Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Luxusní Korejci tvrdě narazili, prodeje se po vřelém přijetí rychle propadají. Proč?
1.8.2018 | Petr Prokopec
Zákazníky jsou hodnoceny jako nejpřitažlivější a nejkvalitnější vozy, to v záplavě konkurence něco znamená. Přesto se prodeje Genesisů propadají a v červnu klesly pod tisíc aut.
Na značku Genesis v poslední době prší nevídaná chvála. Zákazníkům připadá nejpřitažlivější i nejkvalitnější, oba její modely pak byly institutem IIHS oceněny za příkladnou bezpečnost. To je více než působivé na automobilku, která ještě před třemi roky neexistovala. Mohlo by se tedy zdát, že tu máme splněný americký sen, jen v korejském podání? Kupodivu tomu tak není, Genesis totiž trápí ta úplně nejpodstatnější věc - prodeje.
Pohled na letošní odbyt šéfy značky nemůže těšit, v porovnání s prvním pololetím loňského roku poklesl o neskutečných 50 procent. V červnu si zákazníci navíc převzali jen 796 aut, vůbec poprvé za celou krátkou historii značky tak nebyla pokořena tisícikusová hranice měsíčních prodejů. To je opravdu velký propad a je třeba se ptát, co jej způsobilo.
Důvody jsou dva. Jednak je pro značku limitující, že nabízí pouze sedany G80 a G90. Ještě letos sice automobilka pošle do prodeje základní model G70, tedy korejskou řadu 3, nicméně problematická je její absence na trhu SUV. Tyto vozy jsou sice ve vývoji, ovšem firmě v nabídce citelně chybí, zvláště když růst je spojen právě s těmito segmenty. Ani to ale není celá pravda.
I když se může zdát, že Američané či Korejci na tom zase tak nebazírují, Genesis limituje nedostatečné povědomí o této značce. Spousta zákazníků nemá o její existenci ani ponětí a další neví, kam ji zaškatulkovat, což je u prestižní značky dost zásadní nedostatek.
Nepomáhá ani problematická situace, která se týká dealerství. Mateřské Hyundai totiž nejprve umožnilo prodej pouze prodejcům, jež nákladně přebudovali své showroomy, aby následně změnilo taktiku a rozhodlo o ještě větším omezení - nutná byla zcela oddělená dealerství. Po nemalých protestech ale nakonec centrála couvla a znovu otevřela možnost franšíz pro všechny. To ale není vnímáno jako krok správným směrem.
Je třeba dodat, že zatímco Hyundai cílí na mainstreamovou klientelu, tedy na méně movité zákazníky, Genesis má odlákat lidi od Audi, BMW či Mercedesu. Tito zákazníci ovšem nehodlají sdílet showroom s klienty Hyundai, dokonce skrze méně prestižní část dealerství nehodlají ani procházet.
Jak tedy dodávají analytici, luxusní korejská divize musí nejprve vybudovat své renomé a to se nestane za rok, dva nebo tři. Zároveň se musí vyprofilovat jistým směrem, ať již luxusním, nebo sportovním. V mezičase je pak třeba pracovat na rozšiřování portfolia, stejně jako na vyřešení dealerské problematiky. Teprve poté se Genesis může zaměřit na prodeje a jejich růst. Šampaňské tedy ještě Korejci musí nechat chladit, třebaže v „neprodejních” aspektech své existence zatím bodují, kde mohou.




































Genesis G70 vtrhne do prodeje letos...
















...daleko větší pozdvižení ovšem způsobí SUV. To se však zatím ukázalo jen jako koncept
Bleskovky
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
včera
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? včera 22:08
- Záchranné laso pro Filipa Salače včera 11:36
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 5.11.2025
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 5.11.2025
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
Nejnovější články
Ojeté hybridy trápí další dosud přehlížený problém, zajíce v pytli kupujete v podstatě s každým z nich
před 9 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 10 hodinami
Jeep žádá majitele statisíců aut z posledních let, aby je parkovali daleko od domů, mohou shořet
včera
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
K mání je dodnes zcela nejetá Mazda z časů sametové revoluce, dokonalý stroj času nikdo ani pořádně nevybalil
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
