Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou

Japonci mají k dispozici 2,5litrové turbo, které zatím používá jen SUV CX-9. I když ale padne pod kapotu trojky a šestky, výroba se zatím nechystá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou

8.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonci mají k dispozici 2,5litrové turbo, které zatím používá jen SUV CX-9. I když ale padne pod kapotu trojky a šestky, výroba se zatím nechystá.

Mazda v poslední době proslula jako výrobce, který nejde s davem, ale naopak míří proti proudu. V autonomním řízení, po němž pase veškerá konkurence, nevidí Japonci smysl a spíše odmítaví jsou také vůči elektrifikaci. Kromě toho zjevně nemají v lásce ani benzinové přeplňované motory, neboť ačkoliv jeden takový mají k dispozici, prozatím jej použili pouze pod kapotou modelu CX-9.

Dave Coleman ze severoamerického vývojového oddělení značky přitom dodává, že motor „se vejde do celé řady našich vozů. Kam ovšem skutečně zamíří, to je jiná otázka. Má ovšem stejné rozměry jako diesel nebo atmosférický 2,5litrový čtyřválec. Víceméně se věci mají tak, že do velkého prostoru vyhrazeného dosud jen svodům, padne i turbo. Obojí může okupovat stejné místo.“

V reakci na jeho slova je logické, že přeplňovaná jednotka se vejde pod kapoty modelů 3 a 6. Na určitých trzích totiž oba tyto vozy jsou na určitých trzích nabízeny se zmiňovanou 2,5litrovou atmosférickou jednotkou. Ta přitom nabízí až 188 koní a 250 Nm ve srovnání s 231 koňmi a 420 Nm točivého momentu, jenž produkuje přeplňovaná verze agregátu.

Aby přitom té variability nebylo málo, pak dle Colemana turbomotor může být spárován s pohonem předních i všech čtyř kol. Výkon na jednu či obě nápravy ale může přenášet výlučně šestistupňová manuální převodovka, což má nejspíše důvod v točivém momentu. Ať tak či onak, jisté je, že přeplňovaný motor může být použit v celé řadě produktů.

Přes tato fakta se ovšem Mazda tváří k dalšímu nasazení odmítavě. Coleman dodává, že ačkoliv on rád by viděl turbomotor zejména pod kapotou trojky a šestky, učinit příslušné rozhodnutí mu nepřísluší. To je úděl produktových plánovačů, kteří se dosud k podobnému kroku stavěli jen negativně. A soudě dle jeho slov budou v této strategii pokračovat i nadále. Coleman totiž dodal, že prozatím neexistuje ani žádný prototyp s takovým motorem. Přitom nás poněkud překvapil názorem, že jeho vysněným útočištěm pro 2,5litrové turbo by byla Mazda CX-3. Nicméně v takovém případě by již byla třeba řada úprav.

Zrekapitulovat tedy můžeme, že japonská automobilka má k dispozici přeplňovaný motor a ví, do jakých modelů se vejde a do jakých nikoliv a také ví, že do většiny padne. To ale bohužel neznamená, že by s jakoukoliv expanzí v nejbližší době počítala. Veškeré zvěsti o příchodu verzí MPS lze tedy skutečně považovat pouze za liché, což asi nebude pro fanoušky Mazdy dobrá zpráva.


Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 1 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 01Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 2 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 02Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 3 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 03Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 4 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 04Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 5 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 05Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 6 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 06Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 7 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 07Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 8 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 08Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 9 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 09Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 10 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 10Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 11 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 11Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 12 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 12Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 13 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 13Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 14 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 14Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 15 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 15Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 16 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 16Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 17 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 17Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 18 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 18Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 19 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 19Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 20 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 20Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 21 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 21Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 22 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 22Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 23 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 23Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 24 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 24Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 25 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 25Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 26 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 26Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 27 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 27Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 28 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 28Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 29 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 29Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 30 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 30Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 31 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 31Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 32 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 32Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 33 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 33Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 34 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 34Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 35 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 35Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 36 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 36Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 37 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 37Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 38 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 38Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 39 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 39Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 40 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 40Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 41 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 41Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 42 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 42Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 43 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 43Motor 2,5 turbo se vejde do většiny modelů Mazdy, přesto ho nedostanou - 44 - Mazda CX-9 2016 prvni oficialni sada 44
Nová Mazda CX-9 prozatím zůstává jediným modelem značky, kde se počítá s přeplňovaným 2,5litrovým čtyřválcem

Zdroj: Car Advice

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.