Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
McLaren lže o výkonu své poslední novinky. Ale tím správným způsobem
9.8.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Brzda ukázala při měření výkonu na kolech tak vysoké číslo, že pokud by čísla výrobce byla pravdivá, ztrácelo by se jej při přenosu naprosté minimum.
Obecně přijímaným faktem je, že motory aut mají takový výkon, jaký napíše výrobce do katalogu. Nebo aspoň zhruba, zaokrouhleně - je asi dost nepravděpodobné, aby pomalu všechny moderní motory dávaly přesně kulatá čísla výkonu, protože hodnoty jako 119 koní nebo 269 Nm dnes uvidíte jen zřídka - pro katalog je to prostě 120, 270 nebo 500.
Podobně věříme McLarenu, že jeho relativně nový model 720S, poháněný čtyřlitrovým osmiválcem se dvěma turbodmychadly, nabízí 720 koní, nakonec se podle toho i jmenuje. Na rozdíl od spotřeby lze ovšem přesný výkon změřit jen obtížně. Nejde ani tak o to, že k tomu potřebujete speciální vybavení, problém je spíše v tom, že pokud nevymontujete motor z auta, změříte jen výkon na kolech, ne na klikové hřídeli.
Podle webu BoostAddict však může být oficiální číslo výkonu zrovna u McLarenu 720S značně podhodnoceno. Byl totiž změřen na brzdě a ta ukázala 707 koní (PS) a 759 Nm na kolech, což by odpovídalo ztrátě jen zhruba 4 %. Jistě, cesta od motoru ke kolům je tu relativně krátká, bez „hydroměničového” automatu a bez pohonu všech kol, ale pořád je motor umístěný podélně, což znamená větší ztráty v diferenciálu.
Pokud bychom započítali obligátní 15% ztrátu, odhad, který bývá většinou blízko realitě, jsme na 832 koních a 893 Nm na výstupu z motoru. To jsou obrovská čísla, a ne na „pouhý” čtyřlitr vozu, ale obecně. Samozřejmě je potřeba to brát jako odhad spíš než cokoliv jiného - ztráta v převodovém ústrojí může být odlišná, větší i menší, a každý vyrobený kus může ukázat něco jiného.
„Jen” 720 koní ale motor vozu prostě mít nemůže, ztráta při přenosu nemůže činit pouhá 4 %. Dříve testovaný McLaren 675LT ukázal na brzdě ztrátu cca 12 %, což je mnohem reálnější. I kdybychom u 720S počítali s 12% ztrátou, pořád by byl výkon motoru o mnoho výš, než McLaren udává - 803 koní. Pokud tedy máte dojem, že je váš McLaren 720S výrazně rychlejší než jiná sedmisetkoňová auta, právě tady možná bude důvod - mohl by si říkat klidně 800S. Nebo ještě víc...
Takhle vypadalo měření 720S na brzdě
Zdroj: Boost Addict
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
před 2 hodinami - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Chystané nové vrcholné SUV Škody nemá čím zaujmout už teď. Čím ohromí za dva roky, až se začne vyrábět?
10.4.2024 - Mercedes se pokusil spravit propadák jménem EQS falešnou maskou chladiče a hvězdou na kapotě, vypadá ještě hůř
11.4.2024 - Detaily německých prodejů ukazují zkázu elektrických VW. Diesely je překonávají 4krát, Passat TDI elektrického nástupce 14krát
11.4.2024 - Unikla podoba nové Škody Kodiaq RS, její pohon bude dál trochu z nouze ctnost
11.4.2024 - Paolo Pininfarina zemřel, zachránce slavné karosárny opustil svět předčasně podobně jako jeho bratr
11.4.2024
Živá témata na fóru
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 10:48 - M.Z.
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry
- Samosvorné diferenciály pro BMW 05.09. 10:10 - Předseda