Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Muž 24 let schovával v garáži nezničitelný Mercedes. Je i teď jako nový, může být váš
25.10.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Platí za předimenzované auto, které s lehkostí zvládá ohromné nájezdy kilometrů. Chcete ho a mrzí vás, že se 24 let nedělá? Nemusí, tento je nový.
Patříte k lidem s názorem, že kdyby se Mercedes 190 W201 dnes vyráběl jako nový, koupili by ho? Dá se to zčásti pochopit, tento stroj je proslulý svou odolností a pokud se mu dostává dobré údržby a hlídá se koroze, platí za prakticky nezničitelný. Důkazů, že Mercedesy této éry vydrží opravdu hodně, jsme tu měli více, nejpádnějším byl ale tento stroj s 2,1 milionu km v nohách, i když zrovna v tomto případě šlo o sourozence s interním označením W124.
Splnit si podobný sen se dnes zdá nemožným, však výroba tohoto vozu skončila v roce 1993. Pokud vás ovšem neurazí základní dvoulitrový diesel o 75 koních, máte nyní možnost právě po Mercedesu 190 W201 sáhnout jako prakticky novém autě. Jeho první a jediný německý majitel si jej v roce koupil a po krátkém ježdění jej zavřel do garáže a nikdy s ním už nevyjel. Dnešních dnů se tak dožil ve stavu tak původním, až to bere dech.
Před sebou máme kus, který vznikl právě v roce 1993 a má najeto 3 546 km. Nechybí tam žádná nula, opravdu takhle málo a když se na něj podíváte, spíše se budete divit, jestli to není moc. Že má stále původní pneumatiky, ani nepřekvapí, jsou tu ale i všechny dobové nálepky třeba i na motoru, které obvykle odpadnou po prvních pár stovkách kilometrů.
Všechno je tu prostě původní, tedy včetně řemenů, hadic a podobných věcí podléhajících zkáze, pokud se auto nehýbe. Před prodejem se mu ale dostalo aspoň nové baterie, náplní a pečlivému vyčištění, takže při pohledu na něj máte pocit, že jste se vrátili o 24 let zpátky v čase.
Nutno podotknout, že po stránce výbavy toho moc nedostanete. Elektrická okna nejsou ani vpředu a klimatizaci nečekejte, byť má vůz dvouzónové topení. Je to zkrátka jedna ze základních verzí, ale pokud se praví, že při pohledu na ojetinu nesmíte hledět na každý prvek výbavy, který vůz má či nemá, u takového exota to platí dvojnásob.
Asi tušíte, že taková věc nevyjde levně, jakkoli nelze předpokládat, že si tento vůz kdysi první majitel koupil s cílem na něm o čtvrtstoletí později vydělat. Přesto se nám cena 120 tisíc zlotých, tedy asi 728 tisíc korun, zdá být dost vysoká. Pokud jste ovšem dobře situovaní sběratelé, je to nabídka, která se hned tak nebude opakovat...














































































Tenhle Mercedes vypadá, jako by včera vyjel z fabriky. Jenže je hodně drahý
Zdroj: Klasyka Gatunku
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
30.4.2025
Nejčtenější články
Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025Giugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
1.4.2025Pokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
1.4.2025Takhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
1.4.2025Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
1.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1