Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Majitel Bugatti nechtěl platit půl milionu za výměnu oleje a zkusil to sám. Takto dopadl
18.7.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Skutečně skoro 500 tisíc korun stojí u Bugatti Veyron obyčejná výměna oleje. To už je slušná motivace zkusit to na vlastní pěst, vyplatí se to ale?
I u nás je známe, ale v USA jde o mnohem rozšířenější záležitosti. Řeč je o půjčovnách exotických aut, kde si lze pronajmout téměř cokoliv. Majitel jedné z nich nazvané Royalty Exotic Cars vlastní i Bugatti Veyron v provedení Vivere od firmy Mansory a se svými kolegy se rozhodl udělat si základní servis vozu sám.
To je docela neobvyklé u jakéhokoli moderního auta, natož u vozu kalibru Bugatti. Motivace majitele je ale v podstatě stejná jako u obyčejných lidí - nechce se mu platit nehorázné taxy oficiálních servisů. Udržovat Veyron při životě je totiž hodně drahá záležitost, jak jsme se onehdá dozvěděli v detailu. Taková výměna olejové náplně motoru stojí 21 tisíc dolarů, tedy bezmála půl milionu korun. To je opravdu hodně, takže zkusit to na vlastní pěst se může hodně vyplatit. A nebo naopak hodně nevyplatit, pochopitelně, bavíme se o autě za desítky milionů korun, na němž stržený šroubek bude stát majlant.
Majitel tohoto stroje měl tu odvahu a díky němu tak můžeme sledovat krok po kroku výměnu motorového oleje a filtrů jednoho z nejrychlejších automobilů historie. Extrémní supersport pojmenovaný podle automobilového závodníka Pierra Veyrona pohání šestnáctiválec s objemem rovných osmi litrů podporovaný čtyřmi turbodmychadly. Téměř atomový reaktor vyvine energii 736 kW (1 001 koní) a 1 250 Nm. U takové strojovny pochopitelně nelze aplikovat postup z výměny oleje u Škody 120.
Nejdřív bylo nutné supersport podložit, aby vůbec ramena zvedáku zajela pod nízký podvozek. Jakmile se skoro dvoutunový stroj zvedne, je čas nahlédnout do jednoho z nejpromyšlenějších strojů na veřejných komunikacích. Už samotné odstrojení karoserie pro přístup k potřebným komponentům je složité, protože je vše poctivě přišroubované. Po dlouhém trápení se ale prostor okolo silného agregátu podařilo odkrýt a začít samotný servisní zásah.
Na začátku třinácté minuty směřuje všechna pozornost na rekordních šestnáct (!) výpustných šroubů mazací soustavy. Vypouštění starého oleje zabere několik desítek minut. Dále následuje klasický postup v podobě výměny olejového filtru pod motorem a nalití nové náplně. Po čtvrthodinovém nastartování servisní technici překontrolují hladinu a to tak, že za řidičovými dveřmi do otvoru podobnému nádrží strčí měrku. Zajímavý postup u Bugatti Veyron, které si ve výsledku řekne celkem asi o 15,6 litru mazací tekutiny do plného stavu.
Podívejte se na to sami, je to vskutku unikátní operace. Výjimečně náročná je zcela jistě, ovšem půl milionu korun? To tu více než olej a práce stojí spíše vůbec připravenost hrstky oficiálních servisů se takové práci věnovat, je to nakonec jen pár hodin práce. Majitel tedy nemusí litovat, dopadlo to dobře, alespoň z krátkodobého pohledu...
Statisíce korun ušetřil majitel tohoto Bugatti Veyron, který se do jeho údržby pustil svépomocí. Za pár hodin se mu s kolegy podařilo vyměnit filtry, tekutiny a překontrolovat stav ostatních dílů. Odvážná práce se vyplatila, nakonec nešlo o nic zase tak složitého ve srovnání s běžnějšími vozy
Zdroj: Royalty Exotic Cars@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
včera - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- V Bruselu přišli na to, že kamiony tvoří hrstku aut, ale figurují v 15 procentech smrtelných nehod, posvítí si na ně
před hodinou - Francouzi po čase stvořili opravdu krásné auto. Dostalo bezemisní pohon, který nemá problém s dojezdem
před 2 hodinami - Dvojí výkon vrcholné Tesly Model 3 byl vysvětlen, Česko i většina světa dostane ošizenou verzi
před 4 hodinami - Dlouholetý šéfdesignér Škody přešel k Číňanům. Na povel bude mít i značku, která stále víc boduje v Česku
před 5 hodinami - V nizozemském Utrechtu už začínají vypínat dobíjecí stanice elektromobilů. Elektřina není, situace se nezlepší roky
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva