Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Poslední elegantní kupé VW je k mání mimořádně pěkné a v dokonalé specifikaci, pěkná je i cena
25.2.2022 | Petr Miler
Je to legenda svého druhu, ve své době sen mnohých, který ale nebylo zase tak těžké potkat zhmotnělý na silnici. Dnes je těžké jej potkat kdekoli a v takto pěkném stavu a specifikaci z konce výroby jde o velkou raritu. Podle toho ale i stojí.
Volkswagen dnes nabízí nepřeberné množství modelů, kupé ale v jeho nabídce nenajdete ani jedno. Svého času skoro povinná součást portfolia jakékoli manistreamové automobilky je dnes druhem na vymření a u VW jí pšenka nekvete už hodně dlouho. SUV-kupé, čtyřdvéřové kupé, třídvéřový hatchback nebo alespoň kabriolet bychom v jeho portfoliu našli i dnes nebo ještě nedávno, za poctivými sportovními kupé s tradiční dávkou elegance se ale voda zavřela už dávno.
V případě VW šlo o model Corrado - pozdější nepřímý nástupce v podobě posledního Scirocca už byl zase jen hatchback. Jeho existenci vám asi nemusíme připomínat, i když ve výrobě skončil už v roce 1995. Tento vůz vlastně nebyl až tak zajímavý po technické stránce, škarohlídi by jej označili jen za atraktivnější VW Golf, právě díky svému vzhledu (a dnešním pohledem nakonec i oné technice) ale má své nepopiratelné kouzlo. Ve své době to byl sen nejednoho automobilového nadšence a dodnes jde o ceněný stroj.
I když to byla legenda svého druhu už v 90. letech, málokdo s ní zacházel v rukavičkách. K pěknému kousku je tak v posledních letech skoro nemožné se dostat - v Evropě bývá na prodej jen pár desítek aut, z nichž naprostá většina bývá daleko za zenitem a i zachovalejší kousky nebývají ve stavu, který by zrovna uchvacoval. Když se pak přece jen objeví pěkný kousek, nebývá v nejzajímavějších verzích G60 a nebo ještě lépe VR6, tedy těch s šestiválcovým motorem pod kapotou. Právě takový se ale nyní v prodeji objevil.
Pozoruhodný je také tím, že jde o Corrado VR6 z února 1995, tedy faceliftované provedení ze samotného konce výroby. Jeho motor má objem 2,9 litru a výkon 190 koní, navíc má manuální převodovku - už tehdy šlo k šestiválci koupit automat a nebyl zase tak nežádaný, aby vám při pročítání inzerce nekazil radost. Tohle auto nestálo jen v garáži, nemá tedy nulový kilometrový proběh blízký nule, jeho 93 tisíc ujetých km je ale optikou sedmadvacetiletého provozu třeba považovat za velmi malé číslo.
Navíc je to pořád jen číslo a z fotografií vidíme mimořádně zachovalý stav. Patina daná dekádami občasného ježdění je nepřehlédnutelná, není tu ale žádné zřetelné poškození, j typicky zhuntovaná kožená bočnice sedačky je v tomto případě skoro netknutá. Navíc je to velmi pěkná specifikace - už motor VR6 a manuál lákají, k tomu je tu době vzniku velmi přiměřená fialová barva a slušná výbava. Auto má klimatizaci a elektrické ovládání oken i zrcátek, tehdy zdaleka ne samozřejmé airbagy, původní kazetové rádio i litá kola, třebaže ne originální. Vůz prodává jeho teprve třetí majitel a údržba byla důsledná díky pravidelnému servisu. Nový majitel dostane i kompletní dokumentaci.
A kolik bude muset zaplatit? Tím jsme se dostali k horší části příběhu - 24 990 euro znamená asi 616 tisíc Kč, to je skutečně „pěkná” cena. Na 27 let staré auto, které navíc má za sebou nějaké ty kilometry, opravdu nejde o malou cifru, ale máme tu mimořádně zachovalé Corrado VR6 v mimořádně atraktivní specifikaci. Je to dnes už vzácné kupé s motorem, který už v Evropě v takovém autě zřejmě nikdo znovu nenabídne a jeho cena bude téměř jistě jen růst. Máte-li zájem, auto stojí Georgsmarienhütte v Německu.






















Tohle Corrado je opravdu pěkné, zachovalé, v ideální specifikaci. Sběratelský kousek je to už dnes a podle toho také stojí, jeho cena by ale měla jen růst. Foto: Autoteile Koch, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
A tak se to prostě stane: Automobilka odpískala příchod hned dvou hotových elektrických modelů pro nezájem
před 2 hodinami
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
včera
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
