Koenigsegg za 256 tisíc je menší nesmysl, než se zdá, má reálné napojení na značku

Koenigsegg platí ze výrobce jedněch z nejsilnějších, nejrychlejších a také nejdražších aut světa a za 256 tisíc Kč vám běžně prodá možná kolo. Toto auto tedy samozřejmě není skutečný Koenigsegg, zajímavou vazbu na něj ale má.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Koenigsegg za 256 tisíc je menší nesmysl, než se zdá, má reálné napojení na značku

18.8.2019 | Petr Miler

Koenigsegg platí ze výrobce jedněch z nejsilnějších, nejrychlejších a také nejdražších aut světa a za 256 tisíc Kč vám běžně prodá možná kolo. Toto auto tedy samozřejmě není skutečný Koenigsegg, zajímavou vazbu na něj ale má.

Když jsme toto auto poprvé spatřili v inzerci, museli jsme se pousmát. Vůz s nápisem Koenigsegg na čelním skle a jeho logy kolem celé karoserie s maskovaném provedení za 9 950 Eur (256 tisíc Kč) s rokem výroby 1970, to zní jako slušný žert. Nicméně ani fakt, že základy vozu skutečně vznikly dekády před zrodem samotného Koenigseggu, zjevně nemusí znamenat, že tento stroj nemá se švédským výrobcem exkluzivních hyperaut nic společného.

Květen 1970 je u roku výroby napsaný proto, že jde o unikátní stavbu na základech Volkswagenu Brouk. To nezní jako dobrý začátek pro vznik čehokoli blízkého Koenigseggu, jenže kit, za jehož pomoci tento stroj vznikl, je dílem švédské firmy Sethera. Tu v 80. letech technik a závodník Svenharry Åkesson s cílem začít stavět švédské supersporty. A počátkem 90. let málem uspěl.

V roce 1993 Åkessona oslovil blíže neupřesněný investor s cílem postavit sporťák Sethera Falcon. Projekt dotáhl do pokročilé fáze příprav, investorovi ale nakonec došly peníze a zakladatel Sethery jiného nenašel. Z Falconu tak nic nebylo, to ale neznamená, že by všechny snahy přišly vniveč.

Jeho práce si všiml Christian von Koenigsegg, který Åkessona získal pro svou novou firmu a základy Falconu byly dokonce použity jako šasí prvního prototypu Koenigsegg CC z roku 1996, který ještě používal motor 4,2 V8 od Audi. Je tedy docela dobře možné, že kdyby se Åkesson v 80. letech nepustil do staveb kitů, jaký vidíme i na tomto Beetlu, které jej dostaly až ke stavbě vlastního auta a nakonec práci pro Koenigsegg, švédský výrobce hyperaut by dnes možná ani neexistoval. Neboť i když je Christian von K. nepochybně schopný člověk, vyloženě technik to není. A bez těch správných lidí okolo sebe by konkurenta Bugatti a spol. z ničeho nevydupal.

Nabízené auto je tedy nakonec zajímavý kus historie, na který si někdo dal loga Koenigseggu jistě s vědomím výše zmíněného. Skutečné auto švédské značky to není, ale aspoň část jejího ducha v něm je. A něco takového jinak za čtvrt milionu korun pořídíte stěží.


Koenigsegg za 256 tisíc je menší nesmysl, než se zdá, má reálné napojení na značku - 1 - Volkswagen Koenigsegg stavba prodej 01Koenigsegg za 256 tisíc je menší nesmysl, než se zdá, má reálné napojení na značku - 2 - Volkswagen Koenigsegg stavba prodej 02Koenigsegg za 256 tisíc je menší nesmysl, než se zdá, má reálné napojení na značku - 3 - Volkswagen Koenigsegg stavba prodej 03Koenigsegg za 256 tisíc je menší nesmysl, než se zdá, má reálné napojení na značku - 4 - Volkswagen Koenigsegg stavba prodej 04Koenigsegg za 256 tisíc je menší nesmysl, než se zdá, má reálné napojení na značku - 5 - Volkswagen Koenigsegg stavba prodej 05Koenigsegg za 256 tisíc je menší nesmysl, než se zdá, má reálné napojení na značku - 6 - Volkswagen Koenigsegg stavba prodej 06Koenigsegg za 256 tisíc je menší nesmysl, než se zdá, má reálné napojení na značku - 7 - Volkswagen Koenigsegg stavba prodej 07Koenigsegg za 256 tisíc je menší nesmysl, než se zdá, má reálné napojení na značku - 8 - Volkswagen Koenigsegg stavba prodej 08
Toto auto pochopitelně není Koenigsegg, je to VW Brouk. Jeho karoserie je ale kit od človéka, který stojí za prvním prototypem švédské automobilky

Zdroj: Autoscout24 přes Autoblog.nl

Petr Miler

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše

Reklama