej 06Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 35 - Audi S6 2002 zanovni prodej 07Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 36 - Audi S6 2002 zanovni prodej 08Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 37 - Audi S6 2002 zanovni prodej 09Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 38 - Audi S6 2002 zanovni prodej 10Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 39 - Audi S6 2002 zanovni prodej 11Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 40 - Audi S6 2002 zanovni prodej 12Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 41 - Audi S6 2002 zanovni prodej 13Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 42 - Audi S6 2002 zanovni prodej 14Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 43 - Audi S6 2002 zanovni prodej 15Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 44 - Audi S6 2002 zanovni prodej 16Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 45 - Audi S6 2002 zanovni prodej 17Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 46 - Audi S6 2002 zanovni prodej 18Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 47 - Audi S6 2002 zanovni prodej 19Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 48 - Audi S6 2002 zanovni prodej 20Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 49 - Audi S6 2002 zanovni prodej 21Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 50 - Audi S6 2002 zanovni prodej 22Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 51 - Audi S6 2002 zanovni prodej 23Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 52 - Audi S6 2002 zanovni prodej 24Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 53 - Audi S6 2002 zanovni prodej 25Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 54 - Audi S6 2002 zanovni prodej 26Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 55 - Audi S6 2002 zanovni prodej 27Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 56 - Audi S6 2002 zanovni prodej 28Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 57 - Audi S6 2002 zanovni prodej 29Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 58 - Audi S6 2002 zanovni prodej 30Kočár za cenu Fabie: sotva jeté německé limuzíny s motory V8 - 59 - Audi S6 2002 zanovni prodej 31
Audi S6 C5 je pořád zajímavé i vizuálně, osmiválec, quattro a spousta výbavy vše jen podtrhují. 33 tisíc km na tachometru není u takového auta ničím

Zdroje: Mobile.de poprvé, Mobile.de podruhé

Petr Miler

Diskuze 32 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše