Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Monstrózní dubajské SUV vyzvalo na souboj ostré Němce. Skončilo to překvapivým debaklem
14.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tohle auto je monstrum mezi monstry, přesto by si na něj v klání se sporťáky od AMG nikdo nevsadil. Výsledek můžete vidět sami, je ale otázkou, jakou realitu vlastně ukazuje.
Automobilku Devel máme spojenou především s modelem Sixteen, který sice stále ještě nedorazil do sériové výroby, ovšem díky šestnáctiválcovému motoru o výkonu 5 000 koní neustále budí pozornost. Chystaným supersportem se ale dnes zabývat nebudeme, místo toho si posvítíme na model Sixty, o kterém jsme též dříve psali. Ten se poprvé ukázal loni na autosalonu v Dubaji, kde si okamžitě získal pozornost bohatých šejků. S ohledem na vzhled připomínající armádní speciál se šesti koly to vlastně ani není překvapivé.
SUV Sixty kromě třech náprav a centrálního dofukovacího systému, jenž umožňuje měnit tlak v pneumatikách i během jízdy, dostalo 6,7litrový osmiválcový turbodiesel. Ten byl naladěn na 720 koní a 1 000 Nm točivého momentu, což rozhodně nejsou nezajímavá čísla. Otázkou samozřejmě je, s kolika kilogramy je tento výkon spojen, to Devel zatím nezmiňuje. Udává však, že vůz zvládá stovku za 5,8 sekundy a maximálka 150 km/h je dána jen omezovačem.
Právě akcelerace šestikolového SUV je v tuto chvíli nadmíru důležitá, neboť Devel Sixty nastoupil k závodům ve sprintu s Mercedesem-AMG GT S i třídou G. První zmíněný vůz pak sice disponuje „jen“ 510 koňmi a 670 Nm, ovšem s 1 645 kily je zároveň stoprocentně o parník lehčí. Není proto divu, že oficiální parametry v jeho případě zmiňují pouze 3,7sekundový sprint na stovku. Tedy o dvě sekundy lepší čas než u Develu.
Nové video ale ukazuje něco zcela jiného, a sice naprosté zostuzení německých vozů, z nichž každé se musí vypořádat s mračny sazí, jež Sixty při rozjezdu vyprodukuje. To je překvapivé, pokud má skutečně má jít o model, který se pyšní „pouze“ oněmi 720 koňmi. Devel pak sice chystá ještě verzi, která nabídne dvojnásobný výkon, ta ovšem má být stále ve vývoji, nikoliv schopná provozu.
Je tedy možné, že závod je pouze simulovaný? Na jednu stranu bychom vůbec nedivili, kdyby řidič Mercedesu skutečně mačkal plyn jen tak na půl. Skutečnost ale spíše bude v chytrém střihu - ostatně z řady záběrů je patrné, že Devel má náskok při rozjezdu, ovšem poté jej AMG začíná stahovat. A jelikož jeho maximálka není zrovna vysoká, závod se rozhodně nejel na čtvrtmíli, ale spíše na poloviční vzdálenost.
Jinými slovy tedy mohlo být vše upraveno ve prospěch Develu. Zrovna něco takového si ovšem automobilka mohla odpustit, neboť je více než jisté, že zejména ropní šejci po tomto SUV půjdou více než slepice po flusu, ať už bude rychlejší než AMG GT nebo nikoli. A pokud jim základ bude připadat málo extrémní a pomalý, mohou jednoduše sáhnout po oné variantě s 1 500 koňmi a karbonovém bodykitu, který zredukuje jak hmotnost, tak i obsah jejich peněženek...








Nové SUV Devel Sixty mělo ve sprintech zcela zesměšnit Mercedes-AMG GT S i třídu G. Skutečně to ovšem dokázalo? Nebo v jeho prospěch rozhodl pouze skvělý start na krátkém sprintu?









Takto se Devel Sixty nebo 60 představil na autosalonu v Dubaji. Tehdy bylo na místě pochybovat, zda vůbec jezdí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 26 minutami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před hodinou
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
