Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká

Nad naftovými motory se stahují mračna, o tom nemá smysl se přít. Málokdo v této době dokáže o jejich budoucnosti mluvit racionálně, šéf vývoje BMW je ale očividně výjimkou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká

8.10.2018 | Petr Prokopec

Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nad naftovými motory se stahují mračna, o tom nemá smysl se přít. Málokdo v této době dokáže o jejich budoucnosti mluvit racionálně, šéf vývoje BMW je ale očividně výjimkou.

Ještě v létě 2015 prakticky každý politik mluvil o dieselech jako o nejekologičtějších pohonných jednotkách, které pomohou zachránit Zemi před globálním oteplováním. Nyní je však titíž lidé odsuzují a za jediné východisko ze záhuby považují elektromobily a plug-in hybridy. Z toho důvodu ostatně Evropská unie přijala rezolutní opatření, kterým nám bateriové vozy v podstatě vnutí bez ohledu na realitu běžného života.

BMW je ovšem toho názoru, že dieselové agregáty tu s námi budou ještě hodně dlouho. Podle šéfa vývoje Klause Fröhlicha mnichovská automobilka učinila „poměrně dramatické kroky“, a nyní tak může nabídnout „ty nejlepší diesely. Veškeré testy poukazují na skutečnost, že máme ty nejnižší emise. Z pohledu zákazníka i kvůli ochraně životního prostředí jsou tak moderní diesely velmi dobrým řešením. Zvláště u velkých a výkonných vozů.“

I přes tuto obhajobu si je ovšem Fröhlich plně vědom aktuálních nepříznivých nálad. Jak dodává, „politici vidí jen jedno jediné řešení - a to zákaz dieselů“. To je ovšem nejen chyba, ale i nereálný počin. Na mnoha světových trzích, a to nikoliv jen v Evropě, jsou diesely v některých obchodních třídách skutečně nadmíru žádané. Šéf vývoje BMW je proto „velmi optimistický“ ohledně jejich budoucnosti, což je skutečně překvapivý postoj - jeho kolegové z jiných automobilek nad nimi buď lámou hůl, nebo nanejvýš připouští, že se bez nich v nejbližší době neobejdou.

Nicméně i přesto Fröhlich naznačuje, že nabídku BMW čekají škrty, přičemž ubírat se bude hlavně na vrcholu. „Pravděpodobně nebudou k dispozici tři různé specifikace. V současnosti máme třílitr s jedním, dvěma nebo čtyřmi turby. Posléze by to ale mohla být pouze jedna varianta, která bude naladěna na dva různé způsoby, či tak něco.“ Nejspíše přitom půjde o provedení twin-turbo, zatímco vozy jako M50d zmizí.

Problémem u specifikace se čtyřmi turbodmychadly jsou dle Fröhlicha hlavně budoucí přísnější emisní limity, které si vyžádají mnohem větší investice. Ty ale již půjde u některých variant velmi těžko ospravedlnit, neboť trh je stále menší. Jakkoliv tedy sice šéf vývoje BMW s diesely do budoucna počítá, evidentně není odtržen od reality.


Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká - 1 - BMW M550d xDrive 2017 prvni sada 01Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká - 2 - BMW M550d xDrive 2017 prvni sada 02Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká - 3 - BMW M550d xDrive 2017 prvni sada 03Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká - 4 - BMW M550d xDrive 2017 prvni sada 04Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká - 5 - BMW M550d xDrive 2017 prvni sada 05Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká - 6 - BMW M550d xDrive 2017 prvni sada 06Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká - 7 - BMW M550d xDrive 2017 prvni sada 07Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká - 8 - BMW M550d xDrive 2017 prvni sada 08Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká - 9 - BMW M550d xDrive 2017 prvni sada 09Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká - 10 - BMW M550d xDrive 2017 prvni sada 10Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká - 11 - BMW M550d xDrive 2017 prvni sada 11Konec dieselů? Šéf vývoje BMW otevřeně řekl, co nás skutečně čeká - 12 - BMW M550d xDrive 2017 prvni sada 12
Díky čtyřikrát přeplňovanému třílitrovému dieselovému šestiválci má BMW M550d dynamiku ne zase tak dávných supersportů se zlomkem jejich spotřeby. Bohužel, právě o toto provedení do budoucna kvůli stále přísnějším emisním limitům a elektrické lobby přijdeme

Zdroj: Go Auto

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.