Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Krásný sportovní sedan za cenu Fabie. K mání je zánovní BMW 330i E46 po faceliftu
16.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
BMW dodnes nenabídlo vůz, který by ve střední třídě zářil tak jako řada 3 E46. Chybí-li vám tyto časy, lepší kus než tento už jsme dlouho neviděli.
Pokud vás baví řízení a díváte se po autě, které by vás umělo vozit každý den za prací i zábavou, dost možná vás napadlo BMW řady 3 generace E46. A nedivíme se tomu, je to jeden z vrcholů evoluce mnichovské automobilky - auto už tak moderní, aby v něm byla většina těch věcí, které v autě mít chceme a zároveň ne tak „moderní”, aby v něm už byly věci, které v něm už mít nechceme. Není tu elektrické řízení, start stop, podměrečný motor, nic takové.
A nejde jen o to, je to i kvalitně postavený vůz ještě z dob, kdy se BMW neucházelo o zákazníky Volkswagenu a jeho auta mohla podle toho stát. Pozná se to na technice i provedení interiéru, vrzající levné plasty řada E46 ještě neznala. A v neposlední řadě jde o model s ještě umírněným elegantním designem, třebaže na jeho faceliftu už pracoval Chris Bangle, který o pár let později nasměroval design bavorské značky docela jinam.
Bohužel, „é-čtyřicetšestky” nejsou už zrovna mladá auta. Naposledy ve velké míře sjížděla z výrobních linek v roce 2005 a dost velký počet z nich bude někde v okolí průměrného stáří aut na českých silnicích, které je aktuálně někde nad 14 lety. Přesto to jsou velmi dobrá auta zejména po řidičské stránce, žádné vraky, jak se nám snaží namluvit ministerstvo dopravy ekodaněmi a čas od času i šrotovným. „Zhuntované” výjimky jistě existují, stroj, který tu máme dnes, patří ale přesně na opačný kus spektra. Pomineme-li M3, je to jedna nejkrásnějších sportovně schopných E46, které jsme v poslední době viděli.
Je to ideální verze - sedan 330i po faceliftu s manuální převodovkou, vyrobený v roce 2002. Pozoruhodné je, že nepochází z Německa a ni tam nestojí - je koupená u dealera BMW Bychl kousek od Prahy a nabízí ji český prodejce. Červená barva nemusí sedět každému, stejně jako její kombinace se světlými sedačkami, vůz to ale ve výsledku činí ještě výjimečnějším. Sedadla jsou totiž potažená perforovanou alcantarou, což je u „trojky” E46 vzácná věc.
Celé provedení vozu ostatně není tuctové, spousta prvků pochází z nabídky BMW Individual. Je tu třeba i tmavá stropnice, která se k béžovým sedačkám dobře hodí, sympatické obložení interiéru tmavým dřevem nebo méně sympatický dvoubarvený volant. Pro audiofily bude potěšující audiosystém Harman Kardon, pro nadšené řidiče pak už zmíněná manuální převodovka.
Ta se potýká s 231 koní řadového třílitrového šestiválce s atmosférickým plněním, jednoho z nejlepších takových motorů, který kdy vznikl a který BMW od té doby nemilosrdně poslalo do propadliště dějin i v jeho další evoluci. Výkon míří čistě na zadní kola a v tomto voze se stará o zrychlení na stovku za 6,5 sekundy a maximální rychlost 250 km/h danou elektronickým omezovačem.
Co je ale nejpodstatnější, vůz vypadá naprosto dokonale, jako by zrovna vyjel z autosalonu. Tedy když si odmyslíte neoriginální 18" kola AC Schnitzer. Podle jeho nabídky má tohle auto za sebou pouhých 28 tisíc kilometrů, nikdy nejezdilo v zimě a i déšť vidělo jen výjimečně. Nabízejícím je firma specializující se na BMW, která má v komunitě příznivců značka docela dobrou pověst jako ta, co se snaží z nabízených ojetin dostávat na trh ty lepší a s přihlédnutím k tomu, co vidíme na fotkách, tedy nemáme velkou pochybnost o tom, že jde o výjimečný kousek.
Pochopitelně, takové E46 se neprodávají za sto tisíc, cena tohoto kusu ale není nepřiměřená. Vaš může být za 359 tisíc korun, za což klidně koupíte novou Fabii. Jenže ta nebude mít řadový šestiválec, zadní náhon a 231 koní...
Díky za tip, Radku!


















Červená nemusí sednout každému, výjimečnost této 330i ale spočívá v něčem jiném
Zdroj: Sportovnivozy.cz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejčtenější články
Porsche si nedá pokoj. Svým sporťákům má vrátit spalovací motory způsobem, který nadšence tak akorát znovu vytočí
7.10.2025
Největší výletní loď světa je tohle monstrum vážící 251 tisíc tun. Už se blíží dokončení, i Titanic je vedle ní tintítko
7.10.2025
Prodeje Mercedesu se dál propadají hrozivým tempem, zoufalému obratu vedení se nelze divit
8.10.2025
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
8.10.2025
Tesla odhalila své nové levné modely. Za docela malou slevu jim toho chybí víc, než by vám bylo milé
8.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
