Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká
8.10.2018 | Petr Prokopec
Nad naftovými motory se stahují mračna, o tom nemá smysl se přít. Málokdo v této době dokáže o jejich budoucnosti mluvit racionálně, šéf vývoje BMW je ale očividně výjimkou.
Ještě v létě 2015 prakticky každý politik mluvil o dieselech jako o nejekologičtějších pohonných jednotkách, které pomohou zachránit Zemi před globálním oteplováním. Nyní je však titíž lidé odsuzují a za jediné východisko ze záhuby považují elektromobily a plug-in hybridy. Z toho důvodu ostatně Evropská unie přijala rezolutní opatření, kterým nám bateriové vozy v podstatě vnutí bez ohledu na realitu běžného života.
BMW je ovšem toho názoru, že dieselové agregáty tu s námi budou ještě hodně dlouho. Podle šéfa vývoje Klause Fröhlicha mnichovská automobilka učinila „poměrně dramatické kroky“, a nyní tak může nabídnout „ty nejlepší diesely. Veškeré testy poukazují na skutečnost, že máme ty nejnižší emise. Z pohledu zákazníka i kvůli ochraně životního prostředí jsou tak moderní diesely velmi dobrým řešením. Zvláště u velkých a výkonných vozů.“
I přes tuto obhajobu si je ovšem Fröhlich plně vědom aktuálních nepříznivých nálad. Jak dodává, „politici vidí jen jedno jediné řešení - a to zákaz dieselů“. To je ovšem nejen chyba, ale i nereálný počin. Na mnoha světových trzích, a to nikoliv jen v Evropě, jsou diesely v některých obchodních třídách skutečně nadmíru žádané. Šéf vývoje BMW je proto „velmi optimistický“ ohledně jejich budoucnosti, což je skutečně překvapivý postoj - jeho kolegové z jiných automobilek nad nimi buď lámou hůl, nebo nanejvýš připouští, že se bez nich v nejbližší době neobejdou.
Nicméně i přesto Fröhlich naznačuje, že nabídku BMW čekají škrty, přičemž ubírat se bude hlavně na vrcholu. „Pravděpodobně nebudou k dispozici tři různé specifikace. V současnosti máme třílitr s jedním, dvěma nebo čtyřmi turby. Posléze by to ale mohla být pouze jedna varianta, která bude naladěna na dva různé způsoby, či tak něco.“ Nejspíše přitom půjde o provedení twin-turbo, zatímco vozy jako M50d zmizí.
Problémem u specifikace se čtyřmi turbodmychadly jsou dle Fröhlicha hlavně budoucí přísnější emisní limity, které si vyžádají mnohem větší investice. Ty ale již půjde u některých variant velmi těžko ospravedlnit, neboť trh je stále menší. Jakkoliv tedy sice šéf vývoje BMW s diesely do budoucna počítá, evidentně není odtržen od reality.












Díky čtyřikrát přeplňovanému třílitrovému dieselovému šestiválci má BMW M550d dynamiku ne zase tak dávných supersportů se zlomkem jejich spotřeby. Bohužel, právě o toto provedení do budoucna kvůli stále přísnějším emisním limitům a elektrické lobby přijdeme
Zdroj: Go Auto
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 3 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před 27 minutami
VW i Porsche už tam jsou, Audi je následuje. Za tři roky přišlo o 75 procent svých zisků a míří do ztráty, prodeje dál klesají
před hodinou
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 3 hodinami
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
