Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Kvalita Tesly Model 3 je mizerná i u těch nejlepších kusů, říká poradce investorů
13.11.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Různorodé spáry karoserie, problémy s prosklenou střechou a gumovým těsněním či špatné švy. To je vizitka prezentačních kusů nejnovější Tesly.
Poslední měsíce rozhodně nejsou pro Teslu procházka růžovou zahradou. Firma se sice touto dobou měla vést na vlně úspěchu nového Model 3, nicméně i přestože první opravdu produkční exemplář sjel z montážní linky na počátku července, automobilka má stále problémy se sériovou výrobou. V srpnu a září mělo vzniknout minimálně 1 600 vozů, nakonec však značka zvládla smontovat jen 260 exemplářů.
Je otázkou, jak rychle jede linka v těchto dnech, podle Elona Muska ale již byla vyřešena řada problémů. Produkční peklo tedy podle jeho slov již není na úrovni 9, ale na osmičce, přičemž sestup na ještě nižší úroveň je prý na dohled. Nicméně i přes tato slova Tesla změnila předchozí plán, který počítal s produkcí pěti tisíc aut týdně. K naplnění této vize mělo dojít ještě letos, nicméně dle nové prognózy bychom se tak mělo stát na sklonku března 2018.
Tesla teď tak trochu připomíná druhoválečné Německo, neboť boj na poli výroby Modelu 3 není jediná fronta, se kterou se Musk potýká. Druhou je pokles hodnoty akcií značky, která je ve srovnání se zářím tohoto roku o 20 % níže. Tesla proto o víkendu uspořádala akci pro investory firmy, neboť bez jejich podpory by se mohlo stát, že její pokladna vyschne, a tak nebude moci dostát svým závazkům. Různí zástupci investičních skupin si tak měli Model 3 ohmatat, aby byli uklidněni, že negativa jsou jen výplodem nepřejících novinářů. Jenže věci nešly úplně podle plánu.
„Měli jsme příležitost vidět a otestovat Model 3 v showroomu Tesly v Red Hook Brooklyn v New Yorku... přičemž slícování a zpracování dvou demontračních vozů - pravděpodobně nikterak překvapivě - bylo relativně špatné,“ uvedl Toni Sacconaghi, analytik společnosti Bernstein radící investorům, kam ideálně vložit peníze. Dodal ovšem, že většina potenciálních klientů bude případné vady ignorovat.
Řeč je ovšem o zájemcích, kteří nyní s nadšením čekají v řadě mezi prvními budoucími odběrateli a Tesle odpustí snad cokoliv. V případě Model 3 to u prvních sériových kusů znamená problémy s prosklenou střechou, nestejnoměrné spáry mezi jednotlivými panely karoserie, špatné gumové těsnění okolo oken či nepřesné švy v oblasti stropu vevnitř v kabině. Šíře potenciálního zklamání je tedy opravdu nemalá.
Sacconaghi navíc dodává, že zapředl rozhovor se zástupci značky. Z toho vyplynulo, že Tesla si je mnoha problémů v kvalitě montáže vědoma. A co více, že pro danou promoakci byly vybrány ty nejreprezentativnější exempláře vůbec. Kvalita zbytku produkce je tedy nejspíše ještě horší. Není tedy překvapivé, že se analytik obává podlomení reputace značky i případného přehlcení servisní sítě.
To ale není jediný problém, který Tesla má. I přes mizernou kvalitu prvních sériových exemplářů má Model 3 potenciál ohrozit prodeje starších sourozenců, v jejichž případě značka disponuje větší marží. Opět zde tak hrozí vysychání finančního toku, jenž v kombinaci s přeplněnými servisy může automobilce zlomit vaz. Muskovo produkční peklo je tedy možná o stupeň nižší, ovšem to manažerské je stále na nejvyšší úrovni...
Takovouto tragickou kvalitou se vyznačoval jeden z předprodukčních exemplářů Tesly Model 3. Nyní se ukazuje, že u sériové produkce nedošlo k takovému zlepšení,
Zdroj: CNBC
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před hodinou - Tesla si nechala zaplatit v roce 2017 od Pepsi za 100 tahačů, dodala jich jen 36. Ze 125 kamionů pro UPS ani jeden
před 3 hodinami - „Příšerné” nařizování elektromobilů zabije automobilový průmysl, říká šéf Stellantisu, začne to ve Velké Británii
před 4 hodinami - BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
včera - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem si otevíral pusu
včera
Živá témata na fóru
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.26. 10:35 - Brus
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.26. 09:48 - Eda
- Výběr Hybrid auta 04.26. 09:34 - mattonecz
- RYBNÍK NA PODLAZE - OCTAVIA 1 04.26. 07:49 - nostromo23
- Onboard videa 04.26. 07:47 - Truck Daškam
- Jak odstranit zaschlý vosk z kapoty auta? Prosím o radu 04.26. 07:46 - nostromo23
- Jak snižovat spotřebu 04.26. 07:41 - nostromo23
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito