Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Mistr z počítačových her porazil v reálném závodním autě šampiona Formule E
9.2.2019 | Petr Prokopec
Jak dalece jsou si dnes vzdáleny světy počítačových simulátorů a skutečná auta? Soudě podle představení Enzo Bonita ne příliš, ve skutečném autě pokořil dvě esa špičkových závodních sérií.
Není tomu dlouho, co se jednoho virtuální závodu na simulátoru zúčastnil Max Verstappen. Ten po dlouhou dobu i vedl, což se od pilota Formule 1 vlastně tak nějak i očekávalo. Jenže po chybě skončil v hodinách a byl předjet Jimmy Broadbentem, jenž sice nekrotí skutečné vozy, ovšem v rámci virtuálních závodů patří mezi světovou špičku. Ovšem nebýt Maxova roztočení, byl by zoufale poslední, přičemž v rámci kvalifikace dostal naložené dokonce dvě sekundy.
Mohlo by se proto zdát, že jakkoliv v rámci virtuální reality došlo v posledních letech k neuvěřitelnému posunu, na skutečný kokpit vás nedovedou připravit. Jenže jedna vlaštovka hejno nedělá. A stejně tak bychom výsledky z jednoho závodu neměli aplikovat všude a na všechny. Důkazem je Enzo Bonito, který platí za větší eso než Broadbent. Ne náhodou proto ostatně vyhrál Porsche Carrera Cup a eRace of Champions.
Vítězství v těchto dvou sériích mu zajistilo sedačku ve skutečném Závodě šampionů (Race of Champions neboli ROC), který se před pár dny jel v Mexiku. Tam se Bonito rozhodně neztratil, ačkoliv byl v podstatě naprostým amatérem, zvláště pak ve srovnání třeba se Sebastianem Vettelem či Mickem Schumacherem, jež se závodu účastnili rovněž. Mimo to pak nechyběl ani několikanásobný vítěz 24 hodin Le Mans Tom Kristensen.
ROC se jelo ve dvou dnech, kdy během prvního šlo o Pohár národů, ve druhém pak o závod jednotlivců. Bonito v sobotu odpoledne nastoupil proti Lucasi di Grassimu, někdejšímu jezdci Formule 1 a vítězi šampionátu Formule E. Rozhodně tedy nebyl za favorita, naopak se počítalo s jeho rychlým koncem. Jenže realitou se stal opak, Bonito jej o 669 tisícin sekundy porazil. Tím ale neskončil.
Další cenný skalp si virtuální závodník připnul na opasek v neděli, kdy se pro změnu vypořádal s Ryanem Hunter-Reayem, vítězem Indy 500. Jednoznačně tak dokázal, že minimálně v jeho případě nezáleží na tom, zda volant bere do rukou doma v obyváku nebo ve skutečném voze. Tím byl speciál Vuhl 05 ROC Edition, jenž páruje 365 koní produkovaných 2,3litrovým čtyřválcem od Fordu s 695 kilogramy.
Jaká bude Bonitova budoucnost a zda dojde na přestup z virtuálních do reálných závodů, není jisté. Nicméně i kdyby zůstal pouze u simulátoru, v podstatě již nemusí nic jiného dělat. Tento druh motorsportu totiž získává nejen stále větší oblibu, ale i vážnost. Jen v roce 2017 si tak Bonito přišel v rámci jediného virtuálního šampionátu na skutečných, respektive spíše neskutečných 42 500 USD (cca 968 tisíc korun).




Enzo Bonito během letošního Závodu šampionů dokázal, že je třeba brát vážně i virtuální závodníky na simulátorech
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 11 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy včera 09:57
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada včera 08:00
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 3 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 4 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 6 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 7 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.05. 20:13 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:12 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
