Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Poslední elegantní kupé VW je k mání mimořádně pěkné a v dokonalé specifikaci, pěkná je i cena
25.2.2022 | Petr Miler
Je to legenda svého druhu, ve své době sen mnohých, který ale nebylo zase tak těžké potkat zhmotnělý na silnici. Dnes je těžké jej potkat kdekoli a v takto pěkném stavu a specifikaci z konce výroby jde o velkou raritu. Podle toho ale i stojí.
Volkswagen dnes nabízí nepřeberné množství modelů, kupé ale v jeho nabídce nenajdete ani jedno. Svého času skoro povinná součást portfolia jakékoli manistreamové automobilky je dnes druhem na vymření a u VW jí pšenka nekvete už hodně dlouho. SUV-kupé, čtyřdvéřové kupé, třídvéřový hatchback nebo alespoň kabriolet bychom v jeho portfoliu našli i dnes nebo ještě nedávno, za poctivými sportovními kupé s tradiční dávkou elegance se ale voda zavřela už dávno.
V případě VW šlo o model Corrado - pozdější nepřímý nástupce v podobě posledního Scirocca už byl zase jen hatchback. Jeho existenci vám asi nemusíme připomínat, i když ve výrobě skončil už v roce 1995. Tento vůz vlastně nebyl až tak zajímavý po technické stránce, škarohlídi by jej označili jen za atraktivnější VW Golf, právě díky svému vzhledu (a dnešním pohledem nakonec i oné technice) ale má své nepopiratelné kouzlo. Ve své době to byl sen nejednoho automobilového nadšence a dodnes jde o ceněný stroj.
I když to byla legenda svého druhu už v 90. letech, málokdo s ní zacházel v rukavičkách. K pěknému kousku je tak v posledních letech skoro nemožné se dostat - v Evropě bývá na prodej jen pár desítek aut, z nichž naprostá většina bývá daleko za zenitem a i zachovalejší kousky nebývají ve stavu, který by zrovna uchvacoval. Když se pak přece jen objeví pěkný kousek, nebývá v nejzajímavějších verzích G60 a nebo ještě lépe VR6, tedy těch s šestiválcovým motorem pod kapotou. Právě takový se ale nyní v prodeji objevil.
Pozoruhodný je také tím, že jde o Corrado VR6 z února 1995, tedy faceliftované provedení ze samotného konce výroby. Jeho motor má objem 2,9 litru a výkon 190 koní, navíc má manuální převodovku - už tehdy šlo k šestiválci koupit automat a nebyl zase tak nežádaný, aby vám při pročítání inzerce nekazil radost. Tohle auto nestálo jen v garáži, nemá tedy nulový kilometrový proběh blízký nule, jeho 93 tisíc ujetých km je ale optikou sedmadvacetiletého provozu třeba považovat za velmi malé číslo.
Navíc je to pořád jen číslo a z fotografií vidíme mimořádně zachovalý stav. Patina daná dekádami občasného ježdění je nepřehlédnutelná, není tu ale žádné zřetelné poškození, j typicky zhuntovaná kožená bočnice sedačky je v tomto případě skoro netknutá. Navíc je to velmi pěkná specifikace - už motor VR6 a manuál lákají, k tomu je tu době vzniku velmi přiměřená fialová barva a slušná výbava. Auto má klimatizaci a elektrické ovládání oken i zrcátek, tehdy zdaleka ne samozřejmé airbagy, původní kazetové rádio i litá kola, třebaže ne originální. Vůz prodává jeho teprve třetí majitel a údržba byla důsledná díky pravidelnému servisu. Nový majitel dostane i kompletní dokumentaci.
A kolik bude muset zaplatit? Tím jsme se dostali k horší části příběhu - 24 990 euro znamená asi 616 tisíc Kč, to je skutečně „pěkná” cena. Na 27 let staré auto, které navíc má za sebou nějaké ty kilometry, opravdu nejde o malou cifru, ale máme tu mimořádně zachovalé Corrado VR6 v mimořádně atraktivní specifikaci. Je to dnes už vzácné kupé s motorem, který už v Evropě v takovém autě zřejmě nikdo znovu nenabídne a jeho cena bude téměř jistě jen růst. Máte-li zájem, auto stojí Georgsmarienhütte v Německu.
Tohle Corrado je opravdu pěkné, zachovalé, v ideální specifikaci. Sběratelský kousek je to už dnes a podle toho také stojí, jeho cena by ale měla jen růst. Foto: Autoteile Koch, publikováno se souhlasem
Zdroj: Mobile.de
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- První dobíjecí Lamborghini je další hybridní nesmysl, fiktivní úsporu paliva mění za 300kilovou nadváhu
před 2 hodinami - V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před 3 hodinami - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 5 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 6 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.26. 16:17 - řidičBOB
- VZKAZY 04.26. 14:59 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 04.26. 14:36 - Stepan
- Audi A6 C7 převodovky 04.26. 14:28 - Arkis
- S větrem ve vlasech.... 04.26. 14:16 - pavproch
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz