Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mafiánský Mercedes je v Rusku takový hit, že ho automobilka zdaleka nestíhá vyrábět
1.11.2019 | Petr Prokopec
Rusové se zhruba před deseti lety zamilovali do auta, které si zejména v černé barvě a provedení AMG nejčastěji spojíme s podsvětím. Jen mafiáni ale novou třídu G kupují stěží.
V roce 1979 přišla na svět jedna z největších legend mezi off-roady, a sice Mercedes-Benz třídy G. Němci se přitom vůz s aerodynamikou cihly pokusili poslat do důchodu a nahradit jej modernější třídou GL, zástup věrných fanoušků jim však naznačil, že takovou chybu ani udělat nemohou. Třída G se díky tomu nedočkala stejného osudu, jaký potkal Land Rover Discovery. Místo toho pokračuje nadále ve svém tažení, a přestože se loni dočkala stěžejní modernizace, díky čemuž tu máme druhou generaci, nikdo by na první pohled nehádal, že nedošlo jen na pouhý facelift.
Právě skutečnost, že nová třída G se vzhledově neliší od svého předchůdce, ovšem zároveň užívá moderní techniku, vede k ještě většímu zájmu, než jaký ji obcházel dosud. Koneckonců třeba letos v únoru bylo ve Spojených státech prodáno 1 165 exemplářů, což je větší množství, než jaké automobilka vyexpedovala za oceánem v celém roce 2010. Podobná situace panuje také v Evropě, kde pro změnu třeba březnové registrace vyšplhaly na 1 031 aut. Přitom ještě před deseti lety bylo třeba na podobný úspěch desetiměsíční období.
USA a Evropu ale nyní ponecháme stranou, místo toho si posvítíme na Rusko. Tedy na jeden ze dvou trhů, které právě před zhruba deseti lety zachránily třídu G před pádem do zapomnění. Právě v této zemi (a také v Číně) totiž poptávka začala narůstat po desítkách procent a fakt, že se tam Géčko stalo symbolem služebního auta mafie, mu na popularitě neubral, spíše naopak. Příchod nové generace to ani v nejmenším nezměnil, právě naopak - celá produkce třídy G přidělená ruskému trhu byl loni vyprodána během prvních dvou měsíců. A podobné je to i letos.
„Třída G nemá ve skutečnosti žádného přímého soupeře, je to naprostý unikát,“ uvedl o voze zástupce značky. Vlastně tak není překvapivé, že legendární off-road se v Rusku podílí na 5 procentech veškerých prodejů. A daný podíl by byl ještě vyšší, kdyby ruskému zastoupení značky byla automobilka schopna dodat více aut, na to zatím nestačí výroba. Movití zákazníci tak veškeré kvóty vyčerpají vždy již v úvodu roku, a to přesto, že třída G startuje na nemalých 9 510 000 RUB (cca 3,4 milionu Kč).
Bude zajímavé sledovat, jak se situace vyvrbí v dalších měsících, neboť modernizovaná třída G je momentálně k dispozici pouze v benzinových verzích G500 a G63 AMG. Nicméně již v lednu příštího roku by měla dorazit také dieselová varianta, která by zájem mohla navýšit ještě více. Zatím sice není jisté, zda se podívá do Ruska, to ale ve výsledku nebude až tak podstatné. I přesto, že se Evropa k dieselům obrací zády, je skoro jisté, že naftová třída G bude znovu hit.












Rusové třídu G milují, dokonce natolik, že veškeré přidělené kvóty jsou vyprodané již v úvodu roku. A to jsou jedny z nejvyšších na světě
Zdroj: Auto.Mail.ru
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 18 minutami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 2 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 3 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
