Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Lexus chce, aby vám lidé příští auto od něj objeli klíčem
27.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Závist. To je emoce, kterou mají nově vyvolávat auta Lexusu v okolí. S plnou vážností o tom hovoří člověk, který se ujal nové pozice šéfa pro image značky.
Lexus je sice znám vysokou kvalitou svých vozů i servisem, který zákazníkům dopřává, zároveň je ale přinejmenším v Evropě pořád vnímán jen jako alternativa pro německou prémiovou konkurenci. To by však automobilka velmi ráda změnila. Proto ostatně byla vytvořena nová pozice šéfa pro image, kterou bude zastávat dosavadní prezident Lexusu Tokuo Fukuichi. Ten totiž bude mít na starosti profilování obou značek Toyoty po celém světě.
„Pokud se zaseknete v zácpě v Mercedesu, lidé na vás budou koukat jako na člověka, který se někam vypracoval a budou vám závidět. Ve srovnání s německou trojkou jsme ale my tohoto renomé ještě nedosáhli,“ popisuje zásadní problém Lexusu jeho odcházející šéf, kterého od 1. dubna nahradí v úřadu dosavadní viceprezident Yoshihiro Sawa.
Jakkoliv tedy Fukuichi dosáhl v posledních dvou letech nemalého navýšení registrací (zvláště v Americe, kde prodeje v obou případech přesáhly 330 tisíc aut), na globální reputaci automobilky je třeba stále ještě zapracovat. Lexus by přitom měl těžit z řady novinek, které nebudou spojeny pouze se silnicí, ale zamíří na vodu a dokonce i ve vzduchu.
Útok na emoce zákazníků povede nové kupé LC, které je vůbec prvním „haló modelem“ Lexusu od ukončení výroby supersportu LFA v roce 2012. Do prodeje se přitom jeho osmiválcová verze LC500 i hybridní provedení LC500h dostanou po celém světě do konce letošního roku, přičemž těžit budou z nové platformy i působivého vzhledu.
Mořská expanze aktuálně spočívá na bedrech Lexusu Sport Yacht. Zatím se sice jedná o koncept, který dostal do vínku dva pětilitrové osmiválce (podobné motorům, jaké používá silniční RC F) a karbonový trup, nicméně posloužit má jako předzvěst novinek divize Toyota Marine. Součástí jejího portfolia se totiž brzy stanou prémiové jachty Ponam.
Do oblak pro změnu zamíří vesmírná loď Skyjet. Ta sice není konceptem či předzvěstí věcí reálných, ale jen studií vytvořenou pro nový film Valerian a město tisíce planet. Lexus však i tak očekává nemalý dopad na veřejnost. Proto ostatně Skyjet dostal do vínku „předátoří“ čelní masku či trojúhelníková světla s LEDkami ve tvaru písmene „L“.
Všechny tyto kroky mají vést ke zlepšení povědomí o Lexusu i o tom, co od něj mohou zákazníci očekávat. Kromě toho se Fukuichi chce výrazněji vymezit vůči mateřské automobilce, aby již značka nepůsobila jako „Toyota-Plus“. Do hry proto zasáhne také designové oddělení, jehož šéfem je taktéž Fukuichi, a to v rámci celé Toyoty.
„Ujasníme si, co je Lexus a rozhodneme, jaké věci budou použity pouze v případě Lexusu a nikoliv u Toyoty. Síla Lexusu je v kvalitě a službách, nic z toho ale neoceníte, dokud naše vozy neřídíte. Zlepšení kvality proto aktuálně není třeba, zlepšení image značky ano,“ popisuje svůj nesnadný úkol Fukuichi.
Aby přitom dosáhl požadované úrovně závisti ostatních motoristů, musí se Lexus vymezit nejen vůči mateřské Toyotě, ale také oproti zmiňovaným německým značkám. Proto ostatně nová generace limuzíny LS vypadá tak dravě, zatímco třeba Mercedes třídy S a BMW řady 7 lze označit za „nudně konzervativní“. Zda ale jeho vizáž zláká k podpisu smlouvy více zákazníků než dosud, to je otázka. Zvláště když automobilka poslala do důchodu atmosférické motory a přepřáhla na přeplňované jednotky, jimiž již z davu nevyčuhuje.
Je také otázkou, zda zrovna závist tou pravou emocí, kterou by vlastnictví vozu značky Lexus mělo v okolí vyvolávat. V Americe možná, tam ale Lexus potřebuje více úspěchu ze všeho nejméně. V poněkud více rovnostářsky uvažující Evropě se většina zákazníků snaží okolí příliš nedráždit - třeba už jen proto, aby po návratu k vozu nenacházeli svá auta poškozená závistivci. Můžeme si sice stokrát říci, že takové jednání nelze klást za vinu nikomu jinému než lidem, kteří raději škodí okolí, než aby pracovali na sobě, na jejich existenci a způsobu jednání to ale něco změní jen stěží. Tak proč se hnát do problému s Lexusem, když „nudné” šedé BMW řady 5 dnes popudí málokoho...
Oficiální fotogalerie Lexusu LC 500












































Oficiální fotogalerie Lexusu LC 500h
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 11 hodinami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před 2 hodinami
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před 4 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací totálně zhroutily, i když zlevnily až pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 6 hodinami
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 19:37 - Truck Daškam
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
