Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Koenigsegg za 256 tisíc je menší nesmysl, než se zdá, má reálné napojení na značku
18.8.2019 | Petr Miler
Koenigsegg platí ze výrobce jedněch z nejsilnějších, nejrychlejších a také nejdražších aut světa a za 256 tisíc Kč vám běžně prodá možná kolo. Toto auto tedy samozřejmě není skutečný Koenigsegg, zajímavou vazbu na něj ale má.
Když jsme toto auto poprvé spatřili v inzerci, museli jsme se pousmát. Vůz s nápisem Koenigsegg na čelním skle a jeho logy kolem celé karoserie s maskovaném provedení za 9 950 Eur (256 tisíc Kč) s rokem výroby 1970, to zní jako slušný žert. Nicméně ani fakt, že základy vozu skutečně vznikly dekády před zrodem samotného Koenigseggu, zjevně nemusí znamenat, že tento stroj nemá se švédským výrobcem exkluzivních hyperaut nic společného.
Květen 1970 je u roku výroby napsaný proto, že jde o unikátní stavbu na základech Volkswagenu Brouk. To nezní jako dobrý začátek pro vznik čehokoli blízkého Koenigseggu, jenže kit, za jehož pomoci tento stroj vznikl, je dílem švédské firmy Sethera. Tu v 80. letech technik a závodník Svenharry Åkesson s cílem začít stavět švédské supersporty. A počátkem 90. let málem uspěl.
V roce 1993 Åkessona oslovil blíže neupřesněný investor s cílem postavit sporťák Sethera Falcon. Projekt dotáhl do pokročilé fáze příprav, investorovi ale nakonec došly peníze a zakladatel Sethery jiného nenašel. Z Falconu tak nic nebylo, to ale neznamená, že by všechny snahy přišly vniveč.
Jeho práce si všiml Christian von Koenigsegg, který Åkessona získal pro svou novou firmu a základy Falconu byly dokonce použity jako šasí prvního prototypu Koenigsegg CC z roku 1996, který ještě používal motor 4,2 V8 od Audi. Je tedy docela dobře možné, že kdyby se Åkesson v 80. letech nepustil do staveb kitů, jaký vidíme i na tomto Beetlu, které jej dostaly až ke stavbě vlastního auta a nakonec práci pro Koenigsegg, švédský výrobce hyperaut by dnes možná ani neexistoval. Neboť i když je Christian von K. nepochybně schopný člověk, vyloženě technik to není. A bez těch správných lidí okolo sebe by konkurenta Bugatti a spol. z ničeho nevydupal.
Nabízené auto je tedy nakonec zajímavý kus historie, na který si někdo dal loga Koenigseggu jistě s vědomím výše zmíněného. Skutečné auto švédské značky to není, ale aspoň část jejího ducha v něm je. A něco takového jinak za čtvrt milionu korun pořídíte stěží.
Toto auto pochopitelně není Koenigsegg, je to VW Brouk. Jeho karoserie je ale kit od človéka, který stojí za prvním prototypem švédské automobilky
Zdroj: Autoscout24 přes Autoblog.nl
Bleskovky
- Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024 - Fisker oznámil, že koncem června zahájí masivní propouštění. Budete se divit, ale je to projev optimismu
1.5.2024 - Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
29.4.2024
Nejnovější články
- Zapomenutá silniční stíhačka od Peugeotu se ze z nouze ctnosti stala cenností, dodnes krásné kusy stojí majlant
před hodinou - Vlastnictví vzácného Mercedesu ze začátku milénia ruinuje i boháče, jen výměna brzd je stojí miliony
před 2 hodinami - Američané chystají opulentní tank pro civilisty, do pancíře z kompozitu zabalí oázu luxusu
před 4 hodinami - Ohromující susperjachtu Porsche s 4 663 koňmi nikdo nechce ani po obří slevě, koupit ji půjde ještě levněji
před 5 hodinami - Tesle se na skladech dál hromadí neprodaná auta, pronajímá si parkoviště i letiště, aby je měla kam dávat
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva