Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody

Říká to Doug DeMuro a má pro to pádné důvody, včetně ovladačů převzatých z modelů, které jsou čtyřikrát levnější. A to nejel dieselem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody

21.4.2017 | Marek Bednář | 37 příspěvků

Říká to Doug DeMuro a má pro to pádné důvody, včetně ovladačů převzatých z modelů, které jsou čtyřikrát levnější. A to nejel dieselem.

Slova o tom, že italská auta nejsou dobře postavená a že jsou poruchová, jsou zejména fanoušky těchto aut odsuzována jako hospodská moudra, kterým není radno přikládat velkou váhu. Do jisté míry mají pravdu, ale stejně jako je na každém šprochu pravdy trochu, ani tyto předsudky se nevzaly z ničeho. A čas od času přijde na trh vůz, který nám připomene, z čeho se berou.

Jedním z takových je aktuální Maserati Ghibli. Jeho ceny se pohybují od dvou milionů korun výše, takže by mělo jít o velmi kvalitní konkurenci modelů jako jsou Audi A6, BMW řady 5 nebo Mercedes třídy E. Jenže tomu tak není, jde o nejvíce předražené auto na dnešním automobilovém trhu. Takto nekompromisně to říká Doug DeMuro a nemluví jen tak - má pro to dobré argumenty. Komentuje konkrétně Ghibli S Q4 z roku 2015, které jako nové stálo s pár příplatky nějakých 80 tisíc dolarů, tedy aktuálním kurzem téměř přesně 2 miliony korun. A mělo by už z titulu své ceny být docela jinde, než kde reálně je.

Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 1 - Maserati Ghibli predrazene test 01Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 2 - Maserati Ghibli predrazene test 03
Ghibli je vizuálně atraktivní vůz, v dalších aspektech už poněkud pokulhává

Začněme výbavou. Současné Ghibli přišlo na trh jako modelový rok 2014, kdy věci jako hlídač mrtvých úhlů, autonomní brzdění v městských rychlostech či podobné jízdní asistenty byly běžné i v autech o dvě třídy níž, natož v něčem, co si může dovolit jen hrstka lidí. Má tohle Maserati něco z těchto prvků? Nemá, ani jeden. A ne že by majitel vozu byl držgrešle, nic takového nebylo ani mezi příplatky. Mohli jste si objednat jen couvací kameru, jejíž rozlišení je tak mizerné, že budete s láskou vzpomínat i na nepřesvědčivou prvotinu tohoto ražení ve Škodě Yeti.

Budou tedy ovládací prvky interiéru lepší? Tlačítka k ovládání oken a zrcátek pocházejí z Dodge Dart za čtvrtinovou cenu. Ze stejného auta je ovladač světel, startovací tlačítko a páčka blinkrů a stěračů. Startovací tlačítko je navíc vlevo od volantu, ovšem ne protože to tak má Porsche, nýbrž proto, že se napravo od volantu nevejde. To by ale problém nebyl, jde o to, že když zaplatíte za auto dva miliony korun, chcete, aby věci, na které pořád saháte, nepůsobily jako z auta za sotva 600 tisíc. A to působí.

Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 3 - Maserati Ghibli predrazene test 08Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 4 - Maserati Ghibli predrazene test 09Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 5 - Maserati Ghibli predrazene test 06Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 6 - Maserati Ghibli predrazene test 07
Spousta prvků je úplně stejných jako v mnohem levnějších autech koncernu FCA. Na posledních dvou obrázcích ovládání elektrických oken Ghibli (vlevo) z Dodge Dart (vpravo), mj.

Páčka blinkrů a stěračů má ještě jeden problém. Byla postavena na použití v Dartu, Grand Caravanu, Grand Cherokee - v autech, která nemají pádla řazení pod volantem. Ghibli S Q4 je ale má a člověk by čekal, že páčka bude aspoň o pár centimetrů delší, abyste na ni pohodlně dosáhli i přes pádlo. Jenže není, protože... je prostě úplně stejná jako v Dartu a spol., do posledního detailu.

Další na řadě je infotainment. Sice se jmenuje Maserati TouchWhatever, ale je to systém UConnect od Chrysleru. To by ještě neznamenalo zas tak velký problém, ale musel by fungovat. Nerozuměl si však s iPhonem 7, připojeným přes USB. Navíc místo aby napsal, že „zařízení nebylo rozpoznáno”, neustále zobrazoval „Čtení USB zařízení” bez jakéhokoliv vývoje. Když už jsme u UConnectu - mám s ním zkušenosti, např. ve Fiatu Tipo a ve Fiatu 500X, a ani v jednom autě nefungoval bezchybně...

Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 7 - Maserati Ghibli predrazene test 12Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 8 - Maserati Ghibli predrazene test 13Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 9 - Maserati Ghibli predrazene test 14Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 10 - Maserati Ghibli predrazene test 15
Palubní systém je též převzatý z jiných modelů a funguje prachbídně. A pak je tu ještě parkovací kamera s rozlišením asi 5x5 pixelů

Přesně ovládat volič automatu je také téměř nemožné, rád přeskakuje o pozici dál, než byste ho chtěli. Některé plastové díly - v tomhle případě rámeček displeje infotainmentu a konstrukce stropního panelu - jsou tak laciné, že se nehodí ani do zmíněného Tipa za 300 tisíc, natož do auta sedmkrát dražšího.

Mezery mezi jednotlivými panely výplní interiéru jsou příšerné - viděli jste někdy tak ohromnou díru mezi dveřní výplní a obložením B-sloupku, že se do nich vešla tuba zubní pasty a... ještě tam nedržela? A podívejte se, jak moc jde či spíše nejde stáhnout zadní okno, skoro jen do půlky své výšky - proč nejde stáhnout více, je trochu záhadou, konstrukce zadních dveří by až takovým limitem být neměla.

Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 11 - Maserati Ghibli predrazene test 18Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 12 - Maserati Ghibli predrazene test 19Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 13 - Maserati Ghibli predrazene test 17Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 14 - Maserati Ghibli predrazene test 21
Spáry mezi některými částmi výplní interiéru jsou ohromné, propadne jimi zubní pasta. Fungování ovladače automatické převodovky lze těžko nazvat jinak než „fórovým” a stahování zadních oken... posuďte sami

Italská auta ale mají nabídnout zejména co nejlepší zážitek z jízdy, takže se pojďme projet. Pod kapotou je třílitrová V6, která u verze S Q4 nabízí výkon 410 koní a 550 Nm, putující na všechna kola, stovku za 4,8 vteřiny a maximálku 284 km/h. Podle DeMura vůz působí pomaleji, než by mohl, a to i kvůli oné převodovce. „Pomalá” není jen práce s ní, dosti pomalé je i její řazení. Asi by to nebyl problém, kdyby šlo o Mercedes E s dvoulitrovým dieselem, od Maserati ve verzi S ale čekáte něco víc. A to se tu nedostavuje, což je problematické obzvlášť za situace, kdy tento automat nemá alternativu - můžete mít ten nebo žádný jiný.

Podvozek auta je trochu tužší, ale co čekat od italského sportovního sedanu, to problém není. Dobrou vlastností je též ovladatelnost, tedy až na onen automat, a špičkový je zvuk, jak se můžete sami přesvědčit i na videu. A pozitivní jsou také reakce lidí - BMW řady 5, třebaže je objektivně lepší a také levnější i ve vrcholné verzi 550i, je pořád jen nějaká pětka, kterých za den vidíte spoustu. Tohle je Maserati a lidé si jej na ulici všímají jako nějakého exotického sporťáku. Čím nakonec i je, v teoretické rovině.

Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 15 - Maserati Ghibli predrazene test 22Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 16 - Maserati Ghibli predrazene test 23Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 17 - Maserati Ghibli predrazene test 24Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 18 - Maserati Ghibli predrazene test 25
Jízda s autem je zajímavější, přesto netěší tak, aby ospravedlňovala cenu

V té praktické je to ale o hodně horší a to bychom Dougu DeMurovi vzkázali, že ještě nejel s dieselem. S ním se jízda v Ghibli stává zcela tuctovou a ceně vozu zdaleka neodpovídající. Od auta této ceny nutně očekáváte více, zvláště když na trhu existují u konkurenti, kteří za Ghibli nezaostávají prakticky v ničem a v lecčem jej překonávají. Pochopitelně, nemají jeho image, musíte si ji ale hodně cenit, abyste byli ochotni dát za takto fungující vůz takové peníze. V USA už se cena ojetých kusů pohybuje ve statisících, to už stojí za úvahu. V Evropě je za cenu okolo 1,4 milionu korun, za kterou se dají pořídit ojeté kusy, Ghibli pořád nesmyslně drahé...

Kompletní galerie vybraných snímků a video

Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 19 - Maserati Ghibli predrazene test 01Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 20 - Maserati Ghibli predrazene test 02Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 21 - Maserati Ghibli predrazene test 03Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 22 - Maserati Ghibli predrazene test 04Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 23 - Maserati Ghibli predrazene test 05Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 24 - Maserati Ghibli predrazene test 06Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 25 - Maserati Ghibli predrazene test 07Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 26 - Maserati Ghibli predrazene test 08Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 27 - Maserati Ghibli predrazene test 09Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 28 - Maserati Ghibli predrazene test 10Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 29 - Maserati Ghibli predrazene test 11Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 30 - Maserati Ghibli predrazene test 12Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 31 - Maserati Ghibli predrazene test 13Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 32 - Maserati Ghibli predrazene test 14Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 33 - Maserati Ghibli predrazene test 15Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 34 - Maserati Ghibli predrazene test 16Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 35 - Maserati Ghibli predrazene test 17Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 36 - Maserati Ghibli predrazene test 18Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 37 - Maserati Ghibli predrazene test 19Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 38 - Maserati Ghibli predrazene test 20Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 39 - Maserati Ghibli predrazene test 21Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 40 - Maserati Ghibli predrazene test 22Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 41 - Maserati Ghibli predrazene test 23Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 42 - Maserati Ghibli predrazene test 24Maserati Ghibli je dnes nejvíce předražené auto na trhu. Tady jsou důvody - 43 - Maserati Ghibli predrazene test 25

Zdroj: Doug DeMuro@Youtube

Marek Bednář

Další zajímavé články:

Diskuze 37 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše