„Kufry” aut Tesly může zvenčí otevřít kdokoli, bez klíče. Podívejte se, jak

(+ video) Snad na každém parkovišti se dočteme, že auto není trezor. Jenže tohle je jako klika odemčených dveří, přes pozitivní úmysly v pozadí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

„Kufry” aut Tesly může zvenčí otevřít kdokoli, bez klíče. Podívejte se, jak

10.2.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

„Kufry” aut Tesly může zvenčí otevřít kdokoli, bez klíče. Podívejte se, jak

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Snad na každém parkovišti se dočteme, že auto není trezor. Jenže tohle je jako klika odemčených dveří, přes pozitivní úmysly v pozadí.

Pod přední kapotou Tesly Model X a S se skrývá zavazadelník, přední „kufr” neboli „frunk” (z anglického „front trunk”), jak ho nazývá automobilka. Otvírá se elektricky, stejně jako snad všechno ostatní na tomto voze. Jenže nejen pomocí elektřiny je možné se do něj dostat, jde to i mechanicky a zvenčí a bez jakéhokoli jiného přístupu k vozu, což znamená docela nepříjemné bezpečnostní riziko.

Hned zkraje uveďme, že možnost otevření kapoty zvenčí má dobře míněný důvod. Pod krytem u čelního skla jsou nízkonapěťové kabely, které když přestřihnete, odstavíte tím vysokonapěťový pohonný systém. Něco takového může být potřeba udělat v případě nehody pro vyprošťování pasažérů - tedy, pokud je ještě koho vyprošťovat.

Proto u teslích aut lze mechanicky otevřít kapotu. Do roku 2013 byla u Modelu S táhla v přihrádce před spolujezdcem, což znamenalo, že se musel záchranář napřed dostat do auta a až pak mohl otevřít kapotu, aby odstavil elektřinu. Od roku 2014 je možné se pod kapotu dostat pomocí táhel zvenčí auta, a to jak u Modelu S, tak u Modelu X.

Jenže tak jako spoustu jiných dobrých věcí, i tuhle lze zneužít a do kufru se dostat třeba v případě, že... si z něj chcete vzít něco, co vám nepatří. Jak se to dělá u Modelu X, ukazuje Salomondrin na videu níže zhruba od času 11 minut - odstraníte záslepku v nárazníku u místa pro přišroubování tažného oka a silně zatáhnete za dvě červená poutka. Kapota se otevře.

Jako hasič pak můžete přestřihnout dráty a vyprošťovat oběti nehody. Jenže pokud o téhle informaci víte jako zloděj, a ona je dostupná na internetu v manuálu pro záchranáře, můžete jí zneužít pro vykradení kufru. A kabely přestřihnout, aby se vypnul alarm. A i kdybyste si toto odpustili, alarm sice začne houkat, ale zloděj sebere třeba brašnu s notebookem, zaklapne kufr a utíká - a majitel auta se bude divit, proč jeho auto vyvádí. Až když k němu přijde, třeba druhý den, může si všimnout, že u nárazníku leží záslepka. Do Modelu S je možné se dostat podobně, jen jsou poutka umístěna v podbězích předních kol.

Co se s tím dělat? Prakticky nic, pokud chcete onu bezpečnostní funkci ponechat funkční. Jezdíte-li tedy Teslou, doporučujeme nepovažovat přední zavazadelník za bezpečné místo pro uložení čehokoliv. Normální kufr vzadu takhle otevřít nejde, ten je bezpečnějším místem pro náklad, i když má zase sklo, které lze rozbít. Vážně nepříjemné...


„Kufry” aut Tesly může zvenčí otevřít kdokoli, bez klíče. Podívejte se, jak - 1 - tesla model x otvirani kufru zvenci 01„Kufry” aut Tesly může zvenčí otevřít kdokoli, bez klíče. Podívejte se, jak - 2 - tesla model x otvirani kufru zvenci 02„Kufry” aut Tesly může zvenčí otevřít kdokoli, bez klíče. Podívejte se, jak - 3 - tesla model x otvirani kufru zvenci 03„Kufry” aut Tesly může zvenčí otevřít kdokoli, bez klíče. Podívejte se, jak - 4 - tesla model x otvirani kufru zvenci 04„Kufry” aut Tesly může zvenčí otevřít kdokoli, bez klíče. Podívejte se, jak - 5 - tesla model x otvirani kufru zvenci 05„Kufry” aut Tesly může zvenčí otevřít kdokoli, bez klíče. Podívejte se, jak - 6 - tesla model x otvirani kufru zvenci 06
Přední zavazadelník Tesly Model X jde otevřít i zvenčí. Poslední obrázek pochází z manuálu pro záchranáře

Zdroj: Salomondrin@YouTube

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše